قدیمی‌ترین شهرهای قابل سکونت جهان

قدیمی‌ترین شهرهای قابل سکونت جهان شامل آتن یونان، پلوودیو بلغارستان، بیروت لبنان، اقصر مصر و دمشق سوریه می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بعضی از شهرهای جهان زمانی قابل سکونت بوده‌اند، اما مدت زمانی بعد از صحنه روزگار محو شده‌اند، گویی هرگز وجود نداشتند. این در حالی است که بعضی از شهرهای دیگر با وجود شرایط سخت و طاقت‌فرسا، همواره میزبان انسان‌ها بوده‌اند و همچنان پابرجا باقی مانده‌اند.

کارشناسان از این مکان‌ها به عنوان قدیمی‌ترین شهرهای قابل سکونت جهان یاد می‌کنند. بعضی از این شهرها هزاران سال قدمت دارند و جاذبه‌های تاریخی بی‌ نظیری را در خود جای می‌دهند. در ادامه به معرفی قدیمی‌ترین شهرهای قابل سکونت جهان می‌پردازیم:

اریحا، کرانه باختری

شواهد به دست آمده از آثار باستان‌شناسی نشان می‌دهد که «اریحا» از ۹ هزار سال قبل از میلاد حضرت مسیح (ع) یا ۱۱ هزار سال پیش، قابل سکونت بوده است. این شهر تاکنون چندین بار ویران و بازسازی شده و در مقطعی از زمان نیز میزبان رومیان بوده است. امروزه حدود ۲۰ هزار نفر در شهر اریحا سکونت دارند و جاذبه‌های گردشگری این شهر از تاریخ و گذشته بسیار دور آن حکایت دارد.

قدیمی‌ترین شهرهای قابل سکونت جهان + تاریخچه و آثار باستانی

آتن، یونان

«آتن» به دلایل زیادی ازجمله زادگاه دموکراسی و فلسفه، در جهان محبوب است. همچنین پایتخت یونان، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مسکونی دنیا و شاید قدیمی‌ترین شهر اروپا محسوب می‌شود. این شهر که از آن به عنوان «الهه آتنا» یاد می‌شود، از پنج هزار سال پیش تاکنون، میزبان افراد زیادی بوده است. بسیاری از آثار باستانی ساکنان آتن امروزه همچنان از قبل باقی مانده است که بدون شک آکروپولیس، محبوب‌ترین مکان برای آشنایی با تاریخ طولانی آتن به شمار می‌رود.

قدیمی‌ترین شهرهای قابل سکونت جهان + تاریخچه و آثار باستانی

پلوودیو، بلغارستان

«پلوودیو» دومین شهر بزرگ بلغارستان است که از ۶ هزار سال قبل از میلاد حضرت مسیح (ع)، میزبان انسان‌ها بوده است. پلوودیو مانند بسیاری از شهرهای باستانی جهان، چندین نبرد را پشت سر گذاشته و توسط افراد مختلفی در سراسر جهان اداره شده است که بعضی از آن‌ها شامل مقدونی‌ها، رومی‌ها و گوت‌ها می‌شود.

این شهر، پایتخت فرهنگی بلغارستان محسوب می‌شود. بعضی از تمدن‌هایی که در طول سال‌های گذشته در پلوودیو زندگی می‌کردند، آثار جالبی از خود به جای گذاشتند که امروزه نیز می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد، برای مثال آمفی تئاتر باستانی و تئاتر رومی از سازه‌های باستانی پلوودیو محسوب می‌شود. بازدیدکنندگان پلوودیو می‌توانند با مراجعه به موزه باستان‌شناسی، اطلاعات بیشتری درباره تاریخ گسترده این شهر تاریخی کسب کنند.

قدیمی‌ترین شهرهای قابل سکونت جهان + تاریخچه و آثار باستانی

بیروت، لبنان

پایتخت و بزرگ‌ترین شهر لبنان از سه هزار سال قبل از میلاد حضرت مسیح (ع) یا پنج هزار سال، میزبان افراد زیادی بوده است. «بیروت» با وجود تجربه جنگ، کمبود مواد غذایی، بلایای طبیعی و مهاجرت‌های دسته‌جمعی، همچنان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای قابل سکونت جهان محسوب می‌شود.

در بیروت، جاذبه‌های گردشگری، بناهای تاریخی، موزه‌ها و مساجد زیادی وجود دارد و این شهر تاریخی بازدیدکنندگان زیادی را از سراسر جهان به خود اختصاص می‌دهد.

قدیمی‌ترین شهرهای قابل سکونت جهان + تاریخچه و آثار باستانی

اقصر، مصر

شهر «اقصر» که در جنوب مصر قرار دارد، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری این کشور محسوب می‌شود و به دلیل بناهای تاریخی و معابد باستانی خود در جهان شهرت دارد. دیدنی‌های این شهر، نتیجه سال‌ها سکونت انسان‌ها در آن بوده است.

اقصر از ۳۲۰۰ قبل از میلاد حضرت مسیح (ع)، محل زندگی انسان‌ها بوده و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای قابل سکونت جهان محسوب می‌شود. اقصر که یکی از شهرهای گردشگری مصر به شمار می‌رود و در طول تاریخ، میزبان بابلی‌ها، آشوری‌ها، هیتی‌ها و فنیقی‌ها بوده است.

قدیمی‌ترین شهرهای قابل سکونت جهان + تاریخچه و آثار باستانی

صیدا، لبنان

«صیدا» یکی از مهم‌ترین شهرهای فنیقی‌ها محسوب می‌شود و از چهار هزار سال قبل از میلاد حضرت مسیح (ع)، محل سکونت انسان‌ها بوده است. تاریخ این شهر نشان می‌دهد که تاکنون توسط اقوام مختلف شامل بابلی‌ها، آشوری‌ها، یونانی‌ها، رومی‌ها و مصری‌ها فتح شده است. ازآنجاکه مردم این شهر در تولید شیشه بسیار ماهر بودند، از صیدا به عنوان محل اختراع شیشه یاد می‌شود.

قدیمی‌ترین شهرهای قابل سکونت جهان + تاریخچه و آثار باستانی

دمشق، سوریه

پایتخت سوریه، یکی از نقاط باستانی جهان است که ارز ش کاوش‌کردن را دارد. «دمشق» از ۹ هزار سال قبل از میلاد حضرت مسیح (ع) شاهد فعالیت انسان‌ها بوده است و در طول تاریخ توسط برخی از بزرگ‌ترین تمدن‌های تاریخ بشر شامل بابلی‌ها، آشوری‌ها و رومی‌ها فتح شده است.

به گفته محققان، دمشق، قدیمی‌ترین شهر قابل سکونت جهان محسوب می‌شود. در این شهر باستانی، مکان‌های تاریخی زیادی مانند کلیساها و مساجد وجود دارد و تمدن‌های مختلفی که در آن ساکن بوده‌اند، هرکدام ردپایی از خود به جا گذاشته‌اند. علاوه بر این، شهر دمشق، زیبایی‌های منحصربه‌فردی دارد و هر سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

قدیمی‌ترین شهرهای قابل سکونت جهان + تاریخچه و آثار باستانی

کد خبر 653966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.