همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح ملی مسکن / ساخت ۱۰۲ هزار واحد مسکونی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه طرح ملی مسکن با تمام وجود وارد میدان شده و ۱۰۲ هزار واحد مسکونی توسط این بنیاد در حال ساخت است، ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر تهران در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان امروز _جمعه هجدهم فروردین‌ماه_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه اصفهان با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر، اظهار کرد: اهمیت شب‌های قدر به نزول قرآن و تقدیر امور است، در شب‌های قدر از رزق و روزی سال، خوشی‌ها و ناخوشی‌ها و حتی سفرها و حوادث رقم می‌خورد.

وی افزود: اهمیت دیگر شب قدر، سند امامت است، ولایت امام علی (ع) و اهلبیت (ع) جزو تقدیرات شب قدر است. یکی از دیگر ویژگی‌های شب قدر بخشش گناهان است و در این راستا ضروری است از برکات این شب استفاده کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اولین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و با توجه به اهمیت مسکن محرومان به فاصله ۱۰ روز پس از استقرار جمهوری اسلامی ایران اقدام به افتتاح حساب ۱۰۰ و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردند.

وی ادامه داد: اساسنامه این بنیاد در تاریخ هفدهم آذر سال ۱۳۶۶ به تأیید مجلس شورای اسلامی رسید و در تاریخ نهم دی‌ماه سال ۱۳۶۶ به تأیید شورای نگهبان رسید.

صالحیان خاطرنشان کرد: قداست بنیاد مسکن به این است که به فرمان امام خمینی (ره)، به‌منظور تأمین مسکن محرومان و ساخت واحدهای مسکونی شهرها در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت، تأسیس شد.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن هم‌اکنون درحال انجام ساخت‌وساز بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی شهری، روستایی و بافت فرسوده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه طرح ملی مسکن با تمام وجود وارد میدان شده است، افزود: ۱۰۲ هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف کشور توسط این بنیاد در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: ۲۲۹ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور و ۱۱ هزار واحد مسکونی نیز در بافت فرسوده شهر تهران در حال حاضر توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است.

صالحیان با بیان اینکه خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در عرصه بازسازی بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ستاد بازسازی در ۲۳ نقطه کشور که درگیر سیل بوده‌اند، مشغول کار است.

وی اظهار کرد: بنیاد مسکن با توانمندی که دارد و با حدود ۲۰۰۰ هزار کامیون، لودر و بیل مکانیکی در زمان وقوع حوادث از دقایق ابتدایی در میدان است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در جریان زلزله خوی ۱۶۰ کامیون در اولین ساعات مشغول آواربرداری شدند، ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۳۴۱ هزار مسکن در کشور درحال ساخت است که ۲۲۸ هزار باب آن در روستاها و ۱۱۲ هزار باب آن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت مشغول کار است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن سیمان رایگان برای احداث ۲۰۸۰ واحد مسکونی شهری و روستایی و تعمیر ۱۷۱۴ واحد اختصاص یافته است.

صالحیان با بیان اینکه تسهیلات ویژه مقاوم‌سازی و به‌سازی از سال ۱۳۸۴ تاکنون به ۷۹ هزار و ۳۱۸ واحد پرداخت شده است، گفت: ۵۲ درصد کار انجام گرفته است و تا سال ۱۴۱۰ باید جشن پایان مقاوم‌سازی و به‌سازی برگزار شود.

وی با اشاره به احداث ۲۷ پایگاه اورژانس، ۵ پایگاه زلزله توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اضافه کرد: سالانه ۲۰۰ هزار باب خانه در کشور مقاوم‌سازی می‌شود و سهم استان اصفهان ۱۰ هزار واحد مسکونی است. هم‌اکنون ۴۰۰ ناظر فنی برای اجرای طرح مسکن ملی در اصفهان مشغول به انجام ماموریت هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: در سطح کشور ۶۸ هزار روستا داریم که ۴۰ هزار از این روستاها جمعیت بیش از ۲۰ خانوار دارند. سالانه باید طرح ۴۰۰۰ روستا بازنگری شود تا در سال ۱۴۱۰ حتی یک واحد غیرمقاوم نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان با کمک شوراها و مردم، ۱۳ میلیون و ۴۷۷ هزار متر مربع آسفالت‌سازی در ۷۶۵ روستا انجام گرفت.

صالحیان با بیان اینکه طبق آمار سال ۹۵، تعداد کل روستاهای استان اصفهان ۱۸۳۹ روستا است، افزود: ۹۳۵ روستای اصفهان جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارد، امروز که اصفهان ۵ میلیون نفر جمعیت دارد، بنیاد مسکن در همه این مناطق انجام وظیفه می‌کند.

وی در پایان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب دو رسالت مهم را برای بنیاد مسکن مشخص کرده‌اند که همیشه باید مدنظر داشته باشیم و در حال اجرای آن است، اول ساخت مسکن محرومان و دوم بازسازی ویرانی‌ها است.

کد خبر 652916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.