ضرورت توانمندسازی خانواده‌های زندانیان

مدیرکل زندان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: خانواده‌های زندانیان آموزه‌های دینی را در فرزندان خود تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا حیدری امروز _دوشنبه بیست‌ویکم فروردین‌ماه_ در برنامه تجلیل از خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان مرکز استان، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: خانواده با توجه به نقش مهم و چند وجهی که دارد، می‌تواند به کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

وی افزود: ازآنجاکه پیشگیری از رفتارهای مجرمانه و آسیب‌های اجتماعی مقدم بر اصلاح مجرم است، نقش خانواده اساسی و بدون جانشین خواهد بود.

مدیرکل زندان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه خانواده‌های زندانیان آموزه‌های دینی را در فرزندان تقویت کنند، افزود: یکی از عوامل اساسی شکل‌گیری شخصیت فرزند در خانواده، والدین هستند که آداب‌ورسوم، نحوه برخورد و ارتباط با محیط و بسیاری از واکنش‌های اجتماعی را آموزش می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در زندگی اجتماعی، ادامه داد: هر جامعه‌ای برای اثبات و رشد و بالندگی نیاز به سلامت جسمی و روانی دارد و توجه به مسئله حجاب از ضروریات یک جامعه محسوب می‌شود.

حیدری تصریح کرد: برای دستیابی به اهداف تربیت دینی، توسعه فرهنگ متعالی حجاب و عفاف اهمیت ویژه‌ای دارد و عفاف نیز یکی از فضائل اخلاقی است که همواره در تعالیم اسلام جایگاه والایی دارد و توجه به آن مهم است، در روایات متعددی عفاف بهترین عبادت شمرده شد و امام علی (ع) آن را بهترین خوی، خصلت و سرمنشأ هر خیر و نیکی خوانده است.

وی با قدردانی از خیران هم‌استانی که مقدمات برگزاری ضیافت افطار خانواده‌های زندانیان را فراهم کردند، گفت: با مبلغی بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال بیش از ۴۰۰ نفر از این خانواده‌ها بر سفره کرم متولد ماه رمضان نشستند.

مدیرکل زندان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری، اشتغال را اولویت مهم انجمن دانست و افزود: توانمندسازی خانواده با ایجاد شغل دائمی و ثبات اقتصادی ممکن خواهد شد.

به گزارش ایمنا، در این برنامه از دو بانوی محجبه که فرزند زندانیان بودند با اهدای گل و هدیه تجلیل شد.

کد خبر 653739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.