اشتباه عجیب در بازی سپاهان و تراکتور / زردپوشان از ناظر دیدار با تراکتور شکایت می‌کنند؟

باشگاه سپاهان می‌تواند با استناد به مواد قانونی، تخلفات هواداران حریف و اشتباهات ناظر بازی با تراکتور به فدراسیون فوتبال شکایت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دیدار تیم‌های تراکتور و سپاهان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال با برتری یک بر صفر تی‌تی‌ها به پایان رسید. با اینکه حضور هواداران تبریزی در ورزشگاه بر جذابیت‌های این مسابقه افزود اما هجوم لیزرهای هواداران قرمزپوش کار را برای بازیکنان سپاهان سخت کرد تا جایی که تصاویری که بعد از این مسابقه منتشر شد نشان می‌داد شاگردان مورایس در محاصره نور لیزرها قرار داشتند و همین موضوع جنگ نابرابری را برای آنها در این مسابقه حساس رقم زده بود.

اشتباه عجیب در بازی سپاهان و تراکتور/زردپوشان از ناظر دیدار با تراکتور شکایت می‌کنند؟

از طرف دیگر قضاوت این مسابقه برعهده حسن اکرمی بود که وی علاوه بر اشتباه در بعضی صحنه‌ها و سوزاندن پنالتی‌های سپاهان در این بازی، از توقف مسابقه مبنی بر استفاده هواداران از لیزرها خودداری کرد، درحالی که به زعم کارشناسان این داور باید دستور توقف بازی را صادر می‌کرد و برای جمع کردن لیزرهای تماشاگران منتظر می‌ماند اما چنین اتفاقی نیفتاد و مسابقه با این شرایط عجیب، علیه طلایی‌پوشان ادامه یافت. اما پس از اکرمی و اشتباه وی، ناظر فدراسیون نیز کم‌کاری عجیبی را مرتکب شد.

اشتباه عجیب در بازی سپاهان و تراکتور/زردپوشان از ناظر دیدار با تراکتور شکایت می‌کنند؟

جلال مرادی که از سوی فدراسیون نظارت این مسابقه مهم را برعهده داشت نتوانست حواشی بازی را کنترل کند. درحالی که مرادی به دلیل ترافیک اطراف استادیوم و تأخیر تیم‌ها در رسیدن به ورزشگاه یادگار امام با آغاز دیرتر مسابقه و تأخیر ۱۰ دقیقه‌ای موافقت کرد، اما در برخورد با تماشاگران تراکتور و استفاده از لیزر واکنشی ضعیف نشان داد.

درواقع ناظر این مسابقه می‌توانست با توقف بازی شرایط عجیب استادیوم را در دست بگیرد و خیال داوران بازی را آسوده کند اما به راحتی از این موضوع گذشت. در گذشته نیز سابقه چنین رفتارهایی در ورزشگاه خانگی تراکتور از سوی هواداران این تیم تبریزی مشاهده شده بود که می‌توان به دیدار فصل گذشته پرسپولیس و تراکتور اشاره کرد.

اشتباه عجیب در بازی سپاهان و تراکتور/زردپوشان از ناظر دیدار با تراکتور شکایت می‌کنند؟

تیم‌های تراکتور و پرسپولیس فصل گذشته و در چارچوب هفته بیست‌وهشتم مسابقات لیگ برتر، بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی از دقیقه ۷۲ به‌دلیل پرتاپ اشیا از سوی تماشاگران نیمه‌تمام ماند. حتی در رأی کمیته انضباطی که بعداً برای این دیدار صادر شده و منجر به سه بر صفر شدن مسابقه به سود پرسپولیس شد، اعلام شد:

«در خصوص تخلفات باشگاه تراکتور تبریز مبنی بر پرتاب اشیا (اعم از از سنگ و بطری آب)، استعمال لیزر و استفاده از الفاظ موهن از سوی تماشاگران منتسب و همچنین نقض اصول کلی رفتار از طریق ورود بیش از حد تماشاگران به ورزشگاه با عنایت به اینکه به موجب مواد ۸۴ و ۸۵ و ۸۶ از مقررات انضباطی مصوب ۱۳۹۷ باشگاه میزبان متعهد و مکلف می‌باشد تا براساس مقررات راجع به برگزاری مسابقات، کلیه مقدمات لازم برای برگزاری مسابقه مطابق با استانداردهای امنیتی را فراهم نماید و صرف نظر از اینکه اعمال و رفتار خلاف قانون تماشاگران عمدی بوده یا غیر عمدی و یا اینکه ناشی از عدم سازماندهی مناسب مسابقه باشد، باشگاه میزبان مسئول هرگونه اعمال و رفتار تماشاگران و مسئول برقراری نظم و امنیت درون و بیرون ورزشگاه قبل از مسابقه، حین و بعد از آن می‌باشد. در نتیجه به لحاظ مسئول تشخیص دادن باشگاه در نیمه‌تمام ماندن مسابقه از دقیقه ۷۱ به بعد به دلیل عدم وجود امنیت کافی در برگزاری ادامه آن مستند به مواد ۵۱ و ۶۲ مقررات انضباطی ضمن بازنده اعلام نمودن این باشگاه با نتیجه سه بر صفر در بازی موصوف به پرداخت مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی و همچنین با لحاظ ماده ۱۱۸ مقررات انضباطی به محرومیت از حضور تماشاگران در دو مسابقه در ورزشگاه خانگی که یک جلسه به مدت یک سال تعلیق می‌گردد با احتساب و محرومیت تحمل شده ناشی از دستور موقت مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ محکوم می‌گردد و با صدور این رأی از دستور موقت مذکور رفع اثر می‌شود و چنانچه تماشاگران منتسب به این باشگاه در مسابقات آتی در ورزشگاه خانگی مرتکب تخلف گردند محرومیت تعلیقی نیز به اجرا در خواهد آمد.»

به گزارش ایمنا، با توجه به رأی انضباطی این مسابقه و استفاده از لیزر توسط تماشاگران، سپاهانی‌ها می‌توانند علیه ناظر مسابقه به فدراسیون فوتبال شکایت کنند و خواستار برخورد با وی شوند. درواقع ضعف ناظر و داور این بازی سه امتیاز حساس این مسابقه را به سبد تراکتوری‌ها انداخت، درحالی که شاگردان مورایس می‌توانستند با عملکرد صحیح آنان، از تبریز با امتیاز بازگردند.

کد خبر 653924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.