اختصاص بیشترین حادثه‌دیدگان به حوادث برف و کولاک

مدیرعامل جمعیت‌ هلال‌احمر استان اصفهان، گزارشی از عملیات‌های امدادونجات و خدمات این جمعیت ارائه کرد.

محمدنوید متقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال گذشته ۳۸۰۸ حادثه به وقوع پیوسته توسط جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان پوشش داده شد که از این تعداد، دو مورد آتش‌سوزی جنگل و مرتع، ۱۵۳ مورد برف و کولاک، ۱۸۲۱ مورد جاده‌ای، یک مورد زلزله، دو مورد طوفان، ۹ مورد دریایی ساحلی، ۹ مورد ریزش آوار، یک مورد ریلی، ۵۸ مورد سیل و آب‌گرفتگی، ۴۵۰ مورد شهری، ۲۹۸ مورد صنعتی و کارگاهی، ۹۴ مورد کوهستان، سه مورد موج سرما و یک مورد هوایی بود.

وی با بیان اینکه ۲۷ مورد خدمات مناسبتی و ۷۸۹ مورد خدمات حضوری در مدت مذکور ارائه شد، افزود: به طور کلی در پی حوادث رخ داده ۴۵ هزار و ۲۴۰ نفر حادثه‌دیده بودند که بیشترین تعداد حادثه‌دیدگان مربوط به حوادث برف و کولاک با ۱۶ هزار و ۵۷ نفر، سیل و آب‌گرفتگی با ۱۲ هزار و ۸۳۹ نفر و جاده‌ای با ۶۰۳۳ نفر حادثه‌دیده و کمترین حادثه‌دیدگان مربوط به حوادث آتش‌سوزی جنگل و مرتع، دریایی ساحلی، موج سرما، ریزش آوار بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به آسیب دیدن ۴۵ هزار و پنج نفر در حوادث ذکر شده، تصریح کرد: ۳۱۲۰ نفر توسط مأموران امدادی این جمعیت نجات داده که از این تعداد، ۲۲۴۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شدند و ۷۸۱ نفر درمان‌های سرپایی دریافت کردند. حوادث جاده‌ای در سالی که گذشت، بیشترین تعداد نجات یافتگان را با شمار ۲۰۱۰ نفر به خود اختصاص داد که از تعداد ذکر شده ۱۳۸۷ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و ۶۲۳ نفر درمان‌های سرپایی دریافت کردند.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی، ۳۴۹۸ نفر توسط مأموران جمعیت هلال‌احمر استان اسکان یافتند که از این تعداد اسکان ۱۵۵۸ نفر مربوط به حوادث برف و کولاک، ۱۲۴۱ نفر مربوط به حوادث سیل و آب‌گرفتگی و مابقی مربوط به سایر حوادث بوده است، همچنین ارائه ۲۳ مورد اقلام زیستی و ۳۶۹ بسته غذایی توسط این جمعیت صورت گرفته است.

متقی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۲۰ نفر در قالب ۴۶۸۶ تیم به حوادث رخ داده امدادرسانی کردند و ۳۳۳۷ دستگاه آمبولانس به منظور ارائه خدمت به حادثه‌دیدگان اعزام شده است، گفت: درمجموع، دو مورد عملیات اطفای حریق و ۱۹۰ مورد رهاسازی توسط مأموران جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت مذکور میانگین زمان اطلاع‌رسانی حوادث جاده‌ای به این جمعیت برابر با ۰۹:۲۰، میانگین زمان صرف شده پس از اطلاع حوادث جاده‌ای به این جمعیت و حضور مأموران امدادی در محل حادثه برابر با ۱۱:۲۴ و میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده‌ای برابر با ۰۱:۱۹:۱۳ بوده است.

کد خبر 653063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.