تاج باید حق فوتسال را از AFC بگیرد / هنوز نمی‌دانم دلیل رفتار شمسایی با من چه‌ بود!

"بعد از گذشت این‌همه مدت هنوز نمی‌دانم چرا وحید شمسایی با من آنگونه رفتار کرد و دوستان در کمیته‌ فوتسال کوچک‌ترین اقدامی برای برطرف‌شدن سوءتفاهم یا دانستن اینکه اصلا ماجرا چه‌ بود نکردند و بابت آن گلایه‌مندم؛ آن اتفاق به حواشی تبدیل شد و لطمه‌اش را تیم ملی در جام ملت‌های آسیا دید."

به گزارش خبرنگار ایمنا، در سالی که سپری شد مصطفی نظری دروازه‌بان سال‌های نه‌چندان دور فوتسال که علاوه‌بر حضور در تیم‌های بزرگ داخلی و تجربه لژیونرشدن در تیم‌های مختلف در تیم ملی، همیشه جزو برترین‌های آسیا و جهان به‌شمار می‌رفت، گرفتار ماجراهای عجیبی شد. نظری که کفش‌هایش را آویزان کرده بود با حضور وحید شمسایی در رأس تیم ملی فوتسال به‌عنوان مربی دروازه‌بانان انتخاب شد اما در فاصله چندساعت مانده به پرواز تیم ملی به امارات برای حضور در جام ملت‌های آسیا، از لیست تیم ملی خط خورد.

همین مسئله بهترین بهانه برای گپ‌زدن با یکی از بهترین گلرهای اسبق فوتسال جهان شد تا علاوه‌بر گفت‌وگو در رابطه با این حواشی و ماجرایی که سرانجام دلیلش را هیچ‌کس متوجه نشد، درباره شرایط فوتسال ایران، لیگ برتر و تیم ملی، صحبتی با وی داشته باشیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید؛

بدون شک یکی از بهترین لیگ‌های جهان را داریم

هرچقدر هم بگویند بازیکنان مسن زیادی در لیگ ایران وجود دارند، باز هم معتقدم ما یکی از بهترین لیگ‌های دنیا را داریم و با توجه به تجربیاتی که سال‌های متعدد در لیگ برتر و تیم ملی ایران همچنین تیم‌های خارجی دارم، چنین صحبتی را بیان می‌کنم. البته به‌هرحال شرایط اقتصادی جامعه باعث شده است تا اسپانسرها نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کنند. با این وجود جوانان بسیار خوبی در لیگ‌مان کشف شده‌اند که توانسته‌اند در تیم‌های ملی جوانان، امید و به‌خصوص بزرگسالان بازی کنند. در فصل اخیر نیز لیگ پویایی را گذراندیم، وقفه‌هایی در بین هفته‌ها اتفاق افتاد که طبیعی است؛ شرایط تیم ملی خاص بود و با احتساب تمام این موارد در کل لیگ قوی و سرشار از استعدادی داریم.

همیشه از فدراسیون فوتبال گلایه‌مندیم

طی یکی دو سال اخیر شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، میرشاد ماجدی و سپس مهدی تاج بر مسند ریاست فدراسیون فوتبال نشستند و هدف تمام این افراد کمک به فوتبال بوده است، تغییرات متعددی در فدراسیون فوتبال دیدیم که کم هم نبود. گلایه همیشگی اهالی فوتسال که سال‌ها است توسط مربیان و بازیکنان مطرح می‌شود، دیده‌نشدن و توجه‌نکردن به این رشته از جانب فدراسیون فوتبال آن‌هم با وجود افتخارات بسیار در عرصه‌های آسیایی و جهانی است.

مهدی تاج باید حق فوتسال را از AFC بگیرد/هنوز نمی‌دانم دلیل رفتار وحید شمسایی با من چه‌بود!

بیش از نیمی از افتخارات فدراسیون فوتبال را فوتسال به‌دست آورده است

متأسفانه کمیته فوتسال و فوتسالیست‌ها اصلاً دیده نمی‌شوند و فدراسیون فوتبال هیچ برنامه ویژه‌ای برای این رشته جذاب و مهم ندارد؛ پرداخت حقوق مربیان انجام نمی‌شود و با وجود اینکه بیش از نیمی از افتخارات فدراسیون فوتبال از آنِ فوتسال است، توجه خاصی که مورد انتظار ما است به این رشته پرافتخار نمی‌شود و همیشه این تبعیض وجود دارد که بسیار هم ناراحت‌کننده است.

از مهدی تاج انتظار داریم حق فوتسالمان را بگیرد

مهدی تاج انسان سرد و گرم چشیده‌ای است و می‌داند که بچه‌های فوتسال چقدر زحمت می‌کشند؛ از این‌رو با توجه به کرسی‌ای که وی در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد، توقع داریم حق فوتسال ایران در آسیا گرفته شود. ایران قدرت بلامنازع و شماره یک فوتسال آسیا است اما بسیاری از مواقع سر ما نیز در بعضی تورنمنت‌ها بریده می‌شود. نمونه‌اش مسابقات جام باشگاه‌های آسیا که لغوشدن آن ضربه مهلکی به باشگاه‌های ایران می‌زند و امیدواریم مهدی تاج که در کنفدراسیون فوتبال و به‌طور اختصاصی فوتسال آسیا فعالیت دارد از حیثیت ایران دفاع کند و این رقابت‌ها را دوباره به راه بیندازد.

ایران در جام ملت‌های آسیا تاکتیک‌پذیر نبود

سرمربی و کادر فنی که در جام ملت‌های آسیا تیم ملی را در اختیار داشتند در آن مقطع تصمیم گرفتند با ترکیب و نفرات مد نظر خود به جام ملت‌های آسیا بروند و خود پاسخگوی نتیجه‌ای که کسب کردند هستند. از نظر من به‌عنوان یک فوتسالیست و بیننده، سطح مسابقات و تیم‌ها بالا نبود البته تیم ملی ما هم بدشانسی آورد. ضمن اینکه تاکتیک‌پذیر نبودن ایران نوع سیستم بازی نیز مزید بر علت شد. در فینال مقابل ژاپن بدشانسی آوردیم، شانس نیز جزئی از بازی است که باید روی آن برنامه‌ریزی کرد؛ متأسفانه در بازی فینال نقشه و تاکتیک خاصی نداشتیم و جام ملت‌های آسیا را خیلی بد از دست دادیم. با این وجود تمام نتایج درس خوبی برای آینده فوتسال به ما می‌دهد، شکست‌ها وجود دارد و باید کنار هم باشیم تا تیم ملی در تورنمنت‌های بعدی به نتیجه خوبی برسد.

در تیم ملی کماکان خلأ تاکتیکی وجود دارد

تمام تورنمنت‌های دوستانه چه داخلی و چه خارجی برای این است که خودتان را محک بزنید و آن تجربه‌ای را که باید، به بازیکنان بدهید وگرنه هیچ‌کدام در مقایسه با جام ملت‌های آسیا و جام‌جهانی ارزشی ندارند. اگر در تمام این تورنمنت‌ها را هم قهرمان شویم، اهمیتی ندارد و فقط بازیکنان و کادر فنی یکدیگر را می‌شناسند. هنوز که هنوز است عیار بازیکنان دست کادر فنی نیامده است و در حال محک‌زدن جوان‌ترها هستند. همچنان به بازیکنان باتجربه تکیه کرده‌ایم که این هیچ ایرادی ندارد اما می‌توانیم از سایر بازیکنان نیز بخواهیم با تاکتیک‌های مختلف سیستم نوین را اجرا کنند. مقداری خلأ تاکتیکی در تیم ملی داریم که در مدت‌زمان بیشتر کادر فنی تیم ملی به این نتیجه خواهند رسید که تغییر تاکتیک دهند تا ظرفیت کل تیم استفاده کنیم.

مهدی تاج باید حق فوتسال را از AFC بگیرد/هنوز نمی‌دانم دلیل رفتار وحید شمسایی با من چه‌بود!

هنوز نمی‌دانم چه‌شد که از کادر فنی خط خوردم!

به مردم و تمام اهالی فوتسال صادقانه می‌گویم اگر بخواهم در این مورد شفاف باشم باید بگویم واقعاً نمی‌دانم دلیل چه بود! هنوز که هنوز است بعد از این‌همه مدت نفهمیدم چرا این رفتار با من انجام شد و من چه اشتباهی مرتکب شدم؟ آیا شخص دیگری اشتباه کرده که گردن من انداخته‌اند یا ماجرای دیگری وجود داشته است. به‌هرحال نمی‌خواهم درخصوص آن صحبت کنم زیرا تصمیمی بود که از جانب سرمربی گرفته شد و همه از جمله خود من قبول کردیم. فقط گلایه‌ای که از دوستان دارم این است که نباید خیلی به جایگاهی که دارید تکیه کنید و با آبروی مردم نباید بازی کرد.

در ماجرای من با وحید شمسایی حق مطلب ادا نشد

اگر قرار است اتفاقی رقم بخورد همه باید دلیل آن را بدانند؛ همه ما اشتباه می‌کنیم و من نیز شاملش می‌شوم اما این حق مسلم من یا هرکس دیگری است که در مجموعه‌ای که کار می‌کند، اشتباه خودش را بداند و آن را تجربه قرار دهد که دیگر تکرارش نکند؛ من دچار یک سوءتفاهم بزرگ از طرف دوستان شدم و انصافاً درمورد این ماجرا حق مطلب ادا نشد. به‌شدت از دوستان در کمیته فوتسال ناراحتم و گله دارم، من هیچ‌کاری برای فوتسال و این کشور نکردم منت کل تیم ملی هم بر سر من است که توانستم در میان مردم اسمی برای خودم دست و پا کنم اما من‌هم کوچک‌ترین زحمتی برای این فوتسال کشیدم و انتظار داشتم به‌عنوان دروازه‌بانی که بالاترین مقام‌های انفرادی را در آسیا و جهان برای ایران کسب کرده است حداقل دوستان در کمیته فوتسال با من تماس بگیرند و ببینند مشکل کجا است یا وارد ماجرا شوند تا بلکه بتوانند مشکل را حل کنند اما متأسفانه هیچ‌کس صحبتی با من یا کادر فنی نکرد و پیگیر ماجرا نشد.

فقط به‌عنوان بیننده می‌توانم به تیم ملی کمک کنم

اقدامی برای برطرف‌شدن این سوءتفاهم از سمت کسی نشد اما زمان همه‌چیز را مشخص می‌کند، من این قضیه را کاملاً فراموش کرده‌ام و خواستم مقداری شفاف‌سازی کنم؛ این ماجرا برای من تمام شده است و برای کادر فنی و سرمربی تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. فقط به‌عنوان بیننده اگر از دستم بربیاید به آنان کمک خواهم کرد.

سال‌ها برای گل نخوردن زحمت کشیدم

صحبت‌کردن درباره مسائل کاری تیم ملی درست نیست و نمی‌دانم در آینده چه اتفاقاتی رقم می‌خورد؛ انشاالله تیم ملی مسیر خوبی را با دوستان برود، ما به‌عنوان فوتسالیست دوست داریم تیم ملی همیشه موفق باشد. زمانی‌که به ژاپن می‌بازیم همه ناراحت می‌شویم زیرا مقوله تیم ملی با همه‌چیز متفاوت است. من سال‌ها دروازه‌بان تیم ملی بودم و برای اینکه حتی یک گل نخورم بسیار زحمت کشیدم و به‌عنوان بیننده هم از نتیجه‌نگرفتن تیم ملی ناراحت می‌شوم.

مهدی تاج باید حق فوتسال را از AFC بگیرد/هنوز نمی‌دانم دلیل رفتار وحید شمسایی با من چه‌بود!

جدایی من از کادر فنی نه؛ حواشی به تیم ملی ضربه زد

هر حاشیه‌ای که ایجاد می‌شود مطمئناً به تیم ملی ضربه می‌زند و قانون نیز همین است؛ اینکه چرا باید آن اتفاق چند ساعت قبل از پرواز بیفتد، عجیب است. ما یک گروه بودیم که بسیار خوب کنار هم کار می‌کردیم و نمی‌دانم چه شد! شاید اشتباهی کرده‌ام که کسی نمی‌گوید اما مطمئناً آن مسئله به تیم ملی ضربه زد، چرا که نه نبود من کنار تیم بلکه حواشی و از دست دادن محمدرضا سنگ‌سفیدی که موضوع او نیز همچون من نامشخص ماند به تیم ملی بی‌تجربه‌ای که نمی‌توانستند شرایط را هضم کنند، ضربه زد.

وقتی به نظراتت اهمیت نمی‌دهند، بهتر است نباشی!

نمی‌خواهم به این ماجرا ورود کنم و از نظرم صحبت‌کردن درباره این موضوع جایز نیست؛ وقتی قرار است در مجموعه‌ای کار کنید، اگر بودن یا نبودن شما فرقی نمی‌کند به خودتان احترام بگذارید و آنجا نمانید. کار کردن در یک مجموعه بر مبنای همکاری و مشورت است اما تصمیم‌گیرنده نهایی که باید جوابگوی نتایج باشد، سرمربی خواهد بود و اگر هم به‌عنوان یک همکار می‌خواهید مشورت دهید، بهتر است وقتی می‌خواهند آن را نشنیده بگیرند، اصلاً چیزی نگویید.

امیدوارم مسیری که شمسایی می‌رود درست باشد

وحید شمسایی مربی بسیار بزرگ و کاربلدی است؛ از زمان بازیگری حرفه‌ای بوده و سال‌ها است در قامت مربی کار خود را به‌خوبی ادامه می‌دهد؛ بعضی مواقع تصمیماتی که می‌گیریم ممکن است از نظر دیگران اشتباه باشد. شمسایی تصمیماتی گرفته است که مطمئناً دلایل خودش را دارد. نمی‌توانیم بزرگ بودن وی در فوتسال ایران را کتمان کنیم، امیدوارم مسیری که طی می‌کند، درست باشد و با توجه به شناختی که از وی دارم می‌دانم  که بلد است چه کند.

کد خبر 653322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.