در مقوله حجاب باید با برنامه وارد شد و با حساسیت عمل کرد

رئیس قوه قضائیه گفت: در قضیه حجاب ممکن است بانویی، بعضی مسائل را رعایت نکند، اما این به معنای آن نیست که این بانو، به دور از انقلاب و نظام است؛ نوع برخورد و رفتار ما با این قبیل افراد باید متفاوت باشد، مطابق تأکیدهای مقام معظم رهبری، در این مقوله باید با برنامه وارد شد و با حساسیت عمل کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در مراسم شب قدر در حرم مطهر امام خمینی (ره) اظهار کرد: برکت و رحمت ماه مبارک رمضان، فقط شامل حال انسان‌های متقی نیست بلکه شامل همه انسان‌ها و موجودات و زندگان و مردگان می‌شود.

وی افزود: ساعات و دقایق ماه مبارک رمضان جزو بهترین ساعات و دقایق هستند و روزها و شب‌های این ماه در زمره بهترین روزها و شب‌ها قرار دارند و خداوند متعال در این ماه ضیافت، از بندگان خود به بهترین وجه پذیرایی می‌کند و سنگ تمام می‌گذارد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: وقتی که در اعمال و اذکار شب قدر به صفات «رحمان»، «رحیم» و «کریم» خداوند متعال اشاره می‌کنیم، باید به این نکات نیز توجه داشته باشیم که از این پس، باید نسبت به دیگران مهربان‌تر باشیم و حق خود را ببخشیم و امکانات خود را در اختیار دیگران قرار دهیم، به مستمندان کمک کنیم و در برابر ظلم بایستیم و از مظلوم دفاع کنیم؛ باید به این نکته نیز توجه کنیم که در حکمرانی‌های خود به بهترین‌ها عمل کنیم.

وی با بیان اینکه حبل‌المتین، امیرالمومنین (ع) است، افزود: ما باید در همه ساحت‌های زندگی و حکمرانی، به امیرالمومنین (ع) تأسی کنیم. باید بدانیم حضرت علی (ع) در مواجهه با یک فرد مؤمن که مرتکب گناه و جرمی می‌شد چگونه برخورد می‌کرد و از سویی دیگر در برابر طواغیت و ظالمان، چه رویکرد مقتدرانه‌ای از خود نشان می‌داد؛ امیرالمومنین (ع) که طاقت اشک یک یتیم و ظلم به یک فرد به ویژه از سوی مأمور حکومت را نداشت. ما باید علی (ع) را الگوی خود قرار دهیم.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: باید ببینیم که آیا در مراجع و محاکم قضائی مقید به عمل در چهارچوب منویات امیرالمومنین هستیم یا خیر، من همواره به همکاران قضائی خود تاکید می‌کنم که در حُسن برخورد و تکریم ارباب رجوع اهتمام داشته باشند و بدانند که اثر رفتارشان با مراجعه‌کنندگان از حکمی که صادر می‌کنند، بیشتر است.

وی اضافه کرد: باید ببینیم و بررسی کنیم که آیا نوع رفتار ما با یک فرد مجرم و خطاکار به مانند سیره عملی امیرالمومنین است یا خیر، اگر فردی مرتکب جرم شد و به مجازات نیز رسید، اما توبه کرد و خود را اصلاح کرد، آیا همچنان باید سوءسابقه داشتن با او همراه باشد یا خیر.

رئیس عدلیه اظهار کرد: باید در جایی که حکم خدا وجود دارد، قاطعانه و بدون اغماض عمل کرد و از دشمنان و شیطان‌صفتان و جنگ‌های تبلیغاتی آنان نهراسید و آن جایی نیز که مرتبط با امت و مردم خودمان است، باید رحماء بینهم بود و این سیره امامین انقلاب است که از امیرالمومنین علی (ع) آموخته‌اند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در طول این سه دهه و اندی در برابر دشمنان و استکبار غربی با قدرت ایستاده‌اند و مقتدرانه عمل کرده‌اند. از سوی دیگر ایشان در قبال مردم خودمان و آن‌هایی که احیاناً خطا یا گناه یا جرمی را مرتکب می‌شوند، همواره با رویکرد رأفت‌آمیز عمل کرده‌اند که مصداق این موضوع همین عفوی است که ایشان در قبال عناصر فریب‌خورده اغتشاشات از موضع قدرت و اقتدار صادر فرمودند.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: در قضیه حجاب نیز ممکن است بانویی، بعضی مسائل را رعایت نکند اما این به معنای آن نیست که این بانو، به دور از انقلاب و نظام است؛ نوع برخورد و رفتار ما با این قبیل افراد باید متفاوت باشد با کسانی که می‌خواهند از قضیه حجاب به نظام و عفت عمومی و بنیاد محکم خانواده ضربه بزنند. مطابق فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری، در این مقوله باید با برنامه وارد شد و با حساسیت عمل کرد.

وی اضافه کرد: امروز برای یاری دین خدا باید وحدت کلمه داشته باشیم و از مقام معظم رهبری پیروی کنیم و با هم‌افزایی همه امکانات و نیروها در میدان باشیم و بدانیم که دشمن در حال تلاش برای توطئه‌چینی است اما این توطئه‌چینی‌های دشمن با وحدت کلمه و اطاعت ما از ولی فقیه همچنین قانون‌مداری ما خنثی خواهد شد.

کد خبر 653643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.