۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
مصرف برق در تاریکی رکورد زد

مصرف برق شبانه کشور شب گذشته رکورد زد و به بیش از ۴۴ هزار مگاوات رسید، در بازه زمانی مشابه در سال گذشته میزان مصرف رقم ۴۳ هزار و ۵۰۷ مگاوات بوده که رشد ۸۲۱ مگاواتی نسبت به پارسال دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روند مصرف برق با گرم شدن تدریجی دمای هوا وارد کانال‌های بالا می‌شود، امسال اما این روند با سال‌های قبل متفاوت‌تر شده و روند افزایش مصرف شبانه شده است.

تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد شب گذشته _بیستم فروردین ماه_ ساعت ۱۸:۵۰ مصرف برق رکورد تازه‌ای زد و وارد کانال ۴۴ هزار و ۳۲۸ مگاوات شد.

این در حالی است که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته میزان مصرف رقم ۴۳ هزار و ۵۰۷ مگاوات بوده که رشد ۸۲۱ مگاواتی نسبت به پارسال دارد.

بخش صنعت کشور در این ساعت ۵۶۲۷ مگاوات برق مصرف کرد.

اما در ساعت ۱۳:۰۶ روز گذشته میزان مصرف برق ۴۱ هزار و ۴۷۴ بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش دارد.

بخش صنعت نیز در این ساعت پنج‌هزار و ۵۴۹ مگاوات برق مصرف کرد.

۵۴۷۲ مگاوات از برق تولیدی شبانه‌روز گذشته کشور از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین شده است.

با توجه به افزایش تدریجی دما در فصل جاری، پیش‌بینی شده است که مصرف برق مانند هر سال افزایش پیدا کند. به همین منظور و برای مدیریت مصرف برق در تابستان از ظرفیت صرفه‌جویی ادارات استفاده شد و ساعات کاری در فصل تابستان تغییر پیدا کرد.

در این خصوص مصطفی رجبی‌مشهدی اظهار کرد: اصلاح ساعت کار اداری در اوج بار برنامه‌ای است که هرساله تنظیم و اجرایی می‌شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس برنامه به گونه‌ای تنظیم می‌شده که ساعت کار از ۷:۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۳:۰۰ به پایان می‌رسید.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق کشور خاطرنشان کرد: امسال با توجه به اینکه تغییر ساعت رسمی کشور را نداشتیم و موقع اذان صبح حدود ۳ صبح است و یک ساعت‌ونیم تا یک ساعت و ۴۰ دقیقه بعد طلوع آفتاب را داریم، فرصت مناسبی است که از روشنایی روز و نیز خنکی این موقع برای کارکرد سیستم‌ها بیشتر بهره‌برداری شود.

رجبی مشهدی گفت: بر این اساس و طبق مصوبه هیئت وزیران قرار است از ساعت ۶ صبح و در زمان اوج بار کار اداری شروع شود و تا ساعت ۱۳ خاتمه یابد.

وی ادامه داد: این طرح صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مدیریت انرژی خواهد داشت زیرا در این مصوبه پیش‌بینی شده است که یک ساعت قبل از خاتمه کار در مناطق عادی سیستم‌های سرمایشی خاموش شود.

سخنگوی صنعت برق افزود: همچنین در مناطق گرم همزمان با خاتمه کار سیستم‌های سرمایشی خاموش شوند.

رجبی‌مشهدی خاطرنشان کرد: این اقدام برای آن است که بتوانیم انرژی صرفه‌جویی شده را به بخش تولید کشور اختصاص دهیم و نیز برق به صورت مطمئن برای سایر بخش‌ها تأمین شود.

کد خبر 653641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.