پیشنهاد افزایش نرخ خرید هر کیلو گندم به ۱۷ هزار تومان

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برای خرید تضمینی گندم در بودجه سال آینده ۱۰۲ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که از نظر ما به حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است و نرخ هر کیلوگرم گندم را ۱۷ هزار تومان پیشنهاد کرده‌ایم.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری در تشریح نشست امروز _سه شنبه پانزدهم فروردین‌ماه_ کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه اولین نشست مشترک کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس و وزارت جهاد کشاورزی با حضور اعضای کمیسیون و معاونین این وزارتخانه برگزار و علی‌رغم مسائل و مشکلاتی موجود، روند کاری رو به رشد و مطلوب ارزیابی شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی هر دو محور شعار سال موثر هستند و می‌توانیم با برنامه ریزی تورم را مهار کنیم و تولید با کیفیت‌تر و بیشتری را داشته باشیم، ادامه داد: با نگاه حمایت از تولیدکنندگان وزارتخانه و کمیسیون مسیر مناسب را پیش می‌گیرند تا بازار کشورهای هدف را تصاحب کنیم زیرا ۵۰۰ میلیون جمعیت پیرامونی علاقه‌مند محصولات ایرانی هستند که می‌تواند منجر به افزایش تولید، ایجاد اشتغال و ارزآوری باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برنامه هفتم توسعه از مباحث جدی مطرح شده است، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد از احکام اجرا شده است که باید این عقب ماندگی را در برنامه هفتم توسعه جبران کنیم.

او با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های کشاورزان گندم کار نرخ این محصول است، اضافه کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده نرخ هر کیلوگرم گندم را ۱۷ هزار تومان پیشنهاد کرده‌ایم، با تعیین قیمت مناسب گندم‌کاران محصول خود را به بخش دولتی تحویل می‌دهند.

عسکری با تاکید بر اینکه برای خرید تضمینی گندم در بودجه سال آینده ۱۰۲ هزار میلیارد تومان مدنظر قرار گرفته شده بود که به حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز وجود دارد، گفت: سازمان برنامه و بودجه قول تامین این میزان اعتبار مورد نیاز را داده است زیرا با توجه به بارش‌هایی که شاهد بوده‌ایم دغدغه تامین گندم مورد نیاز کشور کاهش پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم سایر محصولات کشاورزی نیز به صورت تضمینی خریداری شوند تا در حوزه تولید انگیزه ایجاد کنیم و تولیدکنندگان با انگیزه بالا تولید کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش کیفی و کمی محصولات کشاورزی و رشد صادرات باشیم.

کد خبر 652385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.