کاهش میانگین تأخیر پروازهای نوروزی به ۱۹ دقیقه

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در ایام نوروز حداکثر ناوگان هوایی سرخط شد و میانگین تأخیر پروازها به ۱۹ دقیقه کاهش یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، محمد محمدی‌بخش اظهار کرد: برنامه‌ریزی نوروزی از دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، همچنین هماهنگی‌ها و اقدامات لازم جهت تعمیر و بررسی هواپیماها و رفع گلوگاه‌های هواپیما انجام گرفت.

وی افزود: تلاش شد در این ایام حداکثر ناوگان سرخط شود که در این راستا، اسفندماه ۱۴۰۱ بیشترین هواپیما سرخط شد و نتیجه آن برقراری ۲۱ هزار پرواز و جابه‌جایی دو میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۲ بود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: در ایام نوروز میانگین تأخیرات به ۱۹ دقیقه رسید و ۸۳ درصد پروازها به موقع انجام شد.

محمدی‌بخش تصریح کرد: مرکز مدیریت کنترل پروازهای نوروزی در سازمان هواپیمایی تشکیل شد که عوامل فرودگاه امام خمینی (ره)، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، نمایندگان همه شرکت‌های هواپیمایی، نمایندگان پلیس و سپاه و شرکت‌های هندلینگ از شش صبح تا ۱۲ شب مستقر شدند و نظارت، کنترل، پایش، و رفع گلوگاه‌هایی که حین پروازهای نوروزی به وقوع می‌پیوندد، صورت گرفت.

به گفته وی، علی‌رغم شرایط آب‌وهوایی با حضور میدانی مدیران شرکت‌های هواپیمایی در مجموعه، تمام پروازهای نوروزی با امنیت بالا و در ایمنی کامل انجام شد.

کد خبر 652551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.