لزوم تامین اعتبار برای تکمیل پروژه آب کشاورزی ناغان

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: کشاورزان ناغانی چشم‌انتظار تکمیل پروژه آب در بخش کشاورزی هستند، لذا تأمین اعتبار برای تکمیل این پروژه باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهمن میری امروز _سه‌شنبه پانزدهم فروردین‌ماه_ در نشست شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ورود به عرصه شورایی به نوعی تمرین دموکراسی، مردم‌سالاری و مدیریت برای کسانی است که دارای تجربه، توانمندی و انگیزه خدمت هستند، اظهار کرد: دموکراسی در شوراهای اسلامی باید توسط مسئولان حفظ شود.

وی با اشاره به مطالبه‌گری زیاد شوراهای اسلامی در حوزه‌های عمرانی افزود: تقاضا می‌شود معاونت عمرانی استانداری چهارمحال‌وبختیاری در برنامه جلسات ماهانه یا فصلی، شوراهای اسلامی را نیز در نظر گیرد و جلساتی را با آن‌ها داشته باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: حرکت به‌سمت درآمدزا کردن دهیاری‌ها باید بیش از پیش در دستور کار مسئولان قرار گیرد، از این‌رو پیشنهاد می‌شود با حرکت تجمیعی به‌صورت سهامی برای فعال‌سازی کارخانه آسفالت و پسماند در روستاها گامی مؤثر برای بهبود شرایط برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت صحیح شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها کلید توسعه روستاها است، خاطرنشان کرد: تأسیس و تقویت این بخش، به‌عنوان یکی از محرک‌های اساسی در آبادانی و رونق اقتصادی روستاها به‌شمار می‌رود که در تعدادی از روستاهای استان چهارمحال‌وبختیاری تبدیل به قصه پرغصه‌ای شده و امروزه این تعاونی‌ها تبدیل به بنگاه اقتصادی شده است که پاسخگویی ندارد و نهادی بر آن‌ها نظارت نمی‌کند.

میری با تاکید بر اهمیت خط‌کشی راه‌های روستایی شهرستان کیار گفت: رفع سایر مشکلات مردم روستاهای استان چهارمحال‌وبختیاری نیز باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ضرورت لوله‌گذاری یا جدول‌کاری جوی آب بین شهرهای دستنا، شلمزار و لایروبی سربندهای شهر دستنا برای تسریع آبیاری باغ‌ها تاکید کرد: کشاورزان ناغانی چشم‌انتظار تکمیل پروژه آب در بخش کشاورزی هستند، لذا تأمین اعتبار برای تکمیل این پروژه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: توسعه فضاهای ورزشی در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است، از این‌رو انتظار می‌رود مجمع خیرین با همکاری سایر دستگاه‌ها نسبت به افزایش سرانه فضای ورزشی اقدام کند.

میری با تاکید بر موقعیت و نزدیکی شهر کیان با مرکز استان خاطرنشان کرد: ارزش افزوده در شهر کیان با شهرکرد باید برابری کند و سرریز شهرکرد به سمت کیان روانه شود.

کد خبر 652242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.