حمایت معاونت علمی ریاست‌جمهوری از توسعه فناوری‌های نو در اصفهان

مدیر طرح ملی توسعه فناوری‌های اقتصاد چرخشی و زیست‌محیطی، ضمن تقدیر از فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در زمینه توسعه فناوری‌های نو، بر حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از پروژه‌ها و توسعه آن به فاز صنعتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قاسم عرب در بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه پردازش پسماند و تولید کود آلی شهرداری اصفهان در جریان آخرین اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری در مسیر توسعه فناوری‌های زیست‌محیطی قرار گرفت و ضمن ابراز خرسندی از پروژه‌های اجرا شده در اصفهان، اظهار کرد: فعالیت‌های زیست‌محیطی این کارخانه به‌خصوص کنترل بوی نامطبوع حاصل از پردازش پسماند در آن نسبت به سایر کارخانجات سطح کشور بسیار مؤثرتر و بهتر است و این موضوع مرهون تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شده در این زمینه است.

وی با اشاره به همکاری قبلی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان و معاونت علمی ریاست جمهوری و اختصاص تسهیلات به پروژه تصفیه شیرابه تولید شده از پسماند شهر اصفهان به ظرفیت ۲۰ متر مکعب، ادامه داد: سایر پروژه‌های توسعه‌ای این سازمان که دارای فناوری بوده و به رفع مشکلات پسماند در کل کشور کمک می‌کند نیز مورد حمایت این معاونت قرار خواهد گرفت.

مدیر طرح ملی توسعه فناوری‌های اقتصاد چرخشی و زیست محیطی، ضمن بازدید از واحد پیرولیز ضایعات خطوط پردازش و دستگاه پایلوت هاضم بی‌هوازی پسماند فسادپذیر، روند پیشرفت و توسعه بومی این گونه فناوری‌ها در کشور توسط متخصصان و کارشناسان سازمان مدیریت پسماند را امید بخش توصیف کرد و گفت: فعالیت‌های انجام شده در زمینه توسعه فناوری‌های نو قابل تقدیر است، در این راستا معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از این‌گونه پروژه‌ها و توسعه آن به فاز صنعتی حمایت خواهد کرد.

بررسی تعاملات مشترک فی‌مابین سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان و معاونت علمی ریاست جمهوری

فرشاد مستأجران، معاون برنامه‌ریزی و پژوهش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در این بازدید اظهار کرد: طی سال‌های اخیر و در راستای برنامه ۱۴۰۵ سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، پروژه‌های متعددی در زمینه توسعه مدیریت پسماند پیش بینی و اجرا کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا می‌توان به پایلوت هاضمه بی‌هوازی و پایلوت پیرولیز به منظور کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و تولید انرژی اشاره کرد که توسعه این پروژه‌ها نیاز به پیش‌بینی بودجه و استفاده از ردیف‌های ملی دارد.

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای تحقق این مهم مذاکرات و جلسات متعددی با معاونت علمی ریاست‌جمهوری به جهت افزایش همکاری و استفاده از تسهیلات و بودجه‌های ملی برگزار و پیگیری شد.

وی ماحصل این پیگیری‌ها و جلسات را حضور قاسم عرب، مدیر طرح ملی توسعه فناوری‌های اقتصاد چرخشی و زیست‌محیطی به منظور بازدید از کارخانه پردازش پسماند و تولید کود آلی شهرداری اصفهان دانست و گفت: بررسی نحوه همکاری‌ها و تعاملات مشترک فی‌مابین سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان و معاونت علمی ریاست‌جمهوری برای استفاده از اعتبارات این معاونت در خصوص اجرای پروژه‌های توسعه‌ای این سازمان از جمله اهداف این بازدید و سفر است.

کد خبر 652260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.