طرح جامع برای اصلاح الگوی کشت ارائه شود

عضو شورای اسلامی شهر بلداجی با اشاره به اینکه کشاورزان استان چهارمحال‌وبختیاری به‌ویژه در بخش بلداجی به‌علت خشکسالی با مشکلات جدی در عرصه تولید مواجه هستند، گفت: در این راستا ارائه یک طرح جامع برای اصلاح الگوی کشت و بهره‌گیری مطلوب از منابع آب موجود منجر به افزایش بازدهی در تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن حیات‌غیبی امروز _سه‌شنبه پانزدهم فروردین‌ماه_ در نشست با سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: بیشتر کشاورزان و دامداران این استان به‌ویژه در بخش بلداجی به‌علت خشکسالی و کمبود منابع آب و گرانی نهاده‌های دامی با مشکلات جدی در عرصه تولید مواجه هستند.

وی افزود: در این راستا ارائه یک طرح جامع برای اصلاح الگوی کشت و بهره‌گیری مطلوب از منابع آب موجود منجر به افزایش بازدهی در تولید می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر بلداجی تصریح کرد: ایجاد تعامل بین زنان سرپرست خانوار و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با هدف برون‌سپاری بعضی امور می‌تواند در بخش‌های مختلف اشتغال‌زایی، اقتصادی و اجتماعی تحول ایجاد کند.

بیمارستان بروجن تجهیزات کافی را ندارد

عبدالله صفیان، نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: درخواست پیگیری برای پوشش بیمه اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها از مشکلات و خواسته چندین ساله آن‌ها بوده که در این راستا اقدامی انجام نشده است.

وی افزود: مسئولان امر باید ردیفی را برای این منظور پیش‌بینی کنند تا زمینه تحت پوشش بیمه قرار گرفتن اعضای شوراها فراهم شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه در حال حاضر بروجن به شهر نخبگان معروف است، تصریح کرد: این شهرستان در زمینه المپیادها، کنکور و شهدای مدافع حرم حرف اول را می‌زند، لذا پیشنهاد می‌شود از نخبگان شهرستان بروجن برای پست‌های مدیریتی استانی بیشتر استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان بروجن امکانات زیرساختی زیاد است، تاکید کرد: بیمارستان احداث شده در شهر بروجن، بسیاری از تجهیزات و متخصصان در حوزه‌های مختلف را ندارد و به‌همین دلیل بیماران برای معالجه به شهرکرد و اصفهان مراجعه می‌کنند.

صفیان با تاکید بر اینکه لازم است شورای اسلامی شهرستان‌ها در جریان تصمیم‌های شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها قرار گیرند، گفت: با استناد به قوانین، به فرمانداران اعلام شود که از رؤسای شورای اسلامی شهرستان‌ها در جلسات مربوطه دعوت به عمل آورند.

وی با اشاره به ظرفیت شوراهای بخش و شهرستان خاطر نشان کرد: شوراها ابزار قوی و مؤثر در کنار دولت و شوراهای شهر و روستا هستند که با پیگیری مسئولانه وظایف خود می‌توانند گره‌گشای مشکلات مردم باشند، بر همین اساس نباید حالت انفعالی به خود بگیرند، چراکه اگر شوراهای فرادست نقش خود را به درستی ایفا کنند، می‌توانند در پیشبرد سیاست‌های نظام و اهداف توسعه‌ای شهرستان نقش مؤثری داشته باشند.

کد خبر 652302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.