بررسی‌ تمام‌ احتمالات ممکن درباره آینده فوتبال مسی

قرارداد لیونل مسی تابستان امسال با پاری‌سن‌ژرمن به پایان می‌رسد و ستاره آرژانتینی گزینه‌های زیادی برای انتخاب مقصد بعدی خود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زمانی که مسی در آستانه فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ به اجبار از بارسلونا کنار گذاشته شد، تردیدی وجود نداشت که سرانجام او در یک تیم بزرگ به فوتبال خود ادامه خواهد داد. ابتدا شایعات هم‌تیمی شدن مجدد با پپ گواردیولا مطرح شد و سپس چلسی برای مدتی کوتاه علاقه‌مند به جذب وی بود، اما تنها یک باشگاه بود که می‌توانست لئو را جذب کند. تقریباً دو فصل بعد و با زدن ۶۱ گل در پاریس، قرارداد فعلی مسی با PSG رو به پایان است. تنها تفاوت این بار این است که گزینه‌های متعددی پیش روی کاپیتان آلبی سلسته است.

از بازگشت عاشقانه به باشگاه دوران کودکی‌اش (بارسلونا) تا ماندن احتمالی در پاریس، GOAL نگاهی به پیشنهادهایی که در حال حاضر برای ستاره پاری‌سن‌ژرمن روی میز است همچنین اتفاقاتی که ممکن است در آینده بیفتد، انداخته است.

بررسی‌ تمام‌ احتمالات ممکن درخصوص آینده فوتبال مسی!

عربستان سعودی

در جدیدترین پیشنهاد ارائه شده، الهلال به مسی پیشنهاد داده است تا مثل کریستیانو رونالدو راهی عربستان سعودی شود و تقریباً دو برابر دستمزد مرد پرتغالی، پول به جیب بزند. الهلال، تیم لیگ عربستان سعودی، پیشنهاد چشمگیر ۳۵۰ میلیون پوند (۴۳۶ میلیون دلار) در سال را برای جذب فوق ستاره پاری‌سن‌ژرمن ارسال کرده است که بسیار بیشتر از دستمزد ۱۷۷ میلیون پوندی (۲۲۱ میلیون دلار) رونالدو است. این نقل و انتقال باعث می‌شود که مسی و رونالدو در ارتقای سطح کیفی فوتبال عربستان سعودی پیشرو باشند و برای اولین بار از سال ۲۰۱۸، در سطح باشگاهی و در یک لیگ مشترک رو در روی هم قرار بگیرند.

بررسی‌ تمام‌ احتمالات ممکن درخصوص آینده فوتبال مسی!

بارسلونا

با وجود بیرون کردن لئو که تقریباً به دو سال پیش برمی‌گردد، به نظر می‌رسد بارسلونا اکنون قصد دارد مسی را به جایی که ابتدا از آنجا رشد کرده، برگرداند. این احتمال با توجه به اظهارات آشکار از سوی اعضای مختلف باشگاه کاتالان، از جمله رئیس (خوان لاپورتا)، نایب رئیس (رافا یوسته) سرمربی فعلی (ژاوی) و هم‌تیمی‌های سابقش مانند تیری آن ری و سرخیو آگوئرو بسیار بالا است. با این حال، مانند سال ۲۰۲۱، وضعیت مالی می‌تواند موضوع حیاتی برای این انتقال باشد. بارسا باید سقف دستمزد خود را ۲۰۰ میلیون پوند کاهش دهد و گمان می‌رود که به دنبال اسپانسرهای بزرگ برای تأمین مالی انتقال مسی باشد. با وجود این اتفاقات، هنوز هیچ پیشنهاد رسمی از سوی باشگاه کاتالانی به لئو ارائه نشده است و هیچ تماس مستقیمی بین مسی و لاپورتا وجود نداشته است.

بررسی‌ تمام‌ احتمالات ممکن درخصوص آینده فوتبال مسی!

پاری‌سن‌ژرمن

البته هیچ‌چیز منتفی نیست و مسی می‌تواند در پایتخت فرانسه بماند. اطرافیان او در مصاحبه‌ای با Le Parisien روز گذشته (چهارشنبه) گفتند: "ما بیانیه علنی نخواهیم داد، اما نه تنها مشخص است که لئو و PSG در حال مذاکره هستند، بلکه باشگاه می‌خواهد لئو بماند، موضوعی که کریستف گالتیه به عنوان سرمربی نیز به‌تازگی به آن اشاره کرده است. سوت‌های هواداران علیه مسی، در شب باخت مقابل لئون، نمی‌تواند باعث وسوسه بازیکن برای ماندن شود. اما رسانه GOAL تأیید می‌کند درحالی که توافق شفاهی دو طرف برای تمدید که قبل از جام جهانی رخ داده بود، دیگر پابرجا نیست، مذاکرات هنوز به بن‌بست نرسیده و پیشنهاد تمدید قرارداد، همچنان روی میز دو طرف قرار دارد.

بررسی‌ تمام‌ احتمالات ممکن درخصوص آینده فوتبال مسی!

لیگ MLS آمریکا

همه مربیان MLS خواهان مسی هستند که برجسته‌ترین آنها، فیل‌نویل از اینتر میامی است. گزارش‌ها حاکی از آن است که در صورت قبول کردن پیشنهاد انتقال به ایالات‌متحده، هر ۲۹ تیم این لیگ، شرایط جذب فوق ستاره آرژانتینی را دارند. برخی از چهره‌های شاخص لیگ MLS نیز مدعی شده‌اند که این انتقال "در حال انجام است"، اگرچه هنوز هیچ پیشنهاد مشخصی به لئو و وکلایش ارائه نشده است.

مسی چه می‌خواهد؟

مسی به نوبه خود، از علاقه بارسلونا و پیشنهاد الهلال آگاه است و در عین حال مذاکرات خود را با باشگاه فرانسوی نیز ادامه می‌دهد.

بررسی‌ تمام‌ احتمالات ممکن درخصوص آینده فوتبال مسی!

فاکتور کلیدی برای این فوق‌ستاره ۳۵ ساله

تمایل او به بازی در بالاترین سطح است، این ممکن است انتقال به عربستان سعودی یا MLS را متوقف کند یا حداقل به تأخیر بیندازد، اما ممکن است پیامدهایی برای تمدید قرارداد او با PSG نیز داشته باشد. مسی منتظر خواهد ماند تا بفهمد چه کسی مربی فصل آینده PSG خواهد بود. او همچنین می‌خواهد بداند آیا بازیکنانی مانند سرخیو راموس، کیلیان امباپه و نیمار در پاریس باقی خواهند ماند یا خیر، لئو همچنین لیست احتمالی بازیکنان تابستانی را ارزیابی خواهد کرد. از نظر مالی، قبلاً گزارش شده است که مرد آرژانتینی تمایلی به کاهش دستمزدش ندارد، اما همه می‌دانند که این موضوع نباید مانعی در مذاکرات با پاریسی‌ها باشد.

بررسی‌ تمام‌ احتمالات ممکن درخصوص آینده فوتبال مسی!

آینده می‌شود؟

مسی تا اینجای کار، علی‌رغم همه شایعاتی که درباره مقصد بعدی‌اش وجود دارد، دو پیشنهاد روی میز دارد. اولین مورد، تمدید قرارداد فعلی او با PSG پس از تابستان امسال است، درحالی که پیشنهاد هنگفت و ۴۰۰ میلیون یورویی از الهلال نیز به او ارائه شده است. باید دید که از میان لیگ MLS، بارسلونا یا هر باشگاه دیگر، کدام یک تلاش می‌کنند تا قبل از تصمیم‌گیری لئو، او را به سمت خود بکشانند، کدام‌یک موفق خواهند شد؟

کد خبر 652696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.