در کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان چه گذشت؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای ششم اصفهان را تشریح کرد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به برگزاری جلسه غیررسمی کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان طی هفته گذشته، نخستین جلسه رسمی در سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

وی با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق این هفته، در رابطه با برنامه‌هایی که شهرداری در سال جاری باید پیگیری کند و انجام دهد، مرور و یادآوری لازم انجام شد، افزود: در این جلسه درباره اقداماتی که برای جریان مستمر زاینده‌رود می‌توان انجام داد و کمک‌هایی که مدیریت شهری می‌تواند داشته باشد، به‌طور مفصل صحبت شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تلاش نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر این است که مطالبه بحق شهروندان مبنی بر جریان مستمر زاینده‌رود به‌سرانجام برسد، هرچند که امسال با توجه به بارش‌های مناسب، این موضوع در روزهای ابتدایی سال محقق شد، اما تلاش می‌کنیم تمام ایام سال این جریان را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه محیط زیست بهتر، کاهش فرونشست زمین و افزایش نشاط و شادابی شهروندان و شهر اصفهان به جریان مستمر زاینده‌رود وابسته است، تاکید کرد: این اطمینان را به شهروندان می‌دهیم که پیگیری‌های لازم در این راستا انجام شود؛ از سوی مدیریت استان نیز این موضوع در حال پیگیری است و مدیریت شهری از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

قربانی با بیان اینکه در جلسه تلفیق این هفته، گزارش مفصلی از ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان ارائه شد، اضافه کرد: این ستاد هر سال در شهر شکل می‌گیرد که در ایام تعطیل به‌ویژه نوروز بیشتر فعال است. می‌توان گفت نوروز ۱۴۰۲، از نظر سفرهای نوروزی برای نصف‌جهان استثنایی بود، زیرا اقدامات منحصربه‌فردی در شهر زندگی انجام و رضایتمندی مسافران و شهروندان جلب شد و برنامه‌های متعدد و متنوعی د ر سطح شهر به اجرا درآمد.

وی تاکید کرد: ستاد دائمی سفر شهر اصفهان از بیست‌وپنجم اسفند ۱۴۰۱، در امور مختلف پیگیری‌های متعددی داشت؛ به‌عنوان مثال، طی دو روز پایانی سال گذشته، حدود ۱۶۵۰ تن پسماند، هر شب از سطح شهر جمع‌آوری شد که برای سال ۱۴۰۲ باید تلاش کنیم این میزان کاهش یابد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه گل‌کاری که در سطح شهر انجام شد، نسبت به سال‌های قبل منحصربه‌فرد بود، گفت: تعداد اسکان‌یافتگان در طول فعالیت ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان ویژه نوروز ۱۴۰۲، حدود یک میلیون و ۸۰ هزار نفر بود که این آمار رسمی، قابل توجه است.

وی اضافه کرد: طبق آمار، بیش از ۷۱۰ هزار نفر در برنامه‌های فرهنگی شرکت کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به جشن روزه‌اولی‌ها اشاره کرد که نشان می‌دهد جای کار بسیار زیادی وجود دارد، زیرا میهمانان نوروزی و شهروندان از این برنامه‌ها استقبال کردند و با توجه به نوع برنامه‌های ارائه شده و صحبت‌های انجام شده، ابراز رضایت کردند.

قربانی گفت: در باغ فدک و باغ غدیر اقدامات متنوعی انجام شد. اپلیکیشن «اصفهان من» نیز برای نوروز ۱۴۰۲ راه‌اندازی شد که بیش از ۳۱ هزار نفر این اپ را نصب کردند.

وی با قدردانی از تمام دست‌اندرکاران ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: انتظار داشتیم ترافیک معابر در نوروز بیشتر باشد اما شاهد بودیم که در این حوزه معضل چندانی نداشتیم. با توجه به رعایت مسائل ترافیکی از سوی شهروندان، انجام پیش‌بینی‌ها و آموزش‌ها، ترافیک کمتر و آرام‌تری داشتیم که امیدواریم بتوانیم برای سال‌های آینده نیز آن را ادامه دهیم.

کد خبر 652602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.