ترین‌های هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال

در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر، صدرنشین در تبریز شکست خورد تا اختلاف در صدر جدول به حداقل برسد و ادامه لیگ با حداکثر جذابیت دنبال شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر به شکلی پیش رفت که همه‌چیز به کام سرخابی‌های پایتخت و به ضرر سپاهانِ صدرنشین باشد. با پیروزی استقلال و پرسپولیس مقابل رقبای خود و شکست سپاهان در تبریز مقابل تراکتور، تنور رقابت در صدر جدول داغ‌تر شد و حالا حداقل امتیاز یا بازی‌های رو در رو است که رتبه‌های اول تا سوم را مشخص می‌کند. با شکست گل‌گهر و پیروزی تراکتور و مس رفسنجان، رقابت برای قرار گرفتن در رتبه چهارم نیز داغ شد زیرا در این فصل اگر قهرمان جام حذفی از بین استقلال یا پرسپولیس باشد، تیم چهارم لیگ هم سهمیه آسیایی را کسب می‌کند.

در پایین جدول نیز دیدار شش امتیازی صنعت نفت، تیم پانزدهم جدول و مس کرمان، تیم چهاردهم جدول به سود صنعت نفت به پایان رسید تا اختلاف دو تیم به پنج امتیاز کاهش یابد و امیدهای بقا در صنعت نفت بیشتر شود.

نتایج هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

مس رفسنجان یک - نفت مسجدسلیمان صفر

پرسپولیس سه - ملوان صفر

صنعت نفت آبادان دو - مس کرمان یک

فولاد دو - نساجی صفر

ذوب‌آهن یک - گل‌گهر سیرجان صفر

هوادار صفر - پیکان یک

آلومینیوم صفر - استقلال یک

تراکتور یک - سپاهان صفر

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال:

بازی هفته: تراکتور یک - سپاهان صفر

در این هفته بازی‌های حساس کم نبود اما با توجه به کیفیت بازی و جو ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، دیدار تراکتور و سپاهان را می‌توان مهیج‌ترین بازی هفته لقب داد. این دیدار که احتمالاً بیشترین بیننده را هم با توجه به حساسیت‌های صدر جدول داشت، پرموقعیت و زیبا دنبال شد اما در نهایت تیمی که کمتر اشتباه کرد برنده شد و معادلات صدر جدول را بر هم زد.

 ترین‌های هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال

تیم هفته: تراکتور

بردن تیم صدرنشین، تیمی که مهره‌های بیشتری نسبت به تراکتور داشت و با اختلاف در صدر جدول حضور داشت، دلیل کافی برای انتخاب تراکتور به عنوان تیم برتر هفته است. تراکتور در روزی که شاید تا قبل از گل تیم برتر میدان نبود با استفاده از تک اشتباه سپاهان به گل رسید تا اختلافش با رتبه چهارم جدول را به یک امتیاز کاهش دهد و لیگ را با امید بیشتری ادامه دهد.

سرمربی هفته: پاکو خمز (تراکتور)

پاکو خمز با پیروزی برابر تیم صدرنشین سپاهان نشان داد سطح فنی بالایی دارد. او با آنالیز دقیق سپاهان با پرس از بالا و استفاده از هافبک‌های سریع، جنگ میانه میدان را به سود تیمش تمام کرد و در نهایت با استفاده از اشتباه سپاهان، تیمش به گل برتری رسید. جنگ دو مربی برتر فصل را خمز با استفاده از جو بی‌نظیر ورزشگاه تبریز به سود خود به پایان رساند و نشان داد حتی در فصل بعد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

دروازه‌بان هفته: حبیب فرعباسی (ذوب‌آهن)

ذوب‌آهن در روزی که حریف سرسختی پیش روی خود می‌دید، موفق شد با یک گل به پیروزی برسد اما در این پیروزی نقش حبیب فرعباسی که با چندین مهار نجات‌بخش دروازه ذوب‌هن را بسته نگه داشت بیش از همیشه پررنگ بود. فرعباسی که موقعیت‌های خوبی از گل‌گهر به‌خصوص در آخرین دقایق بازی گرفت، یازدهمین کلین‌شیت فصل خود را ثبت کرد و بهترین بازیکن ذوب‌آهن در جریان پیروزی برابر گل‌گهر بود.

 ترین‌های هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال

مدافع هفته: محمد امین حزباوی (فولاد)

ستاره جوان فولاد در قلب دفاع این تیم بار دیگر برای سرخ‌های خوزستان مثمر ظاهر شد و این بار علاوه بر بسته نگه داشتن دروازه تیمش مقابل نساجی، گل اول فولاد را هم به ثمر رساند تا پایه‌گذار دومین پیروزی متوالی تیمش شود. حزباوی که تبدیل به یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان فولاد در فصل جاری شده است، با ادامه این روند باز هم به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شود و شانس بازی کردن در بازی‌های دوستانه را نیز خواهد داشت.

هافبک هفته: مهدی ترابی (پرسپولیس)

در هفته‌ای که چند گزینه شاخص مثل گوستاوو واگنین و سعید مهری برای انتخاب به عنوان هافبک هفته شانس داشتند، در نهایت این مهدی ترابی بود که به عنوان هافبک برتر هفته انتخاب شد. ترابی مقابل ملوان یک گل زیبا زد و یک پاس گل هم داد تا تیمش را به سمت پیروزی خانگی هدایت کند. ترابی بهترین بازیکن پرسپولیس در دیدار مقابل ملوان بود و پرسپولیسی‌ها امیدوارند تا او با ادامه این روند تیمشان را به صدر جدول برسانند.

مهاجم هفته: مهدی قایدی (استقلال)

استقلال در نیم‌فصل دوم در کنار سپاهان بهترین تیم بوده است و در این بین مهدی قایدی نقش پررنگی در درخشش استقلال داشته است. قایدی در یکی از سخت‌ترین دیدارهای خارج از خانه استقلال تا پایان فصل یک گل سه امتیازی به ثمر رساند تا اختلاف تیمش را تا صدر به صفر امتیاز برساند! قایدی موقعیتی را به گل تبدیل کرد که کمتر مهاجمی در لیگ بتواند از آن گل بسازد و این دقیقاً تفاوت میان مهاجم فرصت‌طلب و معمولی است.

 ترین‌های هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال

گل هفته: محمد امین حزباوی (فولاد)

در این هفته گل‌های امیرحسین جدی به گل‌گهر، مهدی ترابی به ملوان، مهدی قایدی به آلومینیوم، محسن آذرباد به نفت مسجدسلیمان و غلامرضا ثابت‌ایمانی به هوادار هم جزو گل‌های زیبا بودند اما در نهایت گل زیبای محمدامین حزباوی با ضربه سر به نساجی به عنوان گل برتر هفته انتخاب شد. این گل را در ادامه مشاهده می‌کنیم:

کد خبر 653068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.