مردم سامان برای رفع مشکلات خود مجبور به سفر هستند

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: مردم شهرستان سامان برای رفع بسیاری از مشکلات خود مجبور به سفر به مرکز استان هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _چهارشنبه شانزدهم فروردین‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: آرامستان جدید شهر سامان از چند سال قبل راه‌اندازی شده است اما امکانات زیرساختی مناسبی ندارد.

وی با بیان اینکه ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی آرامستان با کمک خیران احداث شد، افزود: پروژه احداث ساختمان غسالخانه این آرامستان نیز آغاز شده است که امیدواریم به بهره‌برداری برسد، البته برای این امر تاکنون حدود ۷۵۰ میلیون تومان از محل کمک‌های خیران بهره‌مند شدیم که در مجموع با زیربنای ۴۴۰ متر مربع در حال تکمیل است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: جاده سامان-چمعالی در ایام تعطیلات و شلوغی مسیر پل زمان‌خان به سامان می‌تواند میان‌بری برای تخلیه ترافیک به سمت این شهر باشد، اما حدود ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای زیرسازی نیاز داشت که تاکنون با کمک خیران، ۸۰ درصد زیرسازی سه فاز از چهار فاز جاده انجام شده است و به‌زودی تکمیل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم شهرستان سامان برای رفع بسیاری از مشکلات مجبور به سفر به مرکز استان هستند، گفت: سال گذشته در جلسه شورای اداری مصوب شد که تمام ادارات ظرف یک‌ماه در شهرستان سامان مستقر شوند، اما این مصوبه هنوز اجرایی نشده است.

چهلگردی با تاکید بر اینکه قطعه زمینی برای احداث مجتمع ادارات در شهرستان سامان در نظر گرفته شده است اما ادارات کل اقدامی برای دریافت زمین از اداره‌کل راه‌وشهرسازی انجام نداده‌اند، گفت: عملیات احداث ساختمان فرمانداری در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: صدور اسناد مالکیت معارض توسط وزارت نیرو برای اراضی حاشیه زاینده‌رود که دارای سند مالکیت به نام اشخاص و کشاورزان بوده است، یکی از مشکلات اساسی مردم این شهرستان به‌شمار می‌رود و رسیدگی به این موضوع و ابطال سند معارض زمین‌های کشاورزی شهرستان سامان از خواسته‌های بحق و قانونی مردم است که درخواست پیگیری متولیان را داریم.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه طرح‌های هادی روستایی شهرستان سامان نیز مشکلاتی دارد، تصریح کرد: این طرح‌ها به دلیل مخالفت شرکت آب منطقه‌ای مصوب نشده است و این مسئله مشکلات دیگری را در پی داشته است.

وی با اشاره به لزوم توسعه سالن‌های ورزشی شهرستان سامان تصریح کرد: با توجه به اینکه تمام سالن‌های موجود در این شهرستان بدون محل پیش‌بینی شده برای تماشاگر است و طراحی اجرای سکوی تماشاگر برای سالن انقلاب شهر سامان با پیگیری شورای اسلامی شهر و همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان و سازمان نظام مهندسی ساختمان شهرستان انجام شده است که پیشنهاد می‌شود برای سالن انقلاب به صورت موقت سکوسازی شود تا سالن استانداردی احداث و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 652538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.