اجرای روکش دوم آسفالت تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از اجرای عملیات روکش دوم آسفالت تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی با اعتباری معادل ۶۵ میلیارد ریال و با هدف افزایش کیفیت آسفالت برای ارتقای ایمنی تردد، دوام آسفالت و مقاومت در برابر لغزندگی خبر داد.

به گزارش ایمنا، هوشنگ نظری‌پور با اشاره به عملیات اجرای روکش دوم تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: بر اساس طراحی‌های انجام شده توسط کارشناسان اداره راه و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان، دو لایه آسفالت با مشخصات فنی لازم، بیشتر برای معابر اصلی شهر پس از انجام لایه‌های زیرسازی، اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه لایه اول آسفالت تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی در حد اعتبارات موجود سال ۱۴۰۰ اجرا شد، لایه دوم آسفالت آن جهت تأمین اعتبار و اجرای لایه دوم به اواخر سال قبل موکول شد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان افزود: در این راستا اجرای روکش دوم آسفالت آن نیز اسفند سال گذشته با تعمیر درزهای انقطاع پل سردار شهید سلیمانی، در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر ۵۴ هزار متر مربع از سطح معابر این تقاطع غیرهمسطح با اعتباری معادل ۶۵ میلیارد ریال آسفالت شده و در دسترس شهروندان قرار گرفته است.

وی درباره کیفیت آسفالت خیابان‌ها گفت: تشخیص کیفیت مطلوب آسفالت معابر با مشاهده مشخص نمی‌شود، به‌عنوان مثال اگر روکش خیابان در نظر شهروندان صاف و هموار می‌آید، دلیل بر مطلوب بودن و مناسب بودن آن نیست.

نظری‌پور با بیان اینکه فاکتور اصلی در مطلوب بودن آسفالت، تراکم و ضخامت آسفالت اجرایی بر اساس الگوها و طرح‌های کارشناسی است، تصریح کرد: آسفالت لایه دوم در خیابان‌ها باعث افزایش مقاومت در برابر لغزندگی، دوام آسفالت و در نهایت افزایش ایمنی عبور و مرور می‌شود.

کد خبر 653091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.