امدادرسانی اورژانس اصفهان به ۴۲ بیمار و مصدوم در شب اول قدر

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان از امدادرسانی اورژانس اصفهان به ۴۲ بیمار و مصدوم در اولین شب قدر امسال خبر داد.

فرهاد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شب گذشته و در اولین شب قدر امسال، مصادف با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، واحدهای امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی استان همراه با مردم اصفهان در مراسم پرفیض شب قدر حضور یافتند.

وی با اشاره به تمهیدات پوشش امداد سلامت در این مراسم افزود: در اولین شب از شب‌های قدر امسال، ۱۳ واحد امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان شامل ۱۰ واحد امدادی آمبولانس، دو واحد امدادی اورژانس موتوری و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل‌های برگزاری مراسم مستقر شدند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با اشاره به آمار امدادرسانی به شب زنده‌داران شب قدر تصریح کرد: در این شب کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان، به ۴۲ بیمار و مصدوم امدادرسانی کردند.

وی با بیان اینکه در این شب دو بیمار با علائم قلبی، پنج بیمار دارای مشکلات تنفسی، ۱۰ مورد مربوط به آسیب اندام و ۲۵ مورد به علل دیگر مربوط به سلامت، به واحدهای امدادی ارجاع شد، ادامه داد: از تعداد مراجعات انجام شده به واحدهای امدادی مستقر اورژانس پیش‌بیمارستانی، یک بیمار که دچار ضربه به سر شده بود، توسط واحدهای امدادی اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد، دو بیمار نیز پس از دریافت درمان سرپایی در محل، برای اعزام به بیمارستان رضایت ندادند و سایر موارد نیز مراقبت‌های سرپایی در محل دریافت کردند.

حیدری با بیان اینکه استقرار نیروها از ساعت ۲۲:۰۰ آغاز و تا ساعت ۳:۰۰ بامداد پس از اتمام مراسم پرفیض شب‌های قدر ادامه داشت، گفت: افزون بر استقرار واحدهای امدادی اورژانس در محل‌های برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر، اتوبوس آمبولانس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان نیز در گلستان شهدا مستقر شده بود.

کد خبر 653677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.