رویکردهای جالب کپنهاگ برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

شارلوت کورلس‌گارد (Charlotte Korsgaard)، رئیس اداره امور فنی و زیست‌محیطی کپنهاگ دانمارک، به منظور مبارزه با تغییرات اقلیمی، استانداردهای آب‌وهوایی شهر را به چالش کشید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شارلوت کورس‌گارد اراده سیاسی درازمدت و اقدامات مدیران ارشد را به عنوان یکی از اثربخش‌ترین مولفه‌ها در کاهش تغییرات اقلیمی معرفی کرد و استانداردهای اعمال شده در این زمینه را به چالش کشید. وی مشارکت برنامه‌ریزان شهری را با سرمایه‌گذاران به منظور توسعه پروژه‌های دوستدار محیط، در کاهش انتشار گازهای آلاینده و به دنبال آن، به حداقل رساندن آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی بسیار حائز اهمیت دانست و توسعه این رویکرد را به‌طور جدی به مقامات پایتخت دانمارک پیشنهاد کرد. سهیم‌سازی مردم به توسعه پروژه‌های سبز در سطح محلی نیز از نظر وی نه‌تنها بهبود تغییرات اقلیمی را به دنبال خواهد داشت، بلکه به افزایش مسئولیت‌پذیری مردم و حس تعلق آن‌ها نسبت به محل سکونت خود منجر خواهد شد.

در واقع، رئیس اداره امور فنی و زیست‌محیطی کپنهاگ نداشتن آگاهی کامل مدیران از تمام مشکلات شهری را مورد تاکید قرار داد و مشارکت مستمر آن‌ها با مردم و سرمایه‌گذاران را برای اشتراک ایده‌ها، منابع مالی و پیاده‌سازی پروژه‌های دوستدار محیط زیست، با هدف کاهش انتشار گازهای آلاینده و مبارزه با تغییرات اقلیمی، بسیار حائز اهمیت دانست.

رویکردهای جالب کپنهاگ برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

از دیگر رویکردهایی که کورس‌گارد برای مبارزه با تغییرات اقلیمی مورد توجه قرار داد، سرمایه‌گذاری کمپانی‌ها برای توسعه تولید نیرو از فسیل‌ها با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر بود که پیاده‌سازی آن در سال‌های گذشته به کاهش ۸۵ درصدی انتشار کربن منجر شده است. تولید غیرمتمرکز الکتریسیته، به عنوان مثال با استفاده از فناوری تخلیه گرما و ذخیره و جذب کردن، از دیگر استراتژی‌هایی است که به ادعای کورس‌گارد می‌تواند به کاهش اثرات جزایر گرمایی در پایتخت دانمارک منجر شود و بهبود کیفیت زندگی را برای شهروندان به ارمغان بیاورد. وی همچنین استدلال کرد که جایگزینی خودروهای عمومی قدیمی با ناوگان الکتریکی جدید می‌تواند کاهش گازهای آلاینده را به‌طور قابل‌توجهی به دنبال داشته باشد و از این طریق به بهبود اثرات جزایر گرمایی منجر شود، ضمن این‌که در ارتقای سلامت جسمی شهروندان به واسطه تشویق آن‌ها به پیاده‌روی تا ایستگاه‌ها برای بهره‌گیری از وسایل نقلیه عمومی پیشرفته نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

کد خبر 653362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.