آمادگی شهرداری اصفهان برای برگزاری شب فرهنگی شهر کوفه

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان با بیان اینکه خواستار برقراری تعاملات و ارتباطات فرهنگی با شهرهایی همچون کوفه هستیم، گفت: این آمادگی وجود دارد یک شب را در شهر اصفهان با نام شهر کوفه جهت آشنایی مردم اصفهان با فرهنگ و هویت این شهر برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی امروز_ نوزدهم فروردین‌ماه_ در دیدار شهردار کوفه با شهردار اصفهان اظهار کرد: همه کلان شهرها از جمله اصفهان و کوفه نیز دچار آسیب‌های ناشی از حاشیه نشینی بوده و با معضل مهاجرپذیری روبه‌رو هستند.

وی ادامه داد: در شهر اصفهان سعی شده است از الگوهایی برای کاهش آسیب‌های ناشی از این پدیده‌های اجتماعی استفاده شود که یکی از راهکارهای انجام شده در شهر اصفهان اثر گذاری فرهنگی بر افراد مهاجر در این شهر است، هر چند اولویت اصلی شهرداری اصفهان جلوگیری از ورود مهاجران به شهر است.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در صدد هستیم با برنامه‌های مختلف فرهنگی، مانع از ایجاد خدشه به هویت فرهنگی شهر توسط مهاجران شویم.

وی خاطرنشان کرد: دومین نکته دارای اولویت در شهر اصفهان این است که شهروندان مختلف با هویت و فرهنگ محل اسکان خود یعنی شهر اصفهان به صورت دقیق آشنا شوند و خود را متعلق به این شهر و هویت آن بدانند.

آمادگی شهرداری اصفهان برای برگزاری شب فرهنگی شهر کوفه

شاهمرادی حساسیت و تعلق خاطر مردم اصفهان برای تمیز بودن شهر اصفهان را به عنوان یک ارزش برای مدیریت شهری دانست و گفت: این تعلق خاطر شهروندی در بسیاری از عرصه‌ها باعث رفع مشکلات و پیشگیری از معضلات بعدی می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال قصد داریم به سمت کاهش تولید زباله توسط شهروندان پیش برویم چرا که شهر اصفهان در حوزه تفکیک پسماند در سال‌های گذشته پیشتاز در سطح کشور حرکت کرده و آماده انتقال تجارب خود به شهرداری کوفه هستیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: خواستاریم با شهرهایی مثل کوفه تعاملات و ارتباطات فرهنگی برقرار کنیم و حتی یک شبی را در شهر اصفهان با نام شهر کوفه جهت آشنایی مردم اصفهان با فرهنگ و هویت این شهر اجرا و برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه تعاملات و ارتباطات مشترک در زمینه کتاب و کتابخانه از دیگر فرصت‌های ایجاد همکاری فی‌مابین شهرداری اصفهان با شهرداری کوفه است، گفت: حضور بالغ بر ۱۵ دانشگاه مهم در شهر اصفهان و متصل بودن شبکه کتاب همه دانشگاه‌ها با شهرداری از جمله نقاط قوت و فرصت برای شهرداری کوفه به منظور ارتباط فی‌مابین است، چرا که شهر کوفه نیز دارای دانشگاه جامع مهم بوده و دارای کتابخانه‌های غنی و قوی است.

آمادگی شهرداری اصفهان برای برگزاری شب فرهنگی شهر کوفه

شاهمرادی ادامه داد: امروز کتاب‌های به زبان عربی در شهر اصفهان از جایگاه و اهمیت خاصی در بین نخبگان برخوردار است که می‌تواند باعث ایجاد ارتباط و مراودات فرهنگی بین شهرداری اصفهان و شهرداری کوفه باشد.

وی عنوان کرد: حوزه گردشگری از دیگر عرصه‌های همکاری مشترک و فرصت‌های پیش رو جهت ارتباط شهرداری اصفهان و کوفه می‌تواند باشد که باید زمینه‌های مختلف آن را تبیین و تعریف شود.

کد خبر 653259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.