لزوم اعتبارات زلزله شهرستان کوهرنگ

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ گفت: اعتبارات در نظر گرفته شده برای زلزله شهرستان کوهرنگ و چهاربانده شدن محور ارتباطی فارسان-کوهرنگ باید پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول غیبی‌حاجیور امروز _پنجشنبه هفدهم فروردین‌ماه_ در نشست شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ اظهار کرد: شهرستان کوهرنگ در حوزه بهداشت و درمان با مشکلاتی مواجه است.

وی افزود: ساختمان شبکه بهداشت شهرستان کوهرنگ پیشرفت خوبی داشت اما به دلیل نبود بودجه، شبکه بهداشت در بیمارستان امام سجاد (ع) اسکان دارد و بیش از ۶۰ درصد ساختمان بیمارستان را اشغال کرده است.

رئیس شورای اسلامی کوهرنگ خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت این شهرستان و پراکندگی روستاهای آن، این شهرستان نیاز مبرمی به چندین دستگاه آمبولانس دارد که باید فکری جدی به حال این وضعیت کرد.

وی با اشاره به مشکل تأمین اعتبار برای تأمین آب شرب روستاهای مورز، حسین‌آباد، دورک سفلی و علیا، دهناش، محمودآباد، کسری و لبد گفت: روستاهایی مانند لبد بسیار دورافتاده است و فاصله آن تا مرکز بخش بیشتر از ۶۰ کیلومتر است، لذا خدمات‌رسانی و تخصیص اعتبارات به این روستاها از ضروریات است.

غیبی‌حاجیور با اشاره به کندی کار در بهره‌برداری دو تونل شهرستان کوهرنگ اضافه کرد: تونل گردنه‌چری و تونل تنگ‌حونی‌-خوزستان چندین سال است که کلنگ‌زنی و عملیات احداث آن آغاز شده است اما به علت نبود اعتبارات، پیشرفت چندانی نداشته است.

وی با بیان اینکه مستهلک‌بودن دستگاه‌ها و تجهیزات مقابله با بحران در شهرستان کوهرنگ باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، گفت: تعامل شوراهای اسلامی با دهیاران و شهرداران برای رفع مشکلات ضرورت دارد؛ شوراهای اسلامی شهرها و روستاها ضمن آشنایی با قوانین و مقررات و شرح وظایف مندرج در قانون اساسی و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی باید با دهیاران، شهرداران و دیگر مسئولان تعامل داشته باشند و در راستای رفع مشکلات مردم گام بردارند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ ادامه داد: بخشداری مرکزی کوهرنگ در نحوه توزیع اعتبارات و مسائل مربوط به زیرساخت‌های شهرها و روستاها عملکرد ارائه داده است و اطلاع‌رسانی درباره میزان اعتبارات و نحوه تخصیص آن‌ها به روستاها و شهرها از ضروریات است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات در نظر گرفته شده برای زلزله شهرستان کوهرنگ و چهاربانده شدن محور ارتباطی فارسان-کوهرنگ باید پیگیری شود، گفت: خواستار حضور فرماندار در جلسات شوراهای اسلامی هستیم و تاکید داریم که اطلاع‌رسانی دقیق به مردم درباره اعتبارات سیل، مراحل اجرای پروژه‌ها، افزایش زیرساخت‌های ورزشی و توجه و پیگیری سند توسعه شهرستان کوهرنگ باید در دستور کار قرار گیرد.

غیبی‌حاجیور ادامه داد: تعامل شوراهای اسلامی با دهیاران و شهرداران برای رفع مشکلات ضرورت دارد، همچنین شوراهای اسلامی شهرها و روستاها ضمن آشنایی با قوانین و مقررات و شرح وظایف مندرج در قانون اساسی و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، باید با دهیاران، شهرداران و مسئولان تعامل داشته باشند و در راستای رفع مشکلات مردم گام بردارند.

کد خبر 652762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.