پایان ریاضت اقتصادی در آلمان و اراده شهرها بر تداوم آن

دوران الزام به صرفه‌جویی در مصرف انرژی در آلمان به‌سر آمده است، اما بعضی شهرها به تداوم بخشی از آن برای پیش‌آمدهای احتمالی آینده اصرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تاریخ سررسید اجرای قانون فدرال آلمان در زمینه الزام صرفه‌جویی در مصرف انرژی در شهرداری‌ها نزدیک است و هیچ‌گونه اطلاعیه‌ای مبنی بر تمدید یا اصلاح این لایحه از سوی مقامات شهری اعلام نشده است. با این وجود بعضی از مسئولان شهری مطرح کرده‌اند که نسخه‌ای از اقدامات ریاضتی انرژی را برای آینده قابل پیش‌بینی حفظ خواهند کرد.

قانون یادشده برای نخستین بار در ماه اکتبر سال گذشته و با هدف محدود کردن استفاده از انرژی و گاز طبیعی، همچنین پیروی از تصمیم اتحادیه اروپا برای محدود کردن مصرف انرژی تا ۱۵ درصد ارائه شد. مفاد آن نیز شامل اقدامات صرفه‌جویانه در مصرف انرژی شهرداری‌ها هم‌چون کاهش دمای استخرهای عمومی، خاموشی ساختمان‌های بلااستفاده یا پرمصرف و حتی ممنوعیت تردد در بعضی از خیابان‌های شهری در ساعات تاریکی بود. علاوه بر این تعدادی از شهرداری‌های آلمان راهنمایی‌هایی درباره اقداماتی منتشر کردند که در صورت خاموشی طولانی‌مدت باید انجام شود.

آلمان در سال گذشته زمستان سختی را تجربه نکرد و اهداف صرفه‌جویانه آن به‌راحتی برآورده شد، تاجایی‌که بر اساس داده‌های اولیه، مصرف برق این کشور در مقایسه با سال ۲۰۲۱ حدود چهار درصد و مصرف گاز آن ۱۴ درصد کاهش یافت و در حال حاضر ظرفیت ذخیره‌سازی گاز در آن تا حدود ۶۰ درصد است. با این وجود شهرهای آلمان همچنان به صرفه‌جویی در انرژی علاقه دارند.

پایان ریاضت اقتصادی در آلمان و اراده شهرها بر تداوم آن

کلیسای جامع کلن از جمله نقاط موفق آلمان در زمینه صرفه‌جویی در انرژی بود که پس از خاموش شدن در طول زمستان، بار دیگر برای جشن عید پاک سیستم‌های روشنایی و گرمایشی خود را روشن کرد، با این وجود شرایط برای کلیسا تغییر کرده بود و جایگزینی سیستم نوری ال‌ای‌دی در آن به‌جای سیستم قدیمی باعث کاهش ۵۰ تا ۷۰ درصدی انرژی در آن شد.

از سوی دیگر کلن قصد دارد با تغییر سیستم روشنایی عمومی ساختمان‌ها و بناهای تاریخی خود به صرفه‌جویی در مصرف انرژی ادامه دهد تا در آینده تحت‌تأثیر پیش‌آمدهای احتمالی که در کنار بحران آب‌وهوایی موجود منجر به وارد آمدن فشار جهانی بر عرضه انرژی می‌شود، قرار نگیرد.

هیلدن نیز از دیگر شهرهای آلمان است که با قطع آب گرم مدارس، سالن‌های ورزشی و ساختمان‌های عمومی به صرفه‌جویی در مصرف انرژی پرداخت، اکنون این شهر سیستم آب گرم مدارس و سالن‌های ورزشی را راه‌اندازی اما از وصل آن در ساختمان‌های شهرداری و مدیریت شهری خودداری کرده است، زیرا این روش با کاهش ۲۷ درصدی مصرف گاز همراه بوده است.

کد خبر 654044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.