روستاهای در معرض خطر سیل در لرستان تخلیه شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر امکان خطر سیل، باید روستاهایی که امکان خطر سیل در آن‌ها وجود دارد تخلیه شوند و اماکن پر تردد گردشگری از جمله آبشار بیشه نیز بسته شود.

به گزارش ایمنا، احمدرضا دالوند در جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به هشدار هواشناسی درخصوص ورود سامانه بارشی قوی و احتمال اعلام وضعیت قرمز در برخی از نقاط استان، اظهارکرد: با توجه به ورود سامانه بارشی از صبح چهارشنبه تا صبح جمعه همه دستگاه‌های اجرایی باید در آمادگی کامل قرار داشته باشند.

وی با بیان اینکه هواشناسی میانگین بارندگی را ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر پیش‌بینی کرده است، افزود: احتمال بارش‌های نقطه‌ای بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ میلی‌متر در پلدختر، رومشکان، کوهدشت، سپپددشت و جنوب خرم‌آباد در شهرستان چگنی وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه بارش‌های نقطه‌ای ممکن است منجر به بروز سیل و خسارت به این مناطق شود، تصریح کرد: باید همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند و امکانات و تجهیزات را در مناطق پرخطر استان متمرکز کنند.

وی اضافه کرد: پس از بارش‌ها ممکن است به برخی محصولات کشاورزی به دلیل کاهش دما خسارت وارد شود و لازم است که جهاد کشاورزی اطلاع رسانی‌های لازم را به کشاورزان داشته باشد.

دالوند با بیان اینکه ورود ریزگردها از روز سه شنبه به استان نیز از دیگر مواردی است که با آن مواجه هستیم، افزود: این امر منجر به کاهش دید افقی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام مدیران کل و فرمانداران تا روز شنبه باید در محل کار خود حاضر باشند، تاکید کرد: هیچ مدیری حق مرخصی و مأموریت ندارد و همه امکانات و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی باید در اختیار مدیریت بحران قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به هشدار سیل در برخی مناطق استان، تصریح کرد: فرمانداران باید روستاهایی را که امکان سیل در آنها وجود دارد، تخلیه کنند و اماکن پر تردد گردشگری از جمله آبشار بیشه باید بسته شود.

وی افزود: دفاتر گردشگری نیز باید تمام تورهای خود را متوقف کنند و دفاتری که همکاری لازم را نداشته باشند با آنها برخورد می‌شود.

دالوند بر اطلاع رسانی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی لازم به روستاییان و عشایر، افزود: اولویت اول نجات جان شهروندان است و عشایر و دام‌هایشان باید به مکان‌هایی امن منتقل شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 653774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.