بررسی ورزشگاه باشگاه‌های ایرانی برای کسب مجوز حرفه‌ای/ پرسپولیس به مشهد کوچ می‌کند؟

در شرایطی که مدیر مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال ایران از چند ورزشگاه باشگاه‌ها بازدید به‌عمل آورده اما پرسپولیس به‌دلیل نقصی‌های زیاد ورزشگاه آزادی شاید نتوانند در صورت صعود به لیگ‌قهرمانان آسیا در خانه از حریفان میزبانی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طبق روال سال‌های گذشته، یکی از معیارهای اخذ مجوز باشگاهی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، دارا بودن ورزشگاه استاندارد است در همین راستا باشگاه‌های متقاضی مجوز باشگاهی، ورزشگاه خود را به دپارتمان مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌اند و طی هفته گذشته مصطفی زارعی، مدیر مجوز باشگاهی فدراسیون از ورزشگاه‌های نقش‌جهان و فولادشهر اصفهان، پاس‌قوامین تهران و شهید قاسم سلیمانی سیرجان بازدید و اشکالات موجود را به باشگاه‌های میزبان ورزشگاه اعلام کرد.

آخرین فرصت باشگاه‌ها برای بارگذاری مدارک مالی، حقوقی و زیرساخت برای دریافت مجوز حرفه‌ای از AFC، تا سی‌ام فروردین‌ماه است و پس از این تاریخ دپارتمان مجوز و هیئت بدوی مجوز به بررسی مدارک بارگذاری شده پرداخته و نتیجه نهایی دهم خردادماه به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام خواهد شد تا باشگاه‌ها به ویژه ایرانی‌ها از وضعیت خود باخبر شوند.

از طرفی یکی از اصلی‌ترین مشکلات باشگاه پرسپولیس ایرادهای اساسی وارد شده به ورزشگاه آزادی است که باید تا تاریخ سی‌ام فروردین‌ماه به‌طور کامل رفع شود. مشکل نور، دریافت‌نکردن گواهی ایمنی، مشکل درب‌های خروج اضطراری و سکوهای ورزشگاه آزادی چهار ایراد اصلی و اساسی وارد شده به ورزشگاه میزبان پرسپولیس است که باید هرچه زودتر نسبت به رفع آنها اقدام شود.

ضمن اینکه مالکیت ورزشگاه آزادی برعهده باشگاه پرسپولیس نیست و سرخ‌پوشان معتقدند این ایرادها را باید شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان است برطرف کند و به‌همین دلیل نیز تاکنون اقدامی برای برطرف شدن آن‌ها حداقل از سوی باشگاه پرسپولیس نشده است. پرسپولیسی‌ها در صورت برطرف نشدن ایرادهای ورزشگاه آزادی، استادیوم امام‌رضا (ع) مشهد را به‌عنوان میزبان به AFC معرفی خواهند کرد.

کد خبر 652648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.