تصویب طرح کاهش سرعت در بزرگراه مرکز شهر گلاسکو

شورای شهر گلاسکوی اسکاتلند از تصویب طرح آزمایشی کاهش سرعت در بزرگراه‌های مرکز شهر خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر گلاسکو طبق درخواست سازمان حمل‌ونقل شهر طرح آزمایشی کاهش سرعت در بزرگراه مرکزی شهر به تصویب رساند.

اعضای شورای شهر توافق کرده‌اند به‌جای تبدیل جاده‌های شهری به بلوار، به دنبال راه‌هایی برای کم کردن تأثیر بزرگراه‌ها در کوتاه‌مدت باشند و شورا تأکید کرد که از جمله تغییرات عمده در جاده‌ها به‌منظور تحقق این هدف می‌تواند شامل معرفی محدودیت‌های سرعتی باشد که هنوز تأیید نشده است. این در حالی است که بخش‌هایی از بزرگراه ممکن است مشمول قوانین منطقه کم آلایندگی گلاسکو شود که در آن خودروهایی که استانداردهای آلایندگی کمتر را رعایت نکنند، جریمه خواهند شد.

حزب محافظه‌کار شورا با این پیشنهادها مخالفت و استدلال کرد که چنین اقداماتی به احتمال زیاد با وارد آمدن آسیب به اقتصاد شهر و مشاغلی همراه است که مردم به آن متکی هستند. با این وجود عضو شورای گلاسکو که طرح اولیه محدودیت سرعت در بزرگراه‌ها را مطرح کرد، تغییرات بزرگراه مرکزی شهر را هدفی برای ایجاد محله‌های سالم توصیف کرد و یکی دیگر از اعضا آن را به زخمی تشبیه کرد که جوامع را از هم می‌پاشد و نیازمند ترمیم است.

تصویب طرح کاهش سرعت در بزرگراه مرکز شهر گلاسکو

به این ترتیب سازمان حمل‌ونقل گلاسکو از شورا خواست برای تردد در این بزرگراه مرکز شهر محدودیت‌های سرعت پایین‌تری در نظر بگیرد.

این سازمان ضمن اشاره به دامنه وسیع مذاکراتی که شورای شهر گلاسکو به دنبال انجام آن با دولت اسکاتلند در مورد آینده مرکز شهر است، از تصویب کاهش سرعت در این بزرگراه ابراز خوشحالی کرد.

سازمان حمل‌ونقل اسکاتلند به‌عنوان مالک و کنترل‌کننده این جاده نیز اعلام کرد که برای تعامل با شورای شهر گلاسکو در زمینه تأثیرات احتمالی هر پیشنهاد و بحث در مورد مزایای مشترک و تأثیرات بالقوه آن آمادگی دارد و به مکاتبات دریافتی در زمان مقتضی پاسخ خواهد داد.

کد خبر 653172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.