تلاش مدیریت شهری اصفهان برای کاهش ترافیک / اجرای طرح ۲۴ متری اراک در سال ۱۴۰۲

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تلاش مدیریت شهری اصفهان برای کاهش و ساماندهی ترافیک، توسعه شهری تیران بر مبنای ماهیت و بافت تاریخی، تلاش بی‌وقفه مدیران شهری سیرجان برای توسعه فضای سبز، اجرای طرح ۲۴ متری اراک در سال جاری، رفع مشکلات اقتصادی کشور با مهار تورم و رشد تولید، بازآفرینی؛ فرصتی برای تعالی شهرها و بلاتکلیفی طرح‌های توسعه‌ای روستاها را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

تلاش مدیریت شهری اصفهان برای کاهش و ساماندهی ترافیک

ابوالفضل قربانی، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این‌که مبحث ترافیک یک امر اجتناب‌ناپذیر در تمام شهرها است و این موضوع در شهرهای بزرگ شدت بیشتری دارد، اظهار کرد: عوامل مختلفی از جمله زیرساخت‌ها در ایجاد ترافیک وجود دارد که هرچه این زیرساخت‌ها مهندسی‌تر، مناسب‌تر و فنی‌تر باشد، می‌تواند در کاهش ترافیک اثر بگذارد.

وی با بیان این‌که مسئول کنترل ترافیک در تمام نقاط شهر پلیس راهور و در مسیرهای بین‌شهری پلیس‌راه است و تأکید بر اینکه شهروندان می‌توانند با رعایت قوانین و توجه به مسئولیت‌های خود، در کاهش ترافیک معابر سهیم باشند، افزود: توجه به مدهای حمل‌ونقل شهری از دیگر موضوعات مهم در مدیریت ترافیک شهر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

قربانی خاطرنشان کرد: تمام تلاش و برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری کلان‌شهر اصفهان این است که ترافیک سطح شهر را کاهش دهد و اثرات زیان‌بار آن را مدیریت کند. از شهروندان اصفهانی که همیشه در قانون‌مداری سرآمد هستند نیز درخواست داریم توجه لازم را به مسائل و قوانین ترافیکی داشته باشند تا با حضور مستمر و گسترده پلیس، بتوانیم ترافیک را به‌نحو بهتری مدیریت کنیم.

توسعه شهری تیران بر مبنای ماهیت و بافت تاریخی

الهام نادری، رئیس شورای اسلامی شهر تیران با اشاره به بافت تاریخی و ظرفیت گردشگری تیران، اظهار کرد: توسعه شهری تیران بر مبنای بافت تاریخی و تمدن هفت هزار ساله شهر رقم خورده است؛ اقتصاد گردشگری این شهر نیز مورد توجه قرار گرفته و بافت مرکزی شهر به‌عنوان سایت گردشگری مطرح است. تصمیم‌های پارلمان شهری، احیای بافت فرسوده را مدنظر دارد.

وی افزود: سنگ‌فرش بافت تاریخی و کمک به احیای بناهای قدیمی مانند آسیاب، مسجد تاریخی و بازآفرینی بافت فرسوده از جمله اقدامات شهرداری تیران به‌شمار می‌رود و خدمات خود را در بافت قدیمی برای احیای این بخش از شهر متمرکز ساخته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران تصریح کرد: مدیریت شهری با شناخت فرصت‌های طلایی در حوزه گردشگری و ایجاد درآمد پایدار، توسعه شهر را هم‌سو و هم‌جهت با صنعت (گردشگری) کرده است و با اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی نقش‌آفرینی می‌کند.

تلاش بی‌وقفه مدیران شهری سیرجان برای توسعه فضای سبز

حسن خدامی‌پور، رئیس شورای اسلامی شهر سیرجان در دیدار با فرماندار شهر، اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی، اقدامات شورا و شهرداری سیرجان در تمام حوزه‌ها با تلاش‌های شبانه‌روزی ادامه دارد و رضایت نسبی شهروندان را به دنبال داشته است.

وی سیرجان را دومین شهر بزرگ استان کرمان دانست و افزود: بیش از ۷۰ درصد فضای سبز شهری قابل استفاده نبود، اما اکنون با همت و تلاش بی‌وقفه شهرداری و شورا در حال بهره‌برداری و دسترس استفاده عموم شهروندان قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر سیرجان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های بسیاری در دستور کار شورا و شهرداری قرار دارد و با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

اجرای طرح ۲۴ متری اراک در سال جاری

سیدوحید میرنظامی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک از آغاز اجرای طرح ۲۴ متری این شهر در سال جاری خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه که ضوابط آن در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده است، باید املاک از قبل تملک شده در ۵۸ متری را بفروشیم یا تهاتر کنیم تا در ازای آن تملکات پروژه جدید ۲۴ متری را انجام دهیم که این کار نیازمند تخلیه املاک فعلی شهرداری واقع در محوطه ۵۸ متری است.

وی افزود: کمیسیون نظارت شورای ششم اراک در راستای انجام مأموریت‌های خود در سال ۱۴۰۱ بر اساس بودجه ابلاغی در زمینه احداث پارک‌های محله‌ای و توسعه پارک‌های سطح شهر جلساتی را با معاون خدمات شهری و شهرداری برگزار کرد که به‌موجب آن بازطراحی بعضی پارک‌ها انجام و مقرر شد امسال عملیات اجرایی این پروژه‌ها به پیمانکار سپرده شود.

میرنظامی ادامه داد: بررسی طرح جامع و تفصیلی با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر فنی استانداری و مسئولان در شهرداری از دیگر موضوعاتی بود که دنبال شد و درصدد هستیم با انجام اصلاحاتی در این طرح، لکه‌ها و پهنه‌هایی به شهر اضافه شود.

رفع مشکلات اقتصادی کشور با مهار تورم و رشد تولید

محمدحسین واثق‌کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت، اظهار کرد: انتخاب شعار «مهار تورم، رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری، تکلیفی برای مسئولان است که اگر به درستی و با جدیت به آن عمل کنند، مشکلات اقتصادی کشور رفع و سفره مردم بزرگ‌تر و رنگین‌تر می‌شود.

وی با بیان این‌که شورای اسلامی شهر رشت برای تحقق بخشیدن به شعار سال و عمل به منویات رهبری تلاش خواهد کرد، افزود: در شهر رشت به‌دنبال انجام اقداماتی هستیم تا وضعیت معیشت شهروندان بهبود پیدا کند و بتوانند رفاه و آسایش را در زندگی خود احساس کنند.

واثق‌کارگرنیا اضافه کرد: ایده‌ها و پروژه‌های بسیار خوبی از گذشته در شهرداری موجود و مطالعات لازم روی آن انجام شده است، اما به مرحله اجرا نرسیده است که امیدواریم با همت و توان شهردار جدید رشت، کارکنان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تمام پروژه‌ها را اجرا کنیم.

بازآفرینی؛ فرصتی برای تعالی شهرها

سیدمحمدرضا موسوی، سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهار کرد: با اجرای برنامه‌های بازآفرینی و حفظ ظرفیت محله‌های مختلف می‌توان فرصتی طلایی برای تعالی شهر ایجاد کرد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های ارزش‌آفرینی ملکی در نقاط مختلف شهر تجمیع امکانات یا خدمات عمومی و تخصصی شامل احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، بوستان‌ها، مراکز خرید و تفریحی، مراکز درمانی، آموزشی همچنین ارائه خدمات حمل‌ونقل عمومی در نزدیک‌ترین محل ممکن در یک نقطه یا محدوده‌ای از شهر است که این موضوع منجر به تورم قیمت مسکن در بعضی از نقاط شهر شده است و پس از مدتی بلندمرتبه‌سازی‌های مسکن در محدوده‌های خاصی از شهر افزایش پیدا می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: این موضوع علاوه بر تورم قیمت مسکن، افزایش اجاره‌بهای واحدهای تجاری، ترافیک، آلودگی و افزایش مشکلات مدیریت شهری را نیز به‌دنبال خواهد داشت، در صورتی‌که می‌توان با برنامه‌ریزی‌های کاربردی و پای‌بندی به اصول طراحی شهری هر سه موضوع را رفع کرد.

موسوی با اشاره به این‌که با اجرای برنامه‌های بازآفرینی و حفظ ظرفیت محله‌های مختلف می‌توان فرصتی طلایی برای تعالی شهر ایجاد کرد، گفت: برای شهری مانند بندرعباس که بخش قابل‌توجهی از مرکز آن در بافت فرسوده قرار دارد و این بافت ظرفیت‌های خوبی از جمله قرار گرفتن در نوار ساحلی و دسترسی آسان به خدمات عمومی را دارد، لازم است برنامه‌های بازآفرینی بعضی از این محدوده‌ها با کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوص محقق شود.

بلاتکلیفی طرح‌های توسعه‌ای روستاها

عطاالله حسین‌پورآقایی، نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به این‌که طرح‌های توسعه‌ای روستاهای استان همچنان بلاتکلیف مانده است، اظهار کرد: شهرداری سردشت ماشین‌آلات مورد نیاز برای فعالیت عمرانی ندارد و این امر شهرداری را برای انجام کار عمرانی و شهرسازی با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است که جای تأسف دارد.

وی افزود: مناطق روستایی و شهری استان چهارمحال‌وبختیاری باید به‌منظور دستیابی به نیازهای زیربنایی و تسهیلات رفاهی به دقت مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: مشکلات صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری بسیار است؛ میراث فرهنگی موضوعی ملی است اما در حفاظت، تعمیر و بازسازی، کم‌کاری می‌شود، لذا انتظار می‌رود در استان بیشتر به این موضوع توجه شود.

حسین‌پورآقایی تأکید کرد: مردم مناطق گردشگری در استان می‌توانند با حمایت درست، صاحب مشاغل ارزشمندی شوند تا اماکن گردشگری نیز پذیرای مسافران بیشتری باشند. خانه‌های گردشگری می‌تواند توسط شهرداری‌ها راه‌اندازی شود که در این زمینه از سوی میراث فرهنگی همکاری‌هایی صورت گرفته است اما اکثر این ساختمان‌ها به‌دلیل تورم نیمه‌کاره رها شده و نیازمند اعتبار است.

وی با بیان این‌که از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها برای توسعه اشتغال‌زایی باید استفاده کرد، گفت: شهرستان لردگان نیز که در آن ظرفیت کشاورزی وجود دارد باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد و کشاورزی به روش‌های نوین انجام شود تا ضمن ایجاد اشتغال، درآمدزایی نیز افزایش یابد.

کد خبر 652799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.