۵ فرنگی‌کار ایران در انتظار طلای آسیا

نمایندگان کشورمان در پنج وزن اول سی‌وسومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا با شکست حریفان خود به فینال رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روز اول از سی‌وسومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا به میزبانی شهر آستانه کشور قزاقستان امروز _یکشنبه بیستم فروردین‌ماه_ در حال پیگیری است و کشتی‌گیران پنج وزن اول تیم ملی مقابل حریفان خود روی تشک رفتند و با شکست حریفانشان به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند.

پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، پس از استراحت در دور اول، در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل تایگاه اونیشی از ژاپن با نتیجه هشت بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت و در مصاف با اختیار بوتیروف از ازبکستان با نتیجه هشت بر یک به پیروزی رسید و فینالیست شد. دادمرز در فینال برای کسب مدال طلا به مصاف روپین روپین هندی می‌رود.

ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت و در این مرحله نیز موفق شد با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شود و راهی فینال شود. محمدی در فینال مقابل شرمومحمد شریفجانوف ازبکستانی روی تشک کشتی می‌رود.

امین کاویانی‌نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم، در دور اول با نتیجه سه بر یک ساجان از هند را شکست داد و در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه یک بر یک، ریو لیو از چین را از میان برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. کاویانی‌نژاد در این مرحله با دمیو ژاداریف از قزاقستان کشتی گرفت و موفق شد با نتیجه سه بر یک حریف خود را شکست دهد و به فینال برسد. آکژول محموداف، دارنده مدال نقره المپیک و طلای جهان از قرقیزستان حریف نماینده کشورمان در دیدار فینال است.

ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم، پس از استراحت در دور نخست در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه یک بر یک ماساتو سومی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت و در مصاف با کشتی‌گیر هندی با نتیجه هفت بر دو به پیروزی رسید و راهی فینال شد. علیزاده در دیدار فینال مقابل نورسلطان تورسینوف از قزاقستان کشتی می‌گیرد.

امین میرزازده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، پس از استراحت در دور اول در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل رومن کیم از قرقیزستان با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید. وی در مرحله نیمه‌نهایی در مصاف با تموربک نسیم‌اف از ازبکستان توانست با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شود تا در فینال به مصاف لینگ ژی منگ از چین برود.

کد خبر 653480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.