اراضی ملی چهارمحال‌وبختیاری باید شناسایی شود

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اراضی ملی باید شناسایی شود تا پیشرفت همه‌جانبه در این استان رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _چهارشنبه شانزدهم فروردین‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه طرح‌های توسعه‌ای روستاهای استان همچنان بلاتکلیف مانده است، اظهار کرد: وضعیت معیشتی و رفاهی روستاییان، نبود اشتغال‌زایی در روستاها، وعده‌های نافرجام گازرسانی و برق‌رسانی به روستاها و اجرا نشدن این طرح‌ها از مهم‌ترین دلایل مهاجرت در شهرستان لردگان است.

وی افزود: بلاتکلیفی مردم روستاهای اطراف سد خرسان که در محدوده عملیاتی سد قرار دارند، آن‌ها را دچار مشکل کرده است و هیچ برنامه‌ای برای این روستاها در نظر گرفته نشده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: اکثر جاده‌های دسترسی به روستاها در شهرستان لردگان دچار مشکل شده و حتی بیشتر آن‌ها هنوز آسفالت نشده است که امیدواریم مسئولان متولی در این باره چاره‌ای بیندیشند.

وی ادامه داد: در گذشته لردگان حدود ۲۵ هزار جمعیت داشت که با تصمیم‌گیری مدیریت شهری، چهار روستا به این شهر الحاق و جمعیت آن دو برابر شد، این در حالی بود که بافت این روستاها شهری نبود و هیچ زیرساختی برای شهر شدن نداشت، اما با وجود داشتن نقاط ضعف‌، به شهر الحاق شد.

حسین‌پورآقایی با بیان اینکه در این روستاها قبل از اضافه شدن به لردگان ساخت‌وسازها با شرایط روستایی انجام شده بود و هنگامی که به شهر ملحق شدند، نمی‌توانستیم از آن‌ها عوارضی دریافت کنیم، افزود: این روستاها با پروانه روستایی به شهر الحاق شدند، لذا باید با بودجه فعلی امکاناتی را دریافت می‌کردند، اما در این زمینه مشکلات زیادی وجود داشت و زیرساخت‌های آن‌ها باید با امکانات شهری همسان‌سازی می‌شد.

وی گفت: ضروری است بعضی مشکلات شهرستان‌ها که از اهمیت بالایی برخوردار است، رسانه‌ای شود تا در دستور کار قرار گیرد و مسئولان نیز با مشاهده وضعیت مردم به‌ویژه روستاییان، بیشتر به این امور توجه کنند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: توجه و اختصاص امکانات و اعتبارات ویژه (بحران) به شهرها و روستاهای آسیب‌دیده شهرستان، با توجه به میزان خسارات وارده ناشی از سیل به بافت شهرها و نبود درآمد کافی شهرداری‌ها، اقدامی ضروری است.

وی تاکید کرد: اراضی ملی باید شناسایی شود و با همکاری شهرداری‌ها به‌خصوص در شهرهای تازه‌تأسیس از جمله سردشت و منج به‌منظور ایجاد فضای سبز یا بوستان و اجرای طرح‌های توسعه‌ای، اقدامی صورت گیرد تا پیشرفت همه‌جانبه در این استان رقم بخورد.

حسین‌پورآقایی خاطرنشان کرد: بعضی شهرداری‌ها برای اراضی ملی پروانه صادر می‌کنند که لازم است برای استعلام و شناسایی اراضی ملی، قبل از صدور پروانه ساخت در شهرداری‌ها، سامانه‌ای راه‌اندازی شود.

کد خبر 652508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.