بلاتکلیفی طرح‌های توسعه‌ای روستاها

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: طرح‌های توسعه‌ای روستاها همچنان بلاتکلیف است.

به گزارش خبرنگار ایمنا عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _پنجشنبه هفدهم فروردین‌ماه_ در نشست شورای اسلامی شهرستان لردگان، با اشاره به اینکه طرح‌های توسعه‌ای روستاهای استان همچنان بلاتکلیف مانده است، اظهار کرد: شهرداری سردشت ماشین‌آلات مورد نیاز برای فعالیت عمرانی ندارد و این امر شهرداری را برای انجام کار عمرانی و شهرسازی با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است که جای تأسف دارد.

وی افزود: مناطق روستایی و شهری استان چهارمحال‌وبختیاری باید به‌منظور دستیابی به نیازهای زیربنایی و تسهیلات رفاهی به دقت مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: مشکلات صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری بسیار است؛ میراث فرهنگی موضوعی ملی است اما در حفاظت، تعمیر و بازسازی، کم‌کاری می‌شود، لذا انتظار می‌رود در استان بیشتر به این موضوع توجه شود.

وی تصریح کرد: در عرصه گردشگری، چهارمحال‌وبختیاری از استان‌های دارای آب و هوای مناسب است که مسافران بسیاری را جذب می‌کند اما این امر مورد توجه میراث فرهنگی نیست.

حسین‌پورآقایی ادامه داد: مردم مناطق گردشگری در استان می‌توانند با حمایت درست، صاحب مشاغل ارزشمندی شوند تا اماکن گردشگری نیز پذیرای مسافران بیشتری باشند.

وی تاکید کرد: خانه‌های گردشگری می‌تواند توسط شهرداری‌ها راه‌اندازی شود که در این زمینه از سوی میراث فرهنگی همکاری‌هایی صورت گرفته است اما اکثر این ساختمان‌ها به دلیل تورم نیمه‌کاره رها شده و نیازمند اعتبار است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: در گذشته دار قالی در منازل تمام مردم دیده می‌شد اما در حال حاضر اشتغال‌زایی در روستاها و شهرها، مغفول مانده است، لذا این حوزه نیازمند حمایت و ارائه تسهیلات است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها برای توسعه اشتغال‌زایی باید استفاده کرد، گفت: شهرستان لردگان نیز که ظرفیت کشاورزی وجود دارد باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد و کشاورزی به روش‌های نوین انجام شود تا ضمن ایجاد اشتغال، درآمدزایی نیز افزایش یابد.

حسین‌پورآقایی با بیان اینکه تخصیص اعتبار به بخشداری‌ها و افزایش اختیارات اجرایی آنها در زمینه کاهش مشکلات دهیاری‌ها می‌تواند بار مشکلات روستاییان را کاهش دهد، افزود: درآمد بعضی دهیاری‌ها بسیار پایین است و درآمد و هزینه‌های آن‌ها همخوانی ندارد، لذا اعتبارات دهیاری‌ها باید افزایش یابد و طرح تهاتر قیر در شهرهای کم‌درآمد اجرا شود.

وی تصریح کرد: اجرای کارگاه‌های آموزشی در مساجد به ویژه برای روستاییان و عشایر و کارگاه‌های شهروندی با ارائه آموزش‌های مفید برای شهروندان ضروری است، لذا باید در این زمینه گام برداشته شود.

کد خبر 652748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.