مراسم لیالی قدر در حدود ۶۰۰۰ مسجد استان اصفهان برگزار می‌شود

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: توصیه شده است که در ماه رمضان و شب‌های قدر، مساجد تنها اذان را از بلندگوی بیرون پخش کنند و قرآن و دعاهای بعد از اذان از بلندگوی خارج از مسجد پخش نشود، اذان هم با صدای ملایم پخش شود تا مزاحمتی برای همسایگان به‌وجود نیاید.

حجت‌الاسلام مجتبی کوچک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره تمهیدات اندیشیده شده برای ماه رمضان و شب‌های قدر، اظهار کرد: توصیه شده است که در ماه رمضان و شب‌های قدر، مساجد اذان را از بلندگوی بیرون پخش کنند و قرآن و دعاهای بعد از اذان از بلندگوی خارج مسجد پخش نشود، اذان هم با صدای ملایم پخش شود تا مزاحمتی برای همسایگان به‌وجود نیاید.

وی افزود: ممکن است در بعضی از منازل بیماری وجود داشته باشد که از صدای بلند آزار ببینند، لذا باید به گونه‌ای عمل کرد که مردم از خیرات و برکات مسجد استفاده کنند.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان درباره اهمیت رعایت حقوق همسایگان مسجد، خاطرنشان کرد: افراد باید دقت کنند در شب‌های قدر که مراسم مذهبی مربوط به این ایام برگزار می‌شود، خودروها را مقابل منازل پارک نکنند تا سایر افراد دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه در بیشتر مساجد استان اصفهان، مراسم شب‌های قدر برگزار می‌شود، تصریح کرد: در کل استان شش هزار مسجد وجود دارد که ۲۵۰۰ مسجد در شهرستان و ۱۳۰۰ مورد نیز در شهر اصفهان وجود دارد و در بیشتر مساجد مراسم لیالی قدر برگزار می‌شود تا افراد بتوانند از برکات این شب‌ها فیض ببرند.

کد خبر 653830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.