آغاز جلسات مشورتی وزارت صمت با شورای رقابت

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز جلسات مشورتی وزارت صمت با شورای رقابت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در نامه‌ای قیمت جدید خودرو را که توسط شورای رقابت تعیین شده بود، غیرمتعارف اعلام کرد؛ به گفته مخبر قیمت‌های جدید آثار تورمی خواهد داشت.

در ادامه نامه مخبر آمده است که اصلاح یک‌باره قیمت‌ها در شرایط فعلی مناسب نیست. معاون اول رئیس‌جمهور به همین علت از شورای رقابت درخواست کرد تا با هم‌فکری با وزارت صمت در قیمت‌گذاری صورت گرفته تجدید نظر شود.

امید قالیباف در این خصوص اظهار کرد: پیرو نامه معاون اول رئیس‌جمهوری به شورای رقابت که در بخشی از آن بررسی مجدد آثار تورمی قیمت‌های جدید خودرو با مشورت وزارت صمت مورد تاکید قرار گرفته بود، امروز (شنبه) جلسه‌ای در محل شورای رقابت برگزار شد و مدیران خودرویی وزارت صنعت نیز ملاحظات تورمی خود را بیان کرده‌اند.

وی تاکید کرد: هرچند مصوبه شورای رقابت باید بر موضوع شعار سال و «مهار تورم» منطبق شود و در این چارچوب، وزارت صمت مشورت‌های لازم را به شورای رقابت خواهد داد، با این حال مسئول تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه شورای رقابت است که باید مصوبه یا تصمیمی را اتخاذ کنند که علاوه بر آثار مثبت روی تولید خودرو، حداقل تأثیر تورمی را بر جای بگذارد.

مشاور وزیر صمت در خاتمه خاطرنشان کرد: این جلسات از امروز آغاز شده و به محض اینکه شورا بخواهد در مصوبه خود بازنگری داشته باشد، اعلام خواهد کرد.

کد خبر 653215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.