آمار نگران‌کننده جان‌باختن کودکان خردسال در تصادف‌های شهری اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته ۲۷ نفر از کل جان‌باختگان حوادث رانندگی راه‌های شهری استان کودکان خردسال بودند، گفت: ۴۰ درصد از جان‌باختگان حوادث رانندگی درون‌شهری استان در نوروز سال جاری را نیز همین قشر به خود اختصاص داده‌اند.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال گذشته ۴۰۹ نفر در حوادث رانندگی راه‌های شهری استان جان باختند که از این تعداد، ۲۷ نفر کودک و نوجوان بودند، این قشر شش درصد از کل جان‌باختگان حوادث رانندگی شهری استان را به خود اختصاص داده بودند.

وی افزود: در طرح نوروزی سال جاری که از بیست‌وپنجم اسفندماه کلید خورد و تا پایان روز پانزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ اجرایی شده بود، چهار مورد تصادف فوتی مربوط به کودکان در راه‌های شهری استان ثبت شد که سه مورد از این حوادث در اصفهان و یک مورد در شهرستان اردستان رخ داده بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان درباره سن و جنسیت کودکان فوت شده در حوادث رانندگی نوروز، گفت: جان‌باختگان حوادث رانندگی در شهر اصفهان شامل سه دختر سه، شش و هفت ساله بوده و کودک جان باخته در حادثه رانندگی شهرستان اردستان نیز یک دختر چهار ساله بود.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که والدین این کودکان در جان باختن فرزندان خود بی‌تقصیر نبودند، تصریح کرد: کارشناسان پلیس راهور برابر قانون برای آن‌ها نیز سهم تقصیر تعیین کردند.

وی خاطرنشان کرد: رها کردن دست کودکان هنگام عبور از خیابان، نبستن کمربند ایمنی و نشاندن آن‌ها در صندلی جلوی خودرو، استفاده نکردن از صندلی مخصوص کودکان، بیرون آوردن سر کودکان از پنجره یا سانروف خودرو از جمله بی‌احتیاطی‌های مهم از سوی والدین است که باعث بروز حوادث ناگوار شده است.

وی با بیان اینکه ۲۷ کودک در سال گذشته و چهار کودک در نوروز سال جاری که در حوادث رانندگی جان‌باختند می‌توانستند آینده‌سازان این کشور باشند، اضافه کرد: این کودکان با یک بی‌احتیاطی کوچک از سوی والدین خود جانشان را از دست دادند و امیدواریم این خبر تلنگری به همه خانواده‌های دارای فرزندان خردسال باشد و بیش از پیش مراقب کودکان خود باشند.

کد خبر 653741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.