چهارمحال‌وبختیاری از نظر سرمایه مالی حرفی برای گفتن ندارد

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه در این استان اقوام مختلف با صداقت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و سرمایه آن محسوب می‌شوند، گفت: چهارمحال‌وبختیاری از نظر سرمایه مالی در کشور حرفی برای گفتن ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم فروردین‌ماه_ در نشست شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: هر فردی که مسئولیتی را می‌پذیرد، باید با برنامه‌ریزی به اهداف مدنظر برسد.

وی با بیان اینکه در استانی که از نظر سرمایه مالی در کشور حرفی برای گفتن ندارد، اقوام مختلف با صداقت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و سرمایه آن محسوب می‌شوند، افزود: چهارمحال‌وبختیاری در کشور ناشناخته است و برای رفع این چالش باید اقدامات لازم انجام شود.

نماینده شورای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: تأسیس وزارت میراث فرهنگی در کشور اقدام مطلوبی است و در استان باید در نظر داشت که اداره کل میراث استان، نیروی انسانی کافی و زیرساخت‌های مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: شهرستان خانمیرزا دارای بافت تاریخی و استان چهارمحال‌وبختیاری از صنعت گردشگری و صنایع دستی برخوردار است اما نیاز به توسعه دارد تا منجر به رونق تولید و اشتغال پایدار شود، همچنین باید در راستای شناخت بهتر استان و شهرستان‌های مختلف آن به تمام کشور، اقدامات مؤثری انجام شود.

باقری اضافه کرد: گاهی حتی نام چهارمحال‌وبختیاری با دیگر استان‌ها اشتباه گرفته می‌شود و عده‌ای نمی‌دانند مرکز استان در کدام نقطه از کشور واقع شده است، لذا وظیفه داریم با بهره‌گیری از نیروهای توانمند نام استان را با هنرمندان آن معرفی کنیم.

وی گفت: استان چهارمحال‌وبختیاری با توجه به مساحت، رتبه بیست‌وششم کشور را در ساخت آزادراه دارد، اما شاهد تشدید تصادفات و حوادث رانندگی، افزایش تلفات انسانی و مالی در سطح استان هستیم، این در حالی است که علاوه بر اعتبارات دولتی، باید سهمی از جریمه‌های رانندگی و فروش پرتفوی بیمه‌های شخص ثالث بر اساس معیارهایی همچون مساحت، جمعیت، عقب‌افتادگی و میزان جریمه‌های رانندگی برای شهرها و روستاها لحاظ شود، اما تاکنون هیچ‌گونه شفافیتی درباره نحوه توزیع منابع، سهم اختصاصی به این استان و نحوه هزینه‌کرد آنها اعمال نشده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه این استان راه‌آهن ندارد، تصریح کرد: راه‌آهن مبارکه به شهرکرد تبدیل به معمایی پیچیده برای مردم شده است، همچنین در بارش‌های اخیر نقش حیاتی تونل‌ها و حذف گردنه‌ها به وضوح مشهود بود و این در حالی است که تونل‌های در حال احداث استان، نیاز به تخصیص اعتبارات ملی و استانی دارد.

کد خبر 653883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.