خون شهید، اثر خود را در ابعاد مختلف جامعه نشان می‌دهد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: مردم ایران ۴۴ سال مقاومت کردند، شهید دادند تا انقلاب اسلامی به حرکت رو به تکامل خود ادامه دهد، خون شهید جوشان است و اثر خود را در ابعاد مختلف جامعه نشان می‌دهد، شهدا همیشه زنده‌اند و از مواهب و برکات آنان کل مردم برخوردار می‌شوند.

به گزارش ایمنا، سیدمحمد حسینی در دیدار با خانواده شهید مصطفی صفری از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس شهرستان پاکدشت اظهار کرد: این شهرستان در طول دوران هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، شهیدان بسیاری را تقدیم اسلام کرده است که این نشان از سکونت مردمی اصیل، غیرتمند، شجاع، متدین و ولایی در آن دارد.

وی افزود: مردم شهرستان پاکدشت با شهدای گرانقدر خویش ثابت کردند که هر زمان کشور به وجود آنان نیاز داشت، به عنوان طلایه‌داران ایثار و شجاعت وارد میدان شدند و با دشمن به مقابله پرداختند، امروز نیز کشور برای مقابله با ظلم و استکبار به حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شجاعت نیاز دارد و باید در برابر ظلم ایستادگی کرد.

وی با اشاره به تحولات صورت گرفته در منطقه و حمله رژیم اشغالگر قدس به مسجدالاقصی گفت: امروز شاهدیم که مردم مظلوم فلسطین با دست خالی در مقابل ظلم و جنایت رژیم اشغالگر قدس ایستاده‌اند و با وجود ددمنشی آنان در حمله به مسجدالاقصی، لحظه‌ای از مقاومت دست بر نمی‌دارند، مقاومتی که امروز در سوریه نیز به چشم می‌خورد و با جنایت رژیم اشغالگر قدس، دو فرزند ایران اسلامی در آن به شهادت رسیدند.

حسینی تأکید کرد: قطعاً اگر شهیدان نبودند، این انقلاب به ثمر نمی‌رسید و امتداد پیدا نمی‌کرد کما اینکه در کشور مصر نیز انقلابی صورت گرفت، اما به دلیل نداشتن پشتوانه مردمی و تفکر شهادت، کمتر از یک سال به پایان رسید.

وی گفت: مردم ایران ۴۴ سال مقاومت کردند، شهید دادند تا انقلاب اسلامی به حرکت رو به تکامل خود ادامه دهد، خون شهید جوشان است و اثر خود را در ابعاد مختلف جامعه نشان می‌دهد، شهدا همیشه زنده‌اند و از مواهب و برکات آنان کل مردم برخوردار می‌شوند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگر به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارد، باید نسل جوان را با زندگی شهدا آشنا ساخت تا آنان را از گزند توطئه دشمنان مصون کرد.

وی تصریح کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب اظهار می‌دارند که زنده نگاه داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست به دلیل اهمیتی است که شناخت شهدا و عمل به وصایای آنان در دفاع از ولایت فقیه و حرکت بر اصول انقلاب برای تداوم حرکت این نظام الهی دارد.

لازم به ذکر است، شهید مصطفی صفری از نیروهای پدافند لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) بود که در بیست‌ونهم اسفندماه سال ۱۳۶۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کد خبر 652984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.