امکان ویرایش اطلاعات در سامانه یکپارچه فعال شد

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه جزئیات قیمت جدید خودروها امروز اعلام می‌شود، گفت: سامانه یکپارچه خودرو از امروز برای چهار گروه از متقاضیان طرح یکپارچه خودرو به مدت سه روز باز شده است.

به گزارش ایمنا، امید قالیباف با اشاره به اینکه سامانه یکپارچه خودرو از امروز برای چهار گروه از متقاضیان طرح یکپارچه خودرو به مدت سه روز باز شده است، اظهار کرد: گروه اول کسانی هستند که در مهلت مقرر ۲۰ تا ۲۳ اسفند ۱۴۰۱، حساب وکالتی ۱۰۰ میلیون تومانی را به نام سازمان حمایت افتتاح کردند اما تاکنون برای ثبت‌نام مراجعه نکرده‌اند و بانک‌ها نیز برای آن‌ها پیامک مراجعه ارسال نکرده‌اند که تعداد این گروه حدود ۱۰ هزار نفر است که می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی افزود: گروه دوم کسانی هستند که در موعد مقرر، حساب وکالتی با همان مشخصات را افتتاح کرده‌اند اما بانک‌ها اسامی آن‌ها را به سامانه اعلام نکرده‌اند که تعداد این گروه هم بیش از ۱۰ هزار نفراست که امکان مراجعه و ثبت‌نام برای آن‌ها فراهم شده است.

سخنگوی وزارت صمت ادامه داد: گروه سوم کسانی هستند که در مهلت مقرر حساب وکالتی افتتاح کرده‌اند وارد سامانه هم شده‌اند اما خودروی مورد نظرشان را انتخاب نکرده‌اند که تعداد این گروه هم حدود پنج هزار نفر است که می‌توانند با ورود به سامانه esalecar.ir ثبت نام خود را تکمیل کنند.

به گفته قالیباف، علاوه بر این سه گروه در گروه چهارم افرادی هستند که خودروهای مورد نظرشان را انتخاب کرده و ثبت‌نام آن‌ها کامل بوده اما می‌خواهند خودروی مورد نظر خود را تغییر دهند، این افراد نیز می‌توانند با انتخاب گزینه لغو سفارش، خودروی خود را تغییر دهند و در سه روز اعلام شده، ثبت‌نام خود را ویرایش کنند.

وی افزود: متقاضیان باید دقت کنند هنگام ویرایش اطلاعات، گزینه انصراف از طرح را انتخاب نکنند زیرا به طور کلی از طرح خارج می‌شوند، باید گزینه لغو سفارش را انتخاب کنند و خودروی خود را تغییر دهند.

سخنگوی وزارت صمت با تاکید بر تمدید نشدن مهلت سه روزه ویرایش، اضافه کرد: برای ویرایش‌های یاد شده، یک روز هم کافی بوده اما برای ایجاد آرامش و فکر و زمان بیشتر برای ورود به سامانه، مهلت سه‌روزه‌ای را برای متقاضیان که حدود ۳۰ هزار نفر هستند، در نظر گرفته‌ایم.

قالیباف گفت: خودروسازان قرار است برنامه تولیدشان را به معاونت حمل و نقل وزارت صنعت ارائه دهند و پس از آن بررسی کنیم که تقاضا در کدام مدل‌ها بیشتر هستند.

وی افزود: هر خودرو دارای قرعه‌کشی به لحاظ نوبت‌دهی است، به این ترتیب به همه متقاضیان این طرح خودرو تعلق خواهد گرفت و برای اینکه تقدم و تاخر زمان تحویل خودرو مشخص شود از قرعه‌کشی استفاده می‌شود.

به گفته سخنگوی وزارت صمت، تقریباً اواخر فروردین ماه رتبه‌ها و نوبت تحویل خودروهای متقاضیان باید اعلام شود.

جزئیات قیمت‌های جدید خودرو امروز اعلام می‌شود

قالیباف در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا قیمت‌های جدید خودروها از سوی وزارت صمت اعلام می‌شود، گفت: قیمت‌گذاری جدید خودروها بهتر است از سوی شورای رقابت اعلام و مصوبه شورای رقابت توسط خود این شورا اطلاع‌رسانی شود، زیرا اگر ما هم بخواهیم اعلام کنیم با سربرگ شورای رقابت است و همان برنامه‌ای که به ما ارائه شده را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه بهتر بود مصوبات دستگاه توسط همان دستگاه اطلاع‌رسانی شود، اضافه کرد: این مسئله را حل می‌کنیم یا شورای رقابت انجام می‌دهد یا وزارت صنعت نامه شورای رقابت را اطلاع‌رسانی می‌کند که امروز باید این اتفاق رخ دهد.

منبع: مهر
کد خبر 652513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 55
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیمل IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    14 1
    اینجا که گفته شده امکان تغییر خودرو هست قطعیه؟یه وقت لغو سفارشو میزنم بعد دیگه نمیتونم ماشین انتخاب کنم
    • محمد IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      8 3
      سلام من ۳ بار لغو سفارش زدم و خودرو اتخابیمو تغیر دادم و ثبت شده
    • شیرین IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      6 1
      ایا کسی تونسته تغییری توو ویرایش نوع خودرو ایجاد کنه؟
  • شیرین IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    5 0
    الان ۳روزه میخوایم ویرایش نوع خودرورو را انجام بدیم ولی مشکلدار شده و هی ورود ناموفق مینویسه گزینه فعال نشده یا سایت ایراد دار شده؟؟؟؟
  • عباس IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    33 5
    سلام لطفا راهنمایی کنین چطورشماره همراهمو عوض کنم
  • امیر US ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    14 0
    باسلام اگه میشه چون قیمتها دیر اعلم شد برای تغییر خودرو فرصتی داده بشه باتشکر
  • امیر US ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    1 3
    خواهشن فرصت تغییر خودرو اتخاذ فرمایید با تشکر
  • حسین خدابنده لو تز کرج IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    2 1
    با سلام بنده نیز لغو سفارش رو برای تغییر خودرو فعال میکنم، پیام میده مدت ثبت سفارش به پایان رسیده در صورتی که امروز دوشنبه اعلام شده تا سه روز این امکان وجود داره. سایت شلوغه و همون همیشگی
  • Kaveh IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    11 1
    من روز هجدهم لغوسفارش زدم و راحت خودرو رو عوض کردم حالا دیگه نمیدونم آیا برای قرعه کشی اولویت بر اساس تاریخ ثبت نام باشه یا نه، خودشان که اعلام کردن براساس تاریخ ثبت نام نیست دیگه خدا میدونه.....
    • علیرضا IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
      4 0
      شرکت خودرو ساز میشه عوض کرد؟ مثلا از کرمان خودرو میشه سایپا زد؟
  • احمدی IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    2 1
    با سلام خواهشا یک فرصتی جهت تغییر خودور اختصاص بدهید با توجه به گران شدن خودرو بودجه ما جهت خودروی انتخابی کافی نیست . ممنون
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    2 0
    از سایپا امکانش هست ایران خودرو را ثبت کنیم، یا نه
  • حامد IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    4 1
    امروز ۲۸فرودین۱۴۰۲ میتونم اسمم درامده واسه سامانه یکپارچه میتونم تغییر بدم ماشین و هرچی میزنم نمیاد ممنون میشم جواب بدین
  • امیر IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    5 1
    شماره تلفن رو تغییر دادم ولی پیامک برای قرعه کشی برام نیومد
  • بهزاد IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    7 0
    سلام من 30 روزه ثبت نام کردم هیچ گونه خطای نداده اول الان به 45 روزنوشته شماه موبایل وکدملی تطابق نداره این چه مسخره بازیه رفتم پست بانک پیگری کردم سیم کارت هیچ مشکلی نداره
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    10 1
    با سلام کوئیک معمولی از کوئیک اس چه آبشنی بیشتر داره که هفتاد ملیون گرونتره
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    5 0
    سلام.من دنا پلاس اتومات ثبت نام کرده بودم.الان میزنه شماره همراه به نام شما نیست.بنظرتون میتونم تومهلت ویرایش شماره را تغییر بدم
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    14 0
    لطفا راهنمایی کنید.چطور میتونم شماره موبایل جدید وارد کنم. عدم تطابق کدملی وشماره موبایل میزنه
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    9 1
    خواهشا بخاطر یه شماره موبایل اشتباهی که اونم اشکال از طرف کافی نت ها بود یه فرصت اصلاح مجدد جهت ثبت شماره همراهها بزارید.که حق خیلی ها اینطور داره پایمال میشه
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    9 0
    لطفا یه فرصتی جهت ویرایش شماره همراه بدهید.اینطور که نمیشه الان دوماه هست ۱۰۰میلیون پول خوابوندیم بعدش یه پیام بدید کد ملی با شماره همراه تطابق ندارد
  • نعیم IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    28 8
    شماره تلفن رامتآسفانه اشتباه واردکردیم بنام خانمم نبوده ایاراه حلی هست زده عدم تطبیق شماره باکدملی
  • داودصوفی IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    0 0
    چگونه شنارموتغییربدم دربهمن موتوراشتباهی یه شماره دیگه ثبت شده
  • تراب حیاتی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    سیمکارت اعلامی من به ایران خودرو در سامانه یکپارچه از طرف بعلت عدم استفاده سلب مالکیت شده.چگونه نمیتونم شماره جدید را اعلام کنم.