طلسم‌شکنی مورایس در اصفهان یا دست به دست شدن جام بین سرخابی‌ها؟

طلایی‌پوشان اصفهان به همراه سرخابی‌های پایتخت اصلی‌ترین گزینه‌های ایستادن روی سکوی قهرمانی به‌شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست‌ودومین دوره رقابت‌های لیگ برتر ایران آخرین هفته‌های خود را سپری می‌کند و تنها پنج فینال حساس از فصل جاری مسابقات باقی مانده است تا در نهایت تکلیف قهرمان لیگ مشخص شود. مطابق با روال معمول در این دوره از رقابت‌ها تیم‌های سپاهان، پرسپولیس، استقلال، گل‌گهر و تراکتور از مدعیان کسب عنوان قهرمانی به‌شمار می‌رفتند اما در میانه راه شاگردان امیر قلعه‌نویی و پاکو خمز به‌رغم عملکرد مطلوب از کورس قهرمانی فاصله گرفتند تا هم‌اکنون طلایی‌پوشان اصفهان به همراه سرخابی‌های پایتخت اصلی‌ترین گزینه‌های ایستادن روی سکوی قهرمانی باشند.

با توجه به باقی‌ماندن پنج هفته تا انتهای لیگ برتر، قصد داریم فینال‌های حساس سه تیم مدعی را بررسی کنیم که در ادامه می‌خوانید:

سپاهان _ مس رفسنجان؛ برخورد مورایس با دژ دفاعی

در هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر شاگردان مورایس باید برابر مس رفسنجان صف‌آرایی کنند و می‌توان گفت این جدال دشوارترین بازی آن‌ها در پنج مسابقه پیش رو است، چراکه شاگردان محمد ربیعی هم‌اکنون با ۴۰ امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار دارند و یکی از قوی‌ترین خطوط دفاعی لیگ از آن مس رفسنجان است. شاگردان ربیعی با زدن ۳۲ گل در ۲۵ مسابقه عملکرد مطلوبی در خط حمله از خود ارائه داده‌اند و در خط دفاع نیز تنها ۱۰ مرتبه توپ از خط دروازه مس رفسنجان عبور کرده است و به این ترتیب طوفان زرد در هفته بیست‌وششم کار آسانی نخواهد داشت. یکی دیگر از نکات جالب توجه در خصوص تیم ربیعی این است که آن‌ها از ۲۵ بازی برگزار شده در ۱۳ بازی به تساوی دست پیدا کرده‌اند و می‌توان اینگونه در نظر گرفت که مورایس باید مقابل تیمی سه امتیاز کامل را کسب کند که نباختن را اولویت اصلی خود قرار می‌دهد.

سپاهان _ ملوان؛ فرصتی ایدئال برای قهرمانی

در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر، سپاهان اصفهان باید برابر ملوان بندرانزلی صف‌آرایی کند و این بازی یک فرصت ایدئال برای شاگردان مورایس به‌شمار می‌رود، چراکه درست در همین هفته دو تیم مدعی دیگر یعنی استقلال و پرسپولیس باید در شهرآورد تهران با یکدیگر مبارزه کنند و باتوجه به اینکه شاگردان مازیار زارع یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاعی و هجومی لیگ را در اختیار دارند کار سپاهان برای تداوم صدرنشینی کمی آسان است، در هر حال نماینده بندرانزلی با ۲۱ امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول قرار دارد و با زدن ۱۸ گل در ۲۵ مسابقه و خوردن ۲۹ گل، احتمالاً یکی از سکوهای پرتاب سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی باشد.

طلسم شکنی مورایس در اصفهان یا دست به دست شدن جام بین سرخابی‌ها؟

نفت مسجدسلیمان _ سپاهان؛ طلایی‌پوشان شاید آتش‌بازی کنند

در بیست‌وهشتمین هفته مسابقات لیگ برتر، شاگردان مورایس در یک بازی نسبتاً آسان به مصاف نفت مسجدسلیمان خواهند رفت و با توجه به اینکه سپاهان یکی از تیم‌های هجومی این فصل از مسابقات به‌شمار می‌رود احتمالاً شاهد آتش بازی طلایی‌پوشان در این جدال خواهیم بود.

نفت مسجدسلیمان هم‌اکنون با ۱۳ امتیاز در جایگاه شانزدهم جدول قرار دارد و با پشت سر گذاشتن بحران‌های بسیار همچون تغییر متعدد سرمربی در این فصل، اصلی‌ترین گزینه سقوط به لیگ آزادگان است و به‌رغم اینکه شاگردان اشکش انگیزه‌های فراوانی برای اثبات توانایی خود دارند، می‌توانند تبدیل به یک مانع برای رسیدن به قهرمانی شوند اما نباید فراموش کرد، نفت مسجدسلیمان ضعیف‌ترین خط حمله و دفاع لیگ برتر را دارد، چراکه آن‌ها در ۲۵ بازی متحمل ۵۵ گل شده و در سوی مقابل تنها ۱۶ گل به ثمر رسانده‌اند و به این ترتیب شانس سپاهان روی کاغذ برای پیروزی بسیار است‌.

سپاهان _ پیکان؛ ممکن اما دشوار

شاگردان مورایس در یکی از حساس‌ترین رقابت‌های این فصل خود باید به تقابل با شاگردان مجتبی حسینی بپردازند و به‌رغم اینکه پیکان در خط حمله و دفاع کمی ضعیف عمل کرده است، می‌تواند همچون نیم‌فصل اول مسابقات ترمز طلایی‌پوشان را بکشد، شاگردان حسینی در این فصل در مجموع ۲۵ بازی برگزار شده تنها ۱۱ گل به ثمر رسانده‌اند و می‌توان گفت آن‌ها با تفکری دفاعی مسابقات خود را پشت سر می‌گذارند اما پس از بررسی آمار مدافعان این تیم متوجه می‌شویم با اینکه پیکان تدافعی بازی می‌کند اما در ۲۵ هفته ۲۰ گل وارد دروازه این تیم شده است و نشان می‌دهد که طلایی‌پوشان می‌توانند با هوشیاری و برنامه‌ریزی، سه امتیاز حیاتی را در جیب خود بگذارند.

مس کرمان _ سپاهان؛ جدالی برای حفظ رتبه

طلایی‌پوشان اصفهان در آخرین بازی لیگ بیست‌ودوم باید برابر شاگردان حسین‌خانی صف‌آرایی کنند و اگر شاگردان مورایس همچنان در جایگاه نخست جدول قرار گرفته باشند، می‌توانند جشن قهرمانی را در کرمان برگزار کنند، در خصوص رقابت مس کرمان و سپاهان می‌توان اینگونه گفت با توجه به اینکه شاگردان حسین‌خانی در ۲۵ بازی ۲۸ گل خورده‌اند یکی از خطوط دفاعی لغزنده لیگ را در اختیار دارند و به این ترتیب مهاجمان طوفان زرد کار نسبتاً آسانی برای باز کردن دروازه این تیم دارند اما نباید فراموش کرد مس کرمان در خط حمله حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به‌رغم ایستادن در جایگاه چهاردهم جدول موفق شده است ۲۰ مرتبه دروازه رقبای خود را باز کند و شاید همین موضوع بتواند برای تیم مورایس دردسرساز شود.

طلسم شکنی مورایس در اصفهان یا دست به دست شدن جام بین سرخابی‌ها؟

مس کرمان _ پرسپولیس؛ جنگ با گربه سیاه کرمانی

از هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر پرسپولیس تهران و مس کرمان به تقابل با یکدیگر می‌پردازند، این جدال در شرایطی انجام می‌شود که شاگردان یحیی گل‌محمدی هم‌اکنون با ۵۱ امتیاز در جایگاه سوم جدول قرار دارند و پس از کم شدن فاصله امتیازی با سپاهان در اندیشه کسب عنوان قهرمانی هستند، همانگونه که سپاهان برابر مس کرمان یک بازی دشوار را پیش رو خواهد داشت بدون تردید قرمزپوشان پایتخت نیز همچون دیگر مدعی قهرمانی برای تقابل با شاگردان حسین‌خانی کار آسانی نخواهند داشت و شاید یک اشتباه از سوی پرسپولیس مس کرمان را به گربه سیاهی برای رسیدن قهرمانی تبدیل کند.

پرسپولیس _ استقلال؛ شهرآوردی برای قهرمانی

بدون تردید حساس‌ترین جدال هفته‌های پایانی لیگ برتر تقابل پرسپولیس و استقلال تهران خواهد بود و به‌زعم بیشتر اهالی فوتبال نتیجه این بازی می‌تواند قهرمان لیگ بیست‌ودوم را مشخص کند، چراکه آبی‌های پایتخت با ۵۲ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند و مدافع عنوان قهرمانی به‌شمار می‌روند و با توجه به بازی نسبتاً آسان سپاهان در همین هفته، به احتمال فراوان شاهد یک تقابل مهیج و شاید بی‌سابقه در لیگ برتر خواهیم بود. در واقع می‌توان گفت از بین پنج هفته حساس، شهرآورد تهران می‌تواند از تیم قهرمان رونمایی کند.

پیکان _ پرسپولیس؛ نقش مؤثر جوانان پیکان در تعیین قهرمان

در هفته بیست‌وهشتم مسابقات دو تیم پرسپولیس و پیکان به تقابل با یکدیگر می‌پردازند و همانگونه که اشاره کردیم شاگردان مجتبی حسینی یکی از ضعیف‌ترین خط حمله‌های لیگ برتر را در اختیار دارند و به‌رغم بازی تدافعی که از خود ارائه می‌دهند آن‌چنان که باید و شاید رقبای خود را برای گلزنی با چالش مواجه نمی‌کنند و به همین دلیل شاگردان گل‌محمدی نیز ظاهراً در این هفته کار آسانی برای پیروزی دارند اما باید به این نکته توجه کرد که تیم جوان پیکان در این فصل سپاهان مدعی را با شکست روبه‌رو کرده و برای سایر مدعیان نیز دردسر ساز شده است.

طلسم شکنی مورایس در اصفهان یا دست به دست شدن جام بین سرخابی‌ها؟

پرسپولیس گل‌گهر سیرجان؛ الهویی نفس قرمزها را می‌گیرد؟

قرمزپوشان پایتخت در بیست‌ونهمین هفته رقابت‌ها با یک چالش جدی برای کسب امتیاز مواجه هستند و شاگردان گل‌محمدی باید برابر رقیبی صف‌آرایی کنند که به تازگی سرمربی خود را عوض کرده است و با هدایت سعید الهویی لیگ جاری را به اتمام خواهد رساند، گل‌گهر هم‌اکنون با ۴۳ امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار دارد و تا میانه‌های فصل هم از مدعیان کسب قهرمانی به‌شمار می‌رفت و در حال حاضر نیز شانس کسب سهمیه آسیایی دارد، شاگردان الهویی در ۲۵ بازی موفق به زدن ۳۷ گل شده‌اند و بنابراین خط دفاع قرمزپوشان باید نقش مؤثری در این جدال ایفا کنند اما در سوی مقابل ظاهراً مهاجمان پرسپولیس کار نسبتاً آسانی خواهند داشت، چراکه نماینده سیرجان به‌رغم عملکرد درخشان در خط حمله، در خط دفاع لغزنده بوده و تا کنون ۲۷ گل وارد دروازه این تیم شده است.

نساجی _ پرسپولیس؛ رقیب بحران‌زده اما تازه‌نفس

در آخرین هفته مسابقات لیگ برتر، شاگردان یحیی گل‌محمدی باید روبه‌روی نساجی صف‌آرایی کنند و این جدال در شرایطی رقم می‌خورد که نماینده شمال هم‌اکنون با ۲۴ امتیاز در جایگاه ۱۲ جدول قرار دارد و برخلاف اینکه نساجی تا میانه‌های فصل با هدایت حمید مطهری تبدیل به یک پدیده شده بود اما به طور ناگهانی در مسیر نزولی قرار گرفت و همین موضوع سبب شد مطهری پس از کسب نتایج نامطلوب از هدایت این تیم کناره‌گیری کند تا هرناندز اسپانیایی در پنج بازی پایانی هدایت تیم شمالی را بر عهده بگیرد. در هر حال نساجی در این فصل یک خط دفاعی ضعیف را در اختیار داشته و در ۲۵ بازی متحمل ۳۴ گل شده است اما در فاز هجومی عملکرد موفقی داشته و ۲۵ گل را وارد دروازه رقبا کرده و می‌توان گفت شاگردان هرناندز در هر بازی به طور میانگین یک گل به ثمر رسانده‌اند.

استقلال _ هوادار؛ رقیب میانه جدولی برای آبی‌ها

در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌وششم لیگ برتر دو تیم استقلال و هوادار به مصاف یکدیگر خواهند رفت و این دیدار در شرایطی انجام می‌شود که رقیب تهرانی آبی‌ها با ۲۴ امتیاز در جایگاه ۱۰ جدول قرار دارد و با هدایت ساکت الهامی در این فصل از مسابقات نمایش نسبتاً ضعیفی از خود ارائه داده است، شاگردان الهامی در ۲۵ بازی برگزار شده تا کنون ۱۸ گل به ثمر رسانده‌اند و این نشان می‌دهد تیم هوادار می‌تواند تا حدودی در ضد حملات برای استقلال خطرساز شود اما با توجه به اینکه خط دفاع این تیم تهرانی ۲۳ گل خورده را در کارنامه خود ثبت کرده است، به احتمال فراوان مهاجمان زهردار ساپینتو بتوانند با یک نمایش خوب سه امتیاز این فینال حساس را کسب کنند.

طلسم شکنی مورایس در اصفهان یا دست به دست شدن جام بین سرخابی‌ها؟

پرسپولیس _ استقلال؛ ساپینتو علیه حواشی باشگاه

همانطور که اشاره شد این دیدار مهم‌ترین بازی پنج هفته پایانی لیگ برتر به‌شمار می‌رود که به نوعی چهره قهرمان لیگ را معرفی خواهد کرد. با وجود حواشی و تغییرات مدیریتی پیرامون باشگاه استقلال اما آنها نشان داده‌اند در زمین مسابقه درگیر هیچ مسئله‌ای جز فوتبال نیستند. از سوی دیگر شاگردان گل محمدی تلاش می‌کنند جبران مافات کنند و در هفته‌های پایانی لیگ معادلات قهرمانی را برهم بزنند. شهرآورد صدم پایتخت به‌طور قطع یکی از دربی‌های مهم تاریخ لیگ برتر خواهد بود و باید دید کدام مربی می‌تواند مچ رقیب خود را در زمین مسابقه بخواباند.

استقلال _ صنعت نفت آبادان؛ تلاش برزیلی‌ها برای ماندن

شاگردان ریکاردو ساپینتو پس از پشت سر گذاشتن شهرآورد تهران در هفته بیست‌وهفتم، باید به مصاف یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ آزادگان بروند که تا اینجای فصل همانند دیگر تیم نفتی ایران حواشی بسیار زیادی همچون تغییر سرمربی را پشت سر گذاشته است، صنعت نفت آبادان در ۲۵ بازی برگزار شده این فصل ۱۵ گل به ثمر رسانده و با خوردن ۳۴ گل تفاضل منفی ۱۹ در جایگاه ۱۵ جدول قرار گرفته است و با توجه به آمار و ارقام این تیم که نشان می‌دهد آن‌ها در ۲۵ بازی متحمل ۱۵ شکست شده‌اند به احتمال فراوان یک پیروزی آسان چشم‌انتظار آبی‌های پایتخت خواهد بود.

مس رفسنجان _ استقلال؛ چشم سایر مدعیان به سبک بازی ربیعی

در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر، استقلال و مس رفسنجان به مصاف یکدیگر خواهند رفت و با توجه به آمار و ارقامی که شاگردان ربیعی از خود به جا گذاشته‌اند و در جایگاه ششم جدول هم قرار دارند، بدون تردید آبی‌ها یک رقابت دشوار را پیش رو خواهند داشت، چراکه مس رفسنجان نیز تا حدودی شانس کسب سهمیه و حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارد و قطع به یقین نماینده کرمان تلاش می‌کند با شکست استقلال گام بلندی در راستای هدف خود بردارد.

استقلال _ تراکتور؛ خمز در اندیشه شکست یک مدعی دیگر

تراکتور تبریز در این فصل از مسابقات لیگ برتر پس از طی کردن فراز و نشیب با قربان بردیف، در نهایت با حضور پاکو خمز در رأس کادر فنی این تیم موفق شد شکل و شمایل یک مدعی را به خود بگیرد و اگر خمز در همان ابتدا هدایت پرشورها را برعهده داشت به احتمال فراوان تراکتور نیز یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی به‌شمار می‌رفت.

در هر حال استقلال تهران در هفته آخر مسابقات به مصاف تیمی خواهد رفت که در نیم‌فصل دوم در یک جدال نفس‌گیر با نتیجه سه بر دو مغلوب پرسپولیس شد و با نتیجه یک بر صفر هم سپاهان را از پیش رو برداشت، بنابراین شاگردان ساپینتو نسبت به پرسپولیس و سپاهان کار دشوارتری در هفته پایانی دارند.

طلسم شکنی مورایس در اصفهان یا دست به دست شدن جام بین سرخابی‌ها؟

به گزارش ایمنا، بررسی تقابل‌های سه تیم مدعی در هفته‌های پایانی نشان می‌دهد سپاهان نسبت به سایر رقبای خود مسیر آسان‌تری دارد و با توجه به اینکه در بازی‌های رو در رو هم موفق به متوقف کردن استقلال و پرسپولیس شده است، جدی‌ترین گزینه قهرمانی لیگ بیست‌ودوم، شاگردان مورایس خواهند بود، مگر اینکه در این پنج فینال حساس شاهد اتفاقات شگفت‌انگیز فوتبالی باشیم.

کد خبر 653783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.