هشدار زرد وزش باد شدید در اصفهان / دمای هوا ۴ درجه افزایش می‌یابد

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: شدت ناپایداری‌ها در نیمه غربی امروز و فردا به صورت رگبار پراکنده و وزش باد شدید خواهد بود، در روزهای شنبه و یکشنبه نیز وزش باد شدید در نیمه شمالی استان دور از انتظار نیست.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا اوایل هفته آینده به دلیل گذر امواج در سمت میانی وضعیت جوی ناپایدار بر استان حاکم است.

وی ادامه داد: بر این اساس وضعیت جوی امروز استان در بیشتر مناطق به صورت صاف تا قسمتی ابری و در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: شدت ناپایداری‌ها در نیمه غربی امروز و فردا به صورت رگبار پراکنده و وزش باد شدید خواهد بود، همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه _نوزدهم و بیستم فرودین‌ماه_ وزش باد شدید در نیمه شمالی استان دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد در شانزدهم فروردین‌ماه با فعالیت سامانه به صورت وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، گفت: فعالیت این سامانه از امروز آغاز و تا روز جمعه هیجدهم با وزش باد نسبتاً شدید و به صورت موقتی وزش باد شدید، در مناطق مستعد شمال استان گرد و خاک و کاهش دید تداوم دارد.

حاجی‌بابایی ادامه داد: طی امروز و فردا وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در بیشتر مناطق استان به ویژه کاشان، گلپایگان، خوانسار، میمه، مبارکه، داران، مهاباد، نائین، دهق، دهاقان، مورچه خورت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: اختلال و کاهش دید در جاده‌های شمال و شمال شرق و شرق به واسطه گردو خاک محلی، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی اصفهان به قم- سمنان (گرد و خاک) از اثرات مخاطرات فعالیت این سامانه است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر، مسیرهای طوفان خیز و گردوخاک، توقف فعالیت‌ها در فضای باز، انجام تدابیر پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق به ویژه نیمه شمالی استان اصفهان دو تا چهار درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: مهاباد با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌میاندشت با دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 652819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.