شکایت پرسپولیس از باشگاه جدید لوکادیا در فیفا ثبت شد

باشگاه پرسپولیس پس از عقد قرارداد باشگاه کانگژو با یورگن لوکادیا، از این باشگاه چینی به‌علت خوانده دوم پرونده، شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یورگن لوکادیا، مهاجم هلندی که پس از ترک ایران و جدایی از باشگاه پرسپولیس چندماه بلاتکلیف بود، روز گذشته سرانجام و با اعلام رسمی، به باشگاه کانگژو مایتی لاینز در سوپرلیگ چین پیوست. لوکادیا که در پرسپولیس مهاجم بسیار توانمندی بود و موفق شد در زمان کم حضورش در ایران شش‌گل برای این تیم به ثمر برساند، قبل از بازی با استقلال در هفته دوازدهم به بهانه مشکلات خانوادگی ایران را ترک کرد.

نام لوکادیا در این مدت در کنار تیم‌های مختلفی مطرح می‌شد؛ از لیگ هلند و ترکیه گرفته تا یونان و اسپانیا. تا جایی که حتی بعضی از رسانه‌های اسپانیایی این مهاجم هلندی را به باشگاه بارسلونا هم پیشنهاد داده بودند.

در نهایت مهاجم سابق پرسپولیس درحالی‌که شکایت این باشگاه را به‌دنبال خود دید، ترجیح داد به سوپرلیگ چین برود و کار خود را در این رقابت‌ها که از هفته آینده آغاز خواهد شد، از سر بگیرد.

اما باشگاه پرسپولیس، باشگاه کانگژوی چین طی روزهای گذشته برای به‌خدمت گرفتن یورگن لوکادیا از باشگاه پرسپولیس درخواست ITC کرده بود. درخواست مذکور از سوی باشگاه پرسپولیس پذیرفته نشد و به‌تبع مجوزی هم صادر نشد و دلیل صادر نشدن ITC هم روشن است. همچنین پس از آنکه باشگاه کانگژو درخواست ITC جهت به خدمت گرفتن لوکادیا را برای پرسپولیس ارسال کرد، باشگاه پرسپولیس ضمن رد این درخواست، نامه‌ای را هم ارسال کرد.

این نامه خطاب به باشگاه چینی بود و از طریق فدراسیون فوتبال ایران و چین به صورت رسمی ارسال شد. در این نامه باشگاه پرسپولیس اعلام کرد لوکادیا بازیکن پرسپولیس، تحت قرارداد است و فسخ یک‌طرفه قرارداد از سوی وی نیز مورد پذیرش نیست و همچنین شکایت از او به فیفا ارسال شده است.

در این نامه باشگاه پرسپولیس اقدام کانگژو را در حکم استخدام و اغوای بازیکن تحت قرارداد با باشگاه دیگر دانست و متذکر شد این مسئله می‌تواند برای آن‌ها تبعات حقوقی و انضباطی داشته باشد. قرمزها همچنین نامه‌ای هم به فیفا زدند که جدایی این بازیکن به‌دلایل غیر موجه بوده است و به خدمت گرفته شدن او از سوی باشگاه چینی می‌تواند اغوای بازیکن تلقی گردد.

با توجه به دستور پیگیری رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس، امروز سه‌شنبه قرمزها نسبت به طرح شکایت در فیفا نیز اقدام کردند و این شکایت در پورتال حقوقی فیفا نیز به ثبت رسید. در جریان آن با ارسال مدارک جدید از جمله نامه‌های ارسالی، پرسپولیس خواستار این شد که با توجه به اینکه شکایت پرسپولیس از لوکادیا در دست بررسی است، باشگاه چینی نیز به عنوان خوانده دوم به پرونده شکایت از سوی پرسپولیس اضافه شود.

کد خبر 654049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.