تراکتور ۱ _ سپاهان ۰/ یک اشتباه برای داغ شدن تنور لیگ

تیم فوتبال سپاهان با شکست در خانه تراکتور حاشیه امنیت ارزشمند خود در صدر جدول را از دست داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال، امروز _جمعه، هجدهم فروردین‌ماه_ از ساعت ۲۱:۳۰ تیم‌های تراکتورو سپاهان در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر تراکتور به پایان رسید.

هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های تراکتور و سپاهان

ورزشگاه: یادگار امام (ره) تبریز

تماشاگر: ۷۰ هزار نفر

گل‌: رضا اسدی (دقیقه ۶۴، پنالتی) برای تراکتور

اخطار: سید محمد حسینی (دقیقه ۲۲)، هادی محمدی (دقیقه ۷۶) از تراکتور؛ فرشاد احمدزاده (دقیقه ۷۳)، محمد کریمی (دقیقه ۸۹) از سپاهان

تراکتور: محمدرضا اخباری، هادی محمدی، سید محمد حسینی، محمد آقاجانپور، ابوالفضل رزاق‌پور، صفا هادی (۸۴- آرش قادری)، ریکاردو آلوز (۹۰- محمدرضا عباسی)، گوستاوو واگنین، مهدی هاشم نژاد، محمد قنبری (۴+۹۰- پوریا آریا کیا) و رضا اسدی

سرمربی: پاکو خمز

سپاهان: پیام نیازمند، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، رامین رضائیان، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی (۷۵- ایگور کاتاتو)، جلال الدین علیمحمدی، محمد کریمی، امید نورافکن (۸۷- عیسی مرادی)، فرشاد احمدزاده (۸۷- محمد علی نژاد) و شهریار مغانلو

سرمربی: خوزه مورایس

داور: حسن اکرمی

شرح بازی:

حساس‌ترین دیدار هفته بیست و پنجم لیگ برتر در حالی با تاخیر ۱۰ دقیقه به دلیل دیر رسیدن اتوبوس‌های دو تیم به ورزشگاه آغاز شد که حضور حداکثری هواداران تراکتور در ورزشگاه یادگار امام (ره) شور و حال خاصی به این بازی حساس بخشیده بود. تراکتور در ابتدای دیدار با حمایتی که توسط تماشاگران پشت خود می‌دید بازی را هجومی آغاز کرد و البته سپاهان نیز تحت تاثیر جو در دقایق اولیه تمرکز کمتری داشت و گاه اشتباهات فردی هم در بین بازیکنان این تیم به چشم می‌خورد. با این حال اما سپاهان هرچه از زمان بازی در نیمه نخست می‌گذشت سپاهان بر خود و بر بازی بیشتر مسلط می‌شد و در خلق موقعیت موفق تر عمل می‌کرد. بازی شاید در ۲۵ دقیقه کیفیت لازم را نداشت اما در دقایق پایانی آن کیفیتی که انتظار می‌رفت را پیدا کرده بود و دو تیم موقعیت‌های خوبی روی دروازه یکدیگر به وجود آوردند.

با شروع نیمه دوم سپاهان کمی بازی تهاجمی تری را در دستور کار قرار داد اما تراکتور به خوبی مهاجمان سپاهان را مهار کرده بود. در ادامه این تراکتور بود که از سراسیمگی و غفلت مدافعان و هافبک سپاهان بهره برد و موفق شد یک پنالتی به دست آورد و توسط رضا اسدی به گل برسد. اشتباه پیام نیازمند و مدافعان سپاهان در ایجاد موقعیت برای تراکتور مشهود بود. این تک گل کافی بود تا تراکتور با کنترل و مدیریت بازی جلوی حملات انتحاری سپاهان را بگیرد و سه امتیاز ارزشمند را از تیم صدرنشین کسب کند.

تراکتور با این سه امتیاز به یک امتیازی گل گهر در رتبه چهارم رسید و سپاهان هرچند همچنان صدر جدول را برای خود حفظ کرده است اما حاشیه امنیت خوبی را که داشت از دست داد تا از حالا به بعد برای قهرمانی فقط نیاز به پیروزی داشته باشد.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۶۴- سپاهان) - با خطای ریگی روی گوستاوو، داور پنالتی اعلام کرد تا رضا اسدی ضربه پنالتی را به گل تبدیل کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰- شوت زمینی جلال الدین علیمحمدی از پشت محوطه جریمه با اختلافی کم از کنار دروازه تراکتور به بیرون رفت.

دقیقه ۲۱- ارسال رضائیان در محوطه جریمه تراکتور می‌رفت تا توسط اخباری دفع شود اما سُر خوردن او باعث شد شانس گلزنی برای دانشگر که پشت او بود ایجاد شود اما دانشگر هم نتوانست ضربه‌ای به توپ بزند تا توپ به بیرون برود.

دقیقه ۴۲- کرنر ارسالی سپاهان از سمت راست در تیر دور به دانشگر رسید اما ضربه زمینی او با اختلافی اندک از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲+۴۵- نفوذ قنبری از سمت چپ موقعیت خوبی را برای تراکتور ایجاد کرد و ارسال زمینی او می‌رفت تا توسط اسدی تبدیل به گل شود اما ضربه اسدی با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۵- گوستاوو واگنین در موقعیتی تک به تک با پای چپ دروازه سپاهان را نشانه گرفت اما ضربه او با برخورد به تیر عمودی دروازه با عبور از عرض دروازه از سمت دیگر به بیرون رفت.

دقیقه ۷۳- سرنگون شدن مغانلو در محوطه جریمه تراکتور مشکوک به پنالتی بود اما حسن اکرمی، داور مسابقه اعتقادی به آن نداشت تا فرصت عالی سپاهان از دست برود.

دقیقه ۸۶- مغانلو که درون محوطه جریمه تراکتور صاحب توپ شده بود با ضربه‌ای زمینی دروازه تراکتور را نشانه گرفت اما اخباری توپ را مهار کرد.

دقیقه ۸۷- شوت ایگور کاتاتو از پشت محوطه جریمه تراکتور با اختلافی اندک از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

استقبال حداکثری هواداران تراکتور از بازی که منجر به تاخیر در ورود اتوبوس های دو تیم به ورزشگاه و تاخیر ۱۰ دقیقه ای بازی شد، اتفاق ویژه این دیدار بود.

بهترین بازیکن:

واگنین که پنالتی پیروزی بخش تراکتور را گرفت بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 652950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.