فدراسیون جهانی شنا هم به روس‌ها چراغ سبز نشان داد

پس از موافقت اتحادیه جهانی کشتی مبنی‌ بر حضور کشتی‌گیران روسیه و بلاروس در رویدادهای بین‌المللی، فدراسیون جهانی شنا نیز آن‌ها را برای حضور در تورنمنت‌های پیش‌رو پذیرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فدراسیون جهانی شنا درباره احتمال حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در مسابقات بین‌المللی بیانیه‌ای صادر کرد که در این بیانیه آمده است: ایجاد یک کارگروه را برای بررسی احتمالات حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در مسابقات بین‌المللی ورزش‌های آبی در وضعیت بی‌طرف تصویب کرده‌ایم.

این فدراسیون در ادامه متذکر شد: تیمی از ورزشکاران و اعضای فدراسیون جهانی به‌رهبری مورین کروز، بلافاصله کار را بر اساس توصیه‌ها آغاز خواهند کرد. کارگروه برای رسیدن به نتایج لازم نیازمند زمان است؛ این گزارش در نشست بعدی فدراسیون جهانی شنا در ماه‌جولای ۲۰۲۳ (تیرماه) ارائه خواهد شد.

پیش‌تر اتحادیه جهانی به‌عنوان یک اصل کلی و به اتفاق آرا از بازگشت کشتی‌گیران روسیه و بلاروس به مسابقات، تحت شرایط تعیین شده توسط IOC حمایت کرد و برای رده‌های سنی بزرگسالان، یک پنل مستقل برای بررسی صلاحیت همه ورزشکاران روسیه و بلاروس بر اساس شرایط توصیه شده IOC تشکیل خواهد شد. معیارهای دقیق و اعضای این هیئت، هفته‌های آینده تعیین می‌شود.

دفتر اتحادیه جهانی کشتی در یک جلسه رأی به بازگشت کشتی‌گیران روس و بلاروس به مسابقات بین‌المللی داد. این دفتر تصویب کرد که بلافاصله به کشتی‌گیران رده‌های سنی زیر ۱۵ و ۱۷ سال اجازه می‌دهد تا به عنوان ورزشکاران بی‌طرف در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند. پیش‌تر عنوان شده بود ورزشکاران روسیه و بلاروس در آسیا به مسابقات بازمی‌گردند اما فدراسیون جهانی کشتی رأی به حضور آنها در همان قاره سبز با شرایط ذکر شده داد. اما همچنان هیچ رویدادی در روسیه و بلاروس برگزار نخواهد شد.

کد خبر 652786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.