فرایند انتخاب فرهنگیان نمونه در اصفهان آغاز شد

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: فرایند انتخاب مدیران، معلم‌ها و معلم‌یاران نمونه در سطح نواحی و مناطق آموزش‌وپرورش استان اصفهان آغاز شده است.

مهران اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره فعالیت‌های کارگروه تخصصی انتخاب معلمان و مدیران نمونه، اظهار کرد: این کارگروه با توجه به تفویض اختیار وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها درخصوص شناسایی و تجلیل از مدیران و معلم‌یاران نمونه و با مصوبه ستاد بزرگداشت مقام معلم استان تشکیل شد و تاکنون دو جلسه با موضوع تدوین شیوه‌نامه و تعیین شاخص‌های انتخاب مدیران و معلم‌یاران نمونه برگزار شده است.

وی افزود: پس از بحث و بررسی‌های تخصصی، شاخص‌های انتخاب مدیران و معلم‌یاران، نحوه انتخاب آن‌ها و تعداد برگزیدگان مشخص و مقرر شد تا جزئیات طرح در نامه‌ای به ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان ارسال شود.

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان مؤلفه‌هایی همچون بردباری و انتقادپذیری، صداقت و امانت‌داری و تسلط به اسناد بالادستی را ازجمله شاخصه‌های انتخاب مدیران نمونه دانست و اضافه کرد: برای انتخاب معلم‌یاران نمونه نیز شاخص‌هایی مانند نظم و انضباط، وقت‌شناسی، آشنایی با وظایف شغلی و برخورد مناسب با ارباب رجوع در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه فرایند انتخاب مدیران، معلمان و معلم‌یاران نمونه در سطح نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان آغاز شده، تصریح کرد: مدیران و معلم‌یاران نمونه در سطح منطقه و معلمان نمونه در سه سطح منطقه، استان و کشور معرفی خواهند شد که سهمیه مدیران و معلم‌یاران نمونه دو درصد تعداد کل مدیران و معلم‌یاران هر منطقه است.

اسدی سهمیه در نظر گرفته شده برای انتخاب معلمان نمونه در سطح منطقه را یک نفر از هر ۵۰۰ نفر در هر دوره تحصیلی دانست و خاطرنشان کرد: سهمیه گزینش معلمان نمونه استانی نیز یک نفر از هر پنج هزار نفر در هر دوره تحصیلی است.

کد خبر 653834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.