افراد مبتلا به کروناویروس خوددرمانی نکنند

رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا همچنان در حال انجام است، گفت: تهویه مناسب محل زندگی، کار و کلاس درس باید در دستور کار همه افراد قرار گیرد و در صورت داشتن علائم سرماخوردگی، استفاده از ماسک الزامی است.

علی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا همچنان در حال انجام است، اظهار کرد: افراد درباره دریافت دز یادآور واکسن کرونا ویروس هر چه سریع‌تر اقدام کنند و در این زمینه سهل‌انگاری نداشته باشند، همچنین تهویه مناسب محل زندگی، کار و کلاس درس باید در دستور کار همه افراد قرار گیرد و در صورت داشتن علائم سرماخوردگی، استفاده از ماسک الزامی است.

وی اضافه کرد: لازم است سالمندان و افراد مبتلا به بیماری مزمن در تماس با سایر افراد جوانب احتیاط را رعایت کنند و اجتناب از خوددرمانی و مصرف دارو بدون تجویز پزشک نیز در دستور کار قرار گیرد، همچنین باید در صورت داشتن مشکل جدی به پزشک مراجعه شود و از تردد و مراجعه بی‌مورد به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها اجتناب شود.

رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: استراحت بیماران و جداسازی وی از سایر افراد تا بهبودی کامل، ساده‌انگاری نداشتن و غفلت نکردن از کرونا از سایر توصیه‌هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد. در صورت رعایت بهداشت فردی و تنفسی، نباید دچار استرس و اضطراب شد، چراکه با رعایت این موارد، کرونا قابل پیشگیری است.

کد خبر 652801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.