لزوم راه‌اندازی اورژانس تروما در خانمیرزا

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه احداث بیمارستان در خانمیرزا زمان‌بر است، گفت: باید قبل از احداث بیمارستان، یک اورژانس تروما برای کمک به سوانح رانندگی در این شهرستان راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _شنبه نوزدهم فروردین‌ماه_ در نشست شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: این استان در زمینه زیرساخت‌ها و امکانات، مشکلات زیادی دارد و عده زیادی در کشور هنوز نمی‌دانند این استان در کدام قسمت از جغرافیای کشور قرار گرفته است که این موضوع نشان از ناشناخته بودن استان چهارمحال‌وبختیاری دارد و به‌همین دلیل این استان عقب‌تر از استان‌های دیگر است.

وی با اشاره به نبود بیمارستان در بعضی از شهرستان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: یکی از مشکلات شهرستان خانمیرزا نبود بیمارستان در این شهرستان است و به‌رغم اینکه زمینی برای ساخت بیمارستان توسط خیران اهدا شد اما هیچ اقدام مثبتی در این مورد انجام نشده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: بیمارستان لردگان و بروجن در مسیر خانمیرزا قرار دارد اما فاصله این بیمارستان‌ها از خانمیرزا ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر است و با این حجم از مراجعه مردم، کادر درمان توان رسیدگی به این تعداد بیمار را ندارند.

وی با اشاره به زمان‌بر بودن فرایند احداث بیمارستان گفت: احداث بیمارستان حدود دو تا چهار سال زمان می‌برد، از این‌رو بایدقبل از احداث بیمارستان در خانمیرزا، یک اورژانس تروما راه‌اندازی شود تا بتواند به سوانح رانندگی و دیگر مشکلات رسیدگی کند و باری از دوش بیمارستان لردگان و علوم پزشکی بردارد.

باقری با بیان اینکه آزمایشگاه و سونوگرافی را می‌توان با همکاری بخش خصوصی در خانمیرزا راه‌اندازی کرد، گفت: شهر آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا است سال‌های گذشته دارای بخش زایمان بوده اما درحال حاضر غیرفعال شده است و انتظار می‌رود این بخش نیز دوباره فعال شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: چند روستای بزرگ از جمله جوانمردی، مرادان و ارمند در روستای خانمیرزا وجود دارد که دارای مراکز بهداشت است و در صورت فعالیت شبانه‌روزی کمک شایانی به مردم می‌کند.

وی تاکید کرد: در شبکه بهداشت و درمان خانمیرزا باید از ظرفیت نیروهای بومی که به‌طور قطع دلسوزی و آشنایی بیشتری با مشکلات دارند، استفاده شود.

کد خبر 653138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.