فریاد آزادی فلسطین در قلب منهتن نیویورک

صدها نفر از اقشار مختلف مردم کشورهای جهان در اعتراض به تشدید حملات نظامیان رژیم صهیونیستی و رفتار وحشیانه آنان نسبت به فلسطینیان و نیز هتک حرمت به مسجدالاقصی روز شنبه به وقت محلی در تایمز اسکوئز در قلب منهتن نیویورک تجمع و راهپیمایی کردند.

به گزارش ایمنا، تجمع‌کنندگان که از مردم کشورهای مختلف در گروه‌های سنی متفاوت شامل زن و مرد و پیر و جوان و کودکان بودند، در تایمز اسکوئر (Times Square)، مرکز تجاری و گردشگری محبوب شهر نیویورک، یک صدا آزادی فلسطین و پایان اشغال آن را فریاد زدند.

فریادهای اقشار مختلف مردم در تقاطع شلوغ هنر و تجارت منهتن چنان طنین‌انداز شده بود که توجه همه رهگذران را به خود جلب کرده بود.

آنها با سردادن شعارهای ضد صهیونیستی و اهتزاز پرچم فلسطین، حمایت خود را از مردم مظلوم این کشور به نمایش گذاشتند و از سکوت مجامع مسئول بین‌المللی دربرابر جنایات آشکار رژیم صهیونیستی انتقاد کردند.

اهتزاز پرچم فلسطین و تصاویر مسجدالاقصی و نیز پلاکاردهایی که روی آن شعارهای مختلفی از جمله "دست از مسجدالاقصی بردارید" و "پایان اشغالگری" نوشته شده بود، در میان تابلوهای تبلیغاتی بسیار بزرگ و فراوان برندهای مشهور تجاری جهان خودنمایی می‌کرد.

بسیاری از کسانی که معمولاً برنامه‌های سرگرم‌کننده در این مرکز تجاری و گردشگری منهتن در طول شبانه‌روز برگزار می‌کنند، با توجه به این تجمع اعتراضی، برنامه‌های خود را تقریباً برای چند ساعتی تعطیل کردند.

در ابتدای مراسم، چند تن از جوانان به نیابت از مردم کشورهای مختلف در اهمیت توجه جامعه جهانی و ملت‌ها به وضعیت سخت مردم فلسطین و نوار غزه، سخنان کوتاهی را بیان کردند. هر لحظه بر جمعیت مردم که به صورت خودجوش تجمع کرده بودند، افزوده می‌شد.

هنگامی که جمعیت راهپیمایان افزایش یافت، آنها تحت تدابیر امنیتی و با همراهی پلیس نیویورک و در محدوده تایمز اسکوئر و بعضی از خیابان‌های اطراف آن با پرچم بزرگی از فلسطین و پلاکاردهای خود به حرکت درآمدند و برای ساعتی راهپیمایی کردند.

تنش در سراسر کرانه باختری اشغالی، از جمله شرق قدس با روی کار آمدن کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بالا گرفته و حملات به شهرهای فلسطینی افزایش یافته است.

کد خبر 653347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.