۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
حوادث مشهد در نوروز ۱۴۰۲ کاهش یافت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مشهد از کاهش حوادث در ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

مجید فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس استخراج و پالایش داده‌های آماری توسط کارشناسان امور آمار، تحلیل داده و ارزیابی عملکرد، اداره برنامه‌ ریزی و توسعه سازمان آتش نشانی مشهد، از بیست و نهم اسفندماه ۱۴۰۱ تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۲ میزان تماس‌های دریافتی مرکز فرماندهی ۳۴ هزار و ۳۵۱ بوده است که از این تعداد ۹۰۷ تماس عملیاتی و ۱۰ هزار و ۴۶۴ مورد آن مزاحمی و ۱۶ هزار ۲۲۳ مورد آن اشتباهی بوده است.

وی با بیان اینکه میزان تماس‌های مشاوره‌ای ما در این مدت ۸۶۴ مورد تماس بوده، ادامه داد: میزان تماس‌های با سازمان آتش‌نشانی مشهد در سایر بخش‌ها نیز ۵۸۹۵ مورد است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به فراوانی حوادث در این مدت، گفت: میزان مأموریت‌های مرتبط با آتش سوزی ۲۶۵ مورد، مأموریت‌ها در حوزه امداد و نجات ۳۴۶ مورد و خدمات ایمنی ۱۲۳ عملیات بوده است و این درحالی است که در مجموع مأموریت‌های انجام شده امسال شاهد کاهش حوادث بودیم.

وی خاطرنشان کرد: ساعات ۲۰ تا ۲۲ اوج مأموریت‌ها در حوزه امداد و نجات، ساعات ۱۲ تا ۱۴ اوج مأموریت در حوزه خدمات ایمنی و ساعات ۲۲ تا ۲۴ اوج مأموریت‌ها در حوزه آتش سوزی است، همچنین بیشتر عملیات امداد و نجات، خدمات ایمنی و آتش سوزی در محدوده شهرداری منطقه دو و کمترین نیز در محدوده شهرداری منطقه ثامن مشهد رخ داده است.

فرهادی با بیان اینکه تعداد آتش نشانان و نجاتگران شرکت‌کننده در عملیات‌های این ایام ۳۰۳۶ نفر بوده است، اضافه کرد: میزان اعزام ناوگان‌ها سبک و سنگین اطفای حریق و امداد نجات و موتور سیکلت‌های سیار نیز در این مدت ۱۰۴۳ مورد بوده است. همچنین در ایام نوروز امسال بیش از ۴۹۰ نفر توسط آتش نشانان و نجاتگران در مأموریت‌های مختلف نجات یافتند.

کد خبر 653885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.