۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
نماهنگ/ شکست توطئه انزوا

براساس بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی و دیدار رمضانی مسئولان نظام درباره شکست نقشه آمریکا و غرب در به انزوا کشیدن ایران و ادامه سیاست افزایش رابطه کشور با بخش‌های مهمی از آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، نماهنگ «شکست توطئه انزوا» را منتشر شد.

به گزارش ایمنا، رسانه KHAMENEI.IR براساس بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی و دیدار رمضانی مسئولان نظام درباره شکست نقشه آمریکا و غرب در به انزوا کشیدن ایران و ادامه سیاست افزایش رابطه کشور با بخش‌های مهمی از آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، نماهنگ «شکست توطئه انزوا» را منتشر می‌کند.

بیانات رهبر انقلاب که در این فیلم مشاهده می‌کنید:

«غربی‌ها فشار آوردند که ایران را منزوی کنند؛ آمریکا و اروپایی‌ها فشار آوردند که ایران منزوی بشود. «انزوا» در اصطلاح سیاست خارجی یعنی قطع رابطه‌ی با کشورها؛ [وقتی] کشورها با یک کشوری رابطه نداشته باشند، می‌گویند منزوی شد؛ آنچه اتفاق افتاد، نتیجه عکس داد. بله، رابطه ما با غربی‌ها ضعیف شد با آمریکا که رابطه نداشتیم، با اروپا هم رابطه ما ضعیف شد اما ما رابطه خودمان را با آسیا صددرصد محکم‌تر کردیم؛ بعد از این هم همین را ادامه خواهیم داد؛ ما ارتباطات سیاسی و اقتصادی و فنی و علمی خودمان را با بخش مهم کشورهای آسیا ادامه خواهیم داد. در بخشی از پیمان‌های مهم عضو شدیم؛ دشمن می‌خواست ما را منزوی کند، تلاش و توانایی‌های ملّت ایران موجب شد که ما بتوانیم در بخشی از پیمانهای منطقه‌ایِ مهم و مؤثّر عضو بشویم؛ منزوی که نشدیم، به‌عکس، مطرح شدیم و روابطمان با دولت‌های منطقه و ملّت های منطقه تقویت شد. ارتباطات قوی با آفریقا و آمریکای لاتین جزو برنامه‌های حتمی ما است و ان‌شاءالله این برنامه را دنبال خواهیم کرد. البته با اروپا هم قهر نیستیم؛ با هر کدام از کشورهای اروپایی و دولت‌های اروپایی هم که سیاست‌های آمریکا را کورکورانه تبعیت نکنند، حاضریم کار کنیم.» ۱۴۰۲/۰۱/۰۱

«ارتباط خارجی که فقط ارتباط با آمریکا و چهار کشور اروپایی که نیست؛ در دنیا دویست و خرده‌ای کشور هستند، اینها هر کدام یک ظرفیّتی‌اند؛ از این ارتباطات خارجی می‌شود استفاده کرد.

آمریکا اعلام کرد که می‌خواهد یک جبهه متحد عربی ضد ایران، ضد جمهوری اسلامی به وجود بیاورد تا در برابر ایران متحد عمل کنند؛ امروز عکس آنچه آنها می‌خواستند دارد اتفاق می‌افتد و ارتباطات مجموعه عربی با ایران رو به افزایش است.» ۱۴۰۲/۰۱/۱۵

کد خبر 653147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.