ضرورت توجه به عدالت تربیتی و آموزشی در روند احداث پروژه‌های آموزشی و پرورشی

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به ضرورت توجه به عدالت تربیتی و آموزشی در روند احداث پروژه‌های آموزشی‌وپرورشی، گفت: استان‌ها از لحاظ میزان جذب تأمین منابع استانی و تعهد خیران متفاوت هستند، باید تلاش کنیم که خیران به سمت این استان‌ها تشویق شوند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش، حمیدرضا خان‌محمدی با ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: بعد از تغییراتی که در سطح مدیریت سازمان صورت گرفته است، جشنواره خیران مدرسه‌ساز با شکوه برگزار و تعهد قابل توجهی نسبت به دوران گذشته محقق شد.

وی با بیان اینکه بهتر است سرانه‌های استاندارد هر شهرستان ملاک و شاخص توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی قرار بگیرد، افزود: باید بتوانیم شاخص‌های دقیقی از فضاهای آموزشی و منابع انسانی و دانش‌آموزی هر شهرستان تهیه کنیم و براساس آن در قبال مسئولان و نمایندگان مجلس پاسخ‌گو باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت توجه به عدالت تربیتی و آموزشی در روند احداث پروژه‌های آموزشی و پرورشی، گفت: استان‌ها از لحاظ میزان جذب تأمین منابع استانی و تعهد خیران متفاوت هستند. بعضی استان‌ها از نظر اعتبارات استانی وضعیت نامطلوبی دارند و خیران نیز در آن استان‌ها مقدار کمتری در زمینه مدرسه‌سازی فعال هستند، بنابراین باید تلاش کنیم خیران به سمت این استان‌ها تشویق شوند.

وی بر ضرورت بازنگری و نهایی شدن آئین‌نامه مجامع در سطح مناطق تاکید کرد و افزود: مجامع مناطق فرصت مناسبی برای توسعه تعهدات مردمی در حوزه مدرسه‌سازی است، با توجه به شعار مردمی سازی دولت، فرصت مناسبی است که رئیس‌جمهور در جشنواره پایانی خیران مدرسه‌ساز کشور شرکت کند.

کد خبر 652595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.