خیران با انجام امور عام‌المنفعه به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب می‌پردازند

امام جمعه کاشان گفت: خیران با پرداختن به امور عام‌المنفعه باقیات صالحات را برای خود رقم زده و به تحقق بیانیه گام دوم و نزدیک شدن ظهور در راستای علم‌آموزی تأثیرگذار شدند.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام سیدسعید حسینی امروز _ نوزدهم فروردین ماه_ در دیدار با خیران مدرسه‌ساز با اشاره به اینکه دین اسلام نسبت به علم اهتمام ویژه دارد، اظهار کرد: آموختن علم قبل از اسلام مخصوص اشراف بود و با آمدن دین اسلام که نسبتی به علم اهتمام ویژه دارد آموختن علم همگانی شد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خیران در امور عام‌المنفعه بسیار پسندیده است، افزود: پیامبر اسلام (ص) تاکید داشتند که حتی در دورترین نقطه نیز به دنبال علم بروید. همچنین در زمانی که در دوران پادشاهان علم طبقه‌بندی و تنها مخصوص اشراف بود؛ دین اسلام یکی از امتیازات برتری انسان را علم قرار داده و آموختن آن را به همگان توصیه کرده است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه علم آموزی و اخلاق دومین اصل در بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب راهکارهایی برای نزدیک شدن ظهور دادند که دومین آن علم آموزی و اخلاق است.

وی اضافه کرد: خیران با نگاه جهانی به سخن مقتدا و رهبر خود عمل می‌کنند و در راه اشاعه علم و اخلاق سرمایه‌گذاری کردند و در تحقق بیانیه گام دوم تأثیرگذار هستند، وضعیت تحصیلی در کاشان امیدبخش است و به کمک خیران و نیکوکاران این شهر وضعیت مدارس و تحصیل علم تا حدودی رضایت مردم را در پی داشته است، اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی افزود: لازم است از تجارب دیگر شهرها و الگوهای موفق استفاده کنیم و خود را به نقطه مطلوب علمی برسانیم.

۴۲ مدرسه تخریبی و فرسوده در کاشان است

محمد کتابچی، رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز کاشان نیز در این دیدار، اظهار کرد: حدود ۷۰ هزار دانش‌آموز در کاشان وجود دارد که ۳۰ درصد آنها در مدارس فرسوده و تخریبی مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: کاشان از نظر مشارکت خیران در ساخت و ساز مدارس سرآمد است و بیش از ۷۰ درصد مدارس کاشان توسط نیکوکاران ساخته شده است.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز کاشان با بیان اینکه اکنون حدود ۴۰ درصد مدارس کاشان فرسوده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۳ مدرسه در کل شهر نیاز داریم و ۴۲ مدرسه فرسوده و تخریبی داریم که بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در چهار منطقه کاشان انتهای بلوار صنعت، فاز دوم ناجی‌آباد، خیابان نطنز و کارگر به دلیل تراکم جمعیت با کمبود فضای آموزشی روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت ویژه خیران در کاشان خاط نشان کرد: می‌طلبد تا با تشکیل بنیاد بهسازی مدارس ویژه به ارتقا و کیفیت حوزه تحصیل علم و دانش پرداخته شود.

کد خبر 653270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.