مدیریت دارایی‌ها به ایثارگران واگذار شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مدیریت دارایی‌های ایثارگران طبق ابلاغ دفتر مقام معظم رهبری باید به آن‌ها واگذار شود و علاوه بر ایجاد شفافیت، ارزش افزوده سرمایه و سود دارایی‌ها نیز مشخص باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در نشست با مدیران مؤسسه اندوخته شاهد با اشاره به حساسیت کار مؤسسات مالی و اقتصادی تابعه بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار کرد: فعالیت در حوزه ایثارگران و مدیریت دارایی‌های آن‌ها جای وسواس و نگرانی دارد و مسئولیت مدیران را صدچندان می‌کند، زیرا پاسخ‌گویی به اموال مربوط به فرزندان شاهد و ایثارگران دشوار است.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ و حراست اموال ایثارگران، افزود: صاحبان این دارایی‌های در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران بیش از ۲۰۰ هزار نفر سهام‌دار را شامل می‌شوند که این سهام را جزو دارایی خودشان می‌دانند، به‌ویژه در شرایطی که مشکل اقتصادی وجود دارد، این اموال باید تعیین تکلیف شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به درخواست سهامداران شاهد و ایثارگر، خاطرنشان کرد: این عزیزان دو درخواست دارند، اول اینکه انتظار شفافیت دارند که سهام آن‌ها چقدر رشد می‌یابد و این نیاز به سامانه شفافیت دارد تا سهم و دارایی افراد مشخص شود، دومین انتظار این است که دارایی آن‌ها به چه میزان سودآور است و چقدر اموال و دارایی در اختیار دارند، ضمن اینکه سود این دارایی‌ها باید بین سهامداران توزیع شود و ایثارگران لذت آن را بچشند.

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: مدیریت دارایی‌های ایثارگران طبق ابلاغ دفتر مقام معظم رهبری باید به آن‌ها واگذار شود و علاوه بر ایجاد شفافیت، ارزش افزوده سرمایه و سود دارایی‌های آن‌ها هم مشخص باشد. از منظر حاکمیت این دارایی‌ها متعلق به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است، زیرا شهدا تکیه‌گاه نظام اسلامی شدند و این مجموعه‌های اقتصادی باید تکیه‌گاه آن‌ها باشد و مشکلات جدی ایثارگران را حل و فصل کند.

وی با اشاره به اهمیت پیشرفت در حوزه فناوری‌های مدرن و رقابت در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خاطرنشان کرد: فناوری قدیمی در حوزه تولید، یکی از مشکلات مهم است و نیاز به مدرن‌سازی دارد. در عرصه رقابتی در حوزه تجارت و بازرگانی باید جایگاه داشته باشیم، در این صورت فعالیت‌های اقتصادی در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای می‌تواند تأثیرگذار باشد.

کد خبر 652522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.